Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów
The impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients
GABINET STOMATOLOGICZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – PACJENCI – WIZERUNEK – ZAUFANIE
DENTAL OFFICE – IMAGE – PATIENTS – SOCIAL MEDIA – TRUST
Praca magisterska skupia się na badaniu wpływu mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów. W pierwszym rozdziale omówiono pojęcie mediów społecznościowych, a także ich wpływ na kreowanie wizerunku marki i opinie. Rozdział drugi przedstawia definicję gabinetów stomatologicznych oraz ich strukturę organizacyjną i reklamę, przedstawiono także obecność gabinetów stomatologicznych oraz stomatologów w mediach społecznościowych w Polsce. W trzecim rozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ankiety oraz wywiadu), które pozwoliły na dokładnie zbadanie założonej hipotezy.W pracy magisterskiej skorzystano z różnych źródeł, w tym między innymi artykuły naukowe autorów takich jak U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska- Woś, M. Grębosz i D. Siuda, którzy zajmują się wpływem mediów społecznościowych na wizerunek. Ponadto, skorzystano z zagranicznych badań naukowych dotyczących branży medycznej i potrzeby obecności pracowników medycznych w Internecie, takich jak badania A.Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto oraz V.K. Dhar. Przeprowadzone badania pozwalają na stwierdzenie, że media społecznościowe i Internet mogą wspierać marketing w mediach społecznościowych związanych ze stomatologią. Stwierdzono, że korzystanie z mediów społecznościowych przez pacjentów wpływa na relacje między stomatologiem a pacjentem, prowadząc do bardziej wyrównanej komunikacji. Wyniki badania pokazują, że praktyki dentystyczne mają szansę na bardziej aktywną obecność w mediach społecznościowych w celu zwiększenia interakcji i zaangażowania pacjentów.
The master's thesis focuses on the study of the impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients. The first chapter discusses the concept of social media, as well as their impact on brand image and opinions. The second chapter presents the definition of dental offices and their organizational structure and advertising, the presence of dental offices and dentists in social media in Poland is also presented. The third chapter presents the results of empirical research (survey and interview), which allowed for a thorough examination of the assumed hypothesis.In the master's thesis, various sources were used, including scientific articles by authors such as U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska-Woś, M. Grębosz and D. Siuda, who deal with the impact of social media on the image. In addition, foreign scientific research on the medical industry and the need for the presence of medical workers on the Internet was used, such as research by A. Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto and V.K. Dhar.The conducted research allows to conclude that social media and the Internet can support marketing in social media related to dentistry. Patients' use of social media has been found to affect the dentist-patient relationship, leading to more equal communication. The results of the study show that dental practices have the opportunity to have a more active social media presence to increase patient interaction and engagement.
dc.abstract.en | The master's thesis focuses on the study of the impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients. The first chapter discusses the concept of social media, as well as their impact on brand image and opinions. The second chapter presents the definition of dental offices and their organizational structure and advertising, the presence of dental offices and dentists in social media in Poland is also presented. The third chapter presents the results of empirical research (survey and interview), which allowed for a thorough examination of the assumed hypothesis.In the master's thesis, various sources were used, including scientific articles by authors such as U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska-Woś, M. Grębosz and D. Siuda, who deal with the impact of social media on the image. In addition, foreign scientific research on the medical industry and the need for the presence of medical workers on the Internet was used, such as research by A. Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto and V.K. Dhar.The conducted research allows to conclude that social media and the Internet can support marketing in social media related to dentistry. Patients' use of social media has been found to affect the dentist-patient relationship, leading to more equal communication. The results of the study show that dental practices have the opportunity to have a more active social media presence to increase patient interaction and engagement. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska skupia się na badaniu wpływu mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów. W pierwszym rozdziale omówiono pojęcie mediów społecznościowych, a także ich wpływ na kreowanie wizerunku marki i opinie. Rozdział drugi przedstawia definicję gabinetów stomatologicznych oraz ich strukturę organizacyjną i reklamę, przedstawiono także obecność gabinetów stomatologicznych oraz stomatologów w mediach społecznościowych w Polsce. W trzecim rozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ankiety oraz wywiadu), które pozwoliły na dokładnie zbadanie założonej hipotezy.W pracy magisterskiej skorzystano z różnych źródeł, w tym między innymi artykuły naukowe autorów takich jak U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska- Woś, M. Grębosz i D. Siuda, którzy zajmują się wpływem mediów społecznościowych na wizerunek. Ponadto, skorzystano z zagranicznych badań naukowych dotyczących branży medycznej i potrzeby obecności pracowników medycznych w Internecie, takich jak badania A.Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto oraz V.K. Dhar. Przeprowadzone badania pozwalają na stwierdzenie, że media społecznościowe i Internet mogą wspierać marketing w mediach społecznościowych związanych ze stomatologią. Stwierdzono, że korzystanie z mediów społecznościowych przez pacjentów wpływa na relacje między stomatologiem a pacjentem, prowadząc do bardziej wyrównanej komunikacji. Wyniki badania pokazują, że praktyki dentystyczne mają szansę na bardziej aktywną obecność w mediach społecznościowych w celu zwiększenia interakcji i zaangażowania pacjentów. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Bańka, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:57:38Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:57:38Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165824-300066 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314900 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | DENTAL OFFICE – IMAGE – PATIENTS – SOCIAL MEDIA – TRUST | pl |
dc.subject.pl | GABINET STOMATOLOGICZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – PACJENCI – WIZERUNEK – ZAUFANIE | pl |
dc.title | Wpływ mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów | pl |
dc.title.alternative | The impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |