Wpływ mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów

master
dc.abstract.enThe master's thesis focuses on the study of the impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients. The first chapter discusses the concept of social media, as well as their impact on brand image and opinions. The second chapter presents the definition of dental offices and their organizational structure and advertising, the presence of dental offices and dentists in social media in Poland is also presented. The third chapter presents the results of empirical research (survey and interview), which allowed for a thorough examination of the assumed hypothesis.In the master's thesis, various sources were used, including scientific articles by authors such as U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska-Woś, M. Grębosz and D. Siuda, who deal with the impact of social media on the image. In addition, foreign scientific research on the medical industry and the need for the presence of medical workers on the Internet was used, such as research by A. Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto and V.K. Dhar.The conducted research allows to conclude that social media and the Internet can support marketing in social media related to dentistry. Patients' use of social media has been found to affect the dentist-patient relationship, leading to more equal communication. The results of the study show that dental practices have the opportunity to have a more active social media presence to increase patient interaction and engagement.pl
dc.abstract.plPraca magisterska skupia się na badaniu wpływu mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów. W pierwszym rozdziale omówiono pojęcie mediów społecznościowych, a także ich wpływ na kreowanie wizerunku marki i opinie. Rozdział drugi przedstawia definicję gabinetów stomatologicznych oraz ich strukturę organizacyjną i reklamę, przedstawiono także obecność gabinetów stomatologicznych oraz stomatologów w mediach społecznościowych w Polsce. W trzecim rozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ankiety oraz wywiadu), które pozwoliły na dokładnie zbadanie założonej hipotezy.W pracy magisterskiej skorzystano z różnych źródeł, w tym między innymi artykuły naukowe autorów takich jak U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska- Woś, M. Grębosz i D. Siuda, którzy zajmują się wpływem mediów społecznościowych na wizerunek. Ponadto, skorzystano z zagranicznych badań naukowych dotyczących branży medycznej i potrzeby obecności pracowników medycznych w Internecie, takich jak badania A.Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto oraz V.K. Dhar. Przeprowadzone badania pozwalają na stwierdzenie, że media społecznościowe i Internet mogą wspierać marketing w mediach społecznościowych związanych ze stomatologią. Stwierdzono, że korzystanie z mediów społecznościowych przez pacjentów wpływa na relacje między stomatologiem a pacjentem, prowadząc do bardziej wyrównanej komunikacji. Wyniki badania pokazują, że praktyki dentystyczne mają szansę na bardziej aktywną obecność w mediach społecznościowych w celu zwiększenia interakcji i zaangażowania pacjentów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.authorBańka, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerZawartka, Marekpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:57:38Z
dc.date.available2023-07-07T21:57:38Z
dc.date.submitted2023-07-06pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165824-300066pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314900
dc.languagepolpl
dc.subject.enDENTAL OFFICE – IMAGE – PATIENTS – SOCIAL MEDIA – TRUSTpl
dc.subject.plGABINET STOMATOLOGICZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – PACJENCI – WIZERUNEK – ZAUFANIEpl
dc.titleWpływ mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentówpl
dc.title.alternativeThe impact of social media on building the position of a dental office and trust among patientspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's thesis focuses on the study of the impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients. The first chapter discusses the concept of social media, as well as their impact on brand image and opinions. The second chapter presents the definition of dental offices and their organizational structure and advertising, the presence of dental offices and dentists in social media in Poland is also presented. The third chapter presents the results of empirical research (survey and interview), which allowed for a thorough examination of the assumed hypothesis.In the master's thesis, various sources were used, including scientific articles by authors such as U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska-Woś, M. Grębosz and D. Siuda, who deal with the impact of social media on the image. In addition, foreign scientific research on the medical industry and the need for the presence of medical workers on the Internet was used, such as research by A. Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto and V.K. Dhar.The conducted research allows to conclude that social media and the Internet can support marketing in social media related to dentistry. Patients' use of social media has been found to affect the dentist-patient relationship, leading to more equal communication. The results of the study show that dental practices have the opportunity to have a more active social media presence to increase patient interaction and engagement.
dc.abstract.plpl
Praca magisterska skupia się na badaniu wpływu mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów. W pierwszym rozdziale omówiono pojęcie mediów społecznościowych, a także ich wpływ na kreowanie wizerunku marki i opinie. Rozdział drugi przedstawia definicję gabinetów stomatologicznych oraz ich strukturę organizacyjną i reklamę, przedstawiono także obecność gabinetów stomatologicznych oraz stomatologów w mediach społecznościowych w Polsce. W trzecim rozdziale zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ankiety oraz wywiadu), które pozwoliły na dokładnie zbadanie założonej hipotezy.W pracy magisterskiej skorzystano z różnych źródeł, w tym między innymi artykuły naukowe autorów takich jak U. Kobylińska, E. Płoszczuk, M. Brzowska- Woś, M. Grębosz i D. Siuda, którzy zajmują się wpływem mediów społecznościowych na wizerunek. Ponadto, skorzystano z zagranicznych badań naukowych dotyczących branży medycznej i potrzeby obecności pracowników medycznych w Internecie, takich jak badania A.Alawi, H. Aljuaid, Z.S. Natto oraz V.K. Dhar. Przeprowadzone badania pozwalają na stwierdzenie, że media społecznościowe i Internet mogą wspierać marketing w mediach społecznościowych związanych ze stomatologią. Stwierdzono, że korzystanie z mediów społecznościowych przez pacjentów wpływa na relacje między stomatologiem a pacjentem, prowadząc do bardziej wyrównanej komunikacji. Wyniki badania pokazują, że praktyki dentystyczne mają szansę na bardziej aktywną obecność w mediach społecznościowych w celu zwiększenia interakcji i zaangażowania pacjentów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.authorpl
Bańka, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Zawartka, Marek
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:57:38Z
dc.date.available
2023-07-07T21:57:38Z
dc.date.submittedpl
2023-07-06
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165824-300066
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314900
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
DENTAL OFFICE – IMAGE – PATIENTS – SOCIAL MEDIA – TRUST
dc.subject.plpl
GABINET STOMATOLOGICZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – PACJENCI – WIZERUNEK – ZAUFANIE
dc.titlepl
Wpływ mediów społecznościowych na budowanie pozycji gabinetu stomatologicznego i zaufania wśród pacjentów
dc.title.alternativepl
The impact of social media on building the position of a dental office and trust among patients
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
37
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Poznan
5
Krakow
4
Opole
3
Wroclaw
3
Grajewo
2
Katowice
2
Bialystok
1
Bydgoszcz
1
Iwkowa
1

No access

No Thumbnail Available
Collections