Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Mikroinfluencer marketing w działaniach promocyjnych małych przedsiębiorstw
Microinfluencer marketing in promotional activities of small businesses
DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA– MAŁE FIRMY– MARKETING– MIKROINFLUENCER– TIKTOK
PROMOTIONAL ACTIVITIES– SMALL BUSINESSES– MARKETING–MICROINFLUENCERS– TIKTOK
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja, charakterystyka oraz ocena możliwości i ograniczeń wykorzystania mikroinfluencer marketingu w działaniach promocyjnych małych przedsiębiorstw. Cała praca zawiera cztery rozdziały, teoretyczne i praktyczne. W pierwszym rozdziale przedstawiono problematykę działalności promocyjnej oraz definicję i opis zjawiska influencer marketingu uwzględniając główny przedmiot badawczy jakim jest mikroinfluencer. W drugim rozdziale ukazano charakterystykę małych przedsiębiorstw oraz specyfikę ich funkcjonowania na rynku i kompilację ich wewnętrznych procedur. Przedstawiono również szereg specyficznych cech w podejściu do działań marketingowych. Kolejna część pracy prezentuje opis zastosowanego procesu badawczego, początkowo określając cele, pytania, hipotezy badawcze oraz użyte metody umożliwiające przeprowadzenie badań. W ostatnim, czwartym rozdziale zaprezentowano analizę badawczą mikroinfluencerów na platformie TikTok oraz wyniki przeprowadzonych wywiadów z respondentami. W wyniku przeprowadzonych badań przedstawiono obraz mikroinfluencerów oraz podsumowanie prowadzonych przez nich działań reklamowych na platformie TikTok. Ponadto zrelacjonowano specyfikę współpracy z małymi twórcami internetowymi oraz podejścia praktyków do zastosowania narzędzia mikroinfluencer marketingu.
The purpose of this work is to identify, characterize and evaluate the opportunities and limitations of using microinfluencer marketing in promotional activities of small businesses. The entire work contains four theoretical and practical chapters. The first chapter presents the issue of promotional activities and the definition and description of the phenomenon of influencer marketing taking into account the main research subject of microinfluencers. The second chapter shows the characteristics of small businesses and the specifics of their functioning in the market and the compilation of their internal procedures. A number of specifics in the approach to marketing activities are also presented. The next part of the work presents a description of the research process used, initially defining the objectives, questions, research hypotheses and methods used to enable the research. The final, fourth section presents the research analysis of microinfluencers on the TikTok platform and the results of the interviews conducted with respondents. As a result of the research, a picture of microinfluencers and a summary of their advertising activities on the TikTok platform is presented. In addition, the specifics of cooperation with small online creators and practitioners' approaches to the application of the microinfluencer marketing tool were recounted.
dc.abstract.en | The purpose of this work is to identify, characterize and evaluate the opportunities and limitations of using microinfluencer marketing in promotional activities of small businesses. The entire work contains four theoretical and practical chapters. The first chapter presents the issue of promotional activities and the definition and description of the phenomenon of influencer marketing taking into account the main research subject of microinfluencers. The second chapter shows the characteristics of small businesses and the specifics of their functioning in the market and the compilation of their internal procedures. A number of specifics in the approach to marketing activities are also presented. The next part of the work presents a description of the research process used, initially defining the objectives, questions, research hypotheses and methods used to enable the research. The final, fourth section presents the research analysis of microinfluencers on the TikTok platform and the results of the interviews conducted with respondents. As a result of the research, a picture of microinfluencers and a summary of their advertising activities on the TikTok platform is presented. In addition, the specifics of cooperation with small online creators and practitioners' approaches to the application of the microinfluencer marketing tool were recounted. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest identyfikacja, charakterystyka oraz ocena możliwości i ograniczeń wykorzystania mikroinfluencer marketingu w działaniach promocyjnych małych przedsiębiorstw. Cała praca zawiera cztery rozdziały, teoretyczne i praktyczne. W pierwszym rozdziale przedstawiono problematykę działalności promocyjnej oraz definicję i opis zjawiska influencer marketingu uwzględniając główny przedmiot badawczy jakim jest mikroinfluencer. W drugim rozdziale ukazano charakterystykę małych przedsiębiorstw oraz specyfikę ich funkcjonowania na rynku i kompilację ich wewnętrznych procedur. Przedstawiono również szereg specyficznych cech w podejściu do działań marketingowych. Kolejna część pracy prezentuje opis zastosowanego procesu badawczego, początkowo określając cele, pytania, hipotezy badawcze oraz użyte metody umożliwiające przeprowadzenie badań. W ostatnim, czwartym rozdziale zaprezentowano analizę badawczą mikroinfluencerów na platformie TikTok oraz wyniki przeprowadzonych wywiadów z respondentami. W wyniku przeprowadzonych badań przedstawiono obraz mikroinfluencerów oraz podsumowanie prowadzonych przez nich działań reklamowych na platformie TikTok. Ponadto zrelacjonowano specyfikę współpracy z małymi twórcami internetowymi oraz podejścia praktyków do zastosowania narzędzia mikroinfluencer marketingu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Galek, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-26T21:48:22Z | |
dc.date.available | 2023-10-26T21:48:22Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-166307-266069 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322318 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | PROMOTIONAL ACTIVITIES– SMALL BUSINESSES– MARKETING–MICROINFLUENCERS– TIKTOK | pl |
dc.subject.pl | DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA– MAŁE FIRMY– MARKETING– MIKROINFLUENCER– TIKTOK | pl |
dc.title | Mikroinfluencer marketing w działaniach promocyjnych małych przedsiębiorstw | pl |
dc.title.alternative | Microinfluencer marketing in promotional activities of small businesses | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |