Tekst jako scena interakcji. Strategie autokreacji w Dzienniku,Testamencie i Kronosie Witolda Gombrowicza

master
dc.abstract.enThis thesis is about the phenomenon of interaction based on Witold Gombrowicz’s autobiography. The thesis contains four parts and the ending chapter as well. The first one ('Interactions') is the theory of symbolical interactions and the historical background. The second part ('Gombrowicz’s theater – when his diary become The Diary') is characteristic of diary as a type of literature which transformed because of Gombrowicz’s writings. The main point of my work is chapter 'Gombrowicz Project'. I have put there main actions/ things that shaped his personality. I divided that part of the thesis into four smaller parts. This contains things such as: the scene, the audience, the groups and coulisses ('The Diary', 'A Kind of Testament', 'Kronos'). The last part is a kind of settlement of Gombrowicz as a person and the author of his books. The difference between who he really was and the role he used to performance in his books. This is also about interaction and the public picture of Gombrowicz. All of the conclusions are placed in the ending chapter.pl
dc.abstract.plPraca jest poświęcona znaczeniu zjawiska interakcji w autobiograficznych tekstach Witolda Gombrowicza. Została podzielona na cztery części zwieńczone zakończeniem. Część pierwsza ("Interakcjonizm") stanowi teoretyczną wykładnię interakcjonizmu symbolicznego, poprzedzoną krótką charakterystyką historycznych okoliczności, które wpłynęły na ukształtowanie się rozproszonej koncepcji podmiotu. Rozdział drugi ("Teatr Gombrowicza, czyli kiedy dziennik stał się 'Dziennikiem'") poświęcony jest krótkiej charakterystyce dziennika jako gatunku, który (m. in. w wyniku tych okoliczności) w twórczości Gombrowicza uległ szczególnej transformacji. Głównym rozdziałem pracy jest "Projekt 'Gombrowicz'”, w którym opisane są działania pisarza zinterpretowane jako zmierzające do ukształtowania jego osobowości. Działania te nazwałam „występami”. Ta część pracy dzieli się na cztery mniejsze całości, w których dokonano podziału na scenę, publiczność, zespoły i kulisy oraz wskazano, które projekty Gombrowicza można rozpatrywać według tego podziału ("Dziennik", "Testament", "Kronos"). Ostatni rozdział ("Inscenizacja a 'Ja'”) stanowi swoiste 'rozliczenie' autora "Dziennika" z roli, jaką w nim odgrywał. W tej części pracy położono nacisk na wymienną funkcję interakcji oraz pokazano jak osobowościowe projekcje Gombrowicza projektowały jego publiczny wizerunek. Wnioski oraz wszelkie konkluzje i podsumowania znajdują się w "Zakończeniu".pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorProkop-Janiec, Eugenia - 131550 pl
dc.contributor.authorOrlik, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerPuchalska, Iwona - 131586 pl
dc.contributor.reviewerProkop-Janiec, Eugenia - 131550 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:59:23Z
dc.date.available2020-07-24T20:59:23Z
dc.date.submitted2013-10-14pl
dc.fieldofstudykomparatystykapl
dc.identifier.apddiploma-82626-151974pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192136
dc.languagepolpl
dc.subject.enGombrowicz, Goffman, 'Diary Volumes 1-3', symbolic interactionpl
dc.subject.plGombrowicz, Goffman, 'Dziennik', interakcjonizm symbolicznypl
dc.titleTekst jako scena interakcji. Strategie autokreacji w Dzienniku,Testamencie i Kronosie Witolda Gombrowiczapl
dc.title.alternativeText as a scene of interactions. Autocreation strategies in 'The Diary', 'A Kind od Testament' and 'Kronos' by Witold Gombrowicz.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis is about the phenomenon of interaction based on Witold Gombrowicz’s autobiography. The thesis contains four parts and the ending chapter as well. The first one ('Interactions') is the theory of symbolical interactions and the historical background. The second part ('Gombrowicz’s theater – when his diary become The Diary') is characteristic of diary as a type of literature which transformed because of Gombrowicz’s writings. The main point of my work is chapter 'Gombrowicz Project'. I have put there main actions/ things that shaped his personality. I divided that part of the thesis into four smaller parts. This contains things such as: the scene, the audience, the groups and coulisses ('The Diary', 'A Kind of Testament', 'Kronos'). The last part is a kind of settlement of Gombrowicz as a person and the author of his books. The difference between who he really was and the role he used to performance in his books. This is also about interaction and the public picture of Gombrowicz. All of the conclusions are placed in the ending chapter.
dc.abstract.plpl
Praca jest poświęcona znaczeniu zjawiska interakcji w autobiograficznych tekstach Witolda Gombrowicza. Została podzielona na cztery części zwieńczone zakończeniem. Część pierwsza ("Interakcjonizm") stanowi teoretyczną wykładnię interakcjonizmu symbolicznego, poprzedzoną krótką charakterystyką historycznych okoliczności, które wpłynęły na ukształtowanie się rozproszonej koncepcji podmiotu. Rozdział drugi ("Teatr Gombrowicza, czyli kiedy dziennik stał się 'Dziennikiem'") poświęcony jest krótkiej charakterystyce dziennika jako gatunku, który (m. in. w wyniku tych okoliczności) w twórczości Gombrowicza uległ szczególnej transformacji. Głównym rozdziałem pracy jest "Projekt 'Gombrowicz'”, w którym opisane są działania pisarza zinterpretowane jako zmierzające do ukształtowania jego osobowości. Działania te nazwałam „występami”. Ta część pracy dzieli się na cztery mniejsze całości, w których dokonano podziału na scenę, publiczność, zespoły i kulisy oraz wskazano, które projekty Gombrowicza można rozpatrywać według tego podziału ("Dziennik", "Testament", "Kronos"). Ostatni rozdział ("Inscenizacja a 'Ja'”) stanowi swoiste 'rozliczenie' autora "Dziennika" z roli, jaką w nim odgrywał. W tej części pracy położono nacisk na wymienną funkcję interakcji oraz pokazano jak osobowościowe projekcje Gombrowicza projektowały jego publiczny wizerunek. Wnioski oraz wszelkie konkluzje i podsumowania znajdują się w "Zakończeniu".
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Prokop-Janiec, Eugenia - 131550
dc.contributor.authorpl
Orlik, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Puchalska, Iwona - 131586
dc.contributor.reviewerpl
Prokop-Janiec, Eugenia - 131550
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:59:23Z
dc.date.available
2020-07-24T20:59:23Z
dc.date.submittedpl
2013-10-14
dc.fieldofstudypl
komparatystyka
dc.identifier.apdpl
diploma-82626-151974
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192136
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Gombrowicz, Goffman, 'Diary Volumes 1-3', symbolic interaction
dc.subject.plpl
Gombrowicz, Goffman, 'Dziennik', interakcjonizm symboliczny
dc.titlepl
Tekst jako scena interakcji. Strategie autokreacji w Dzienniku,Testamencie i Kronosie Witolda Gombrowicza
dc.title.alternativepl
Text as a scene of interactions. Autocreation strategies in 'The Diary', 'A Kind od Testament' and 'Kronos' by Witold Gombrowicz.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Krakow
3
Dublin
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Gdynia
1
Olsztyn
1
Radom
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available