Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wizerunkiem esportowców w Polsce na przykładzie profesjonalnych graczy Counter-Strike: Global Offensive
Managing the image of esportsmen in Poland on the example of professional Counter-Strike: Global Offensive players
zarządzanie, wizerunek, esport, esportowcy
management, image, esports, esportsmen
Celem pracy była analiza podejścia polskich profesjonalnych graczy CS:GO do zarządzania wizerunkiem własnym i ich postrzegania przez polskich fanów esportu. W związku z tym skonstruowano główny problem badawczy w postaci następującego pytania: Jakie jest podejście polskich profesjonalnych graczy CS:GO do zarządzania własnym wizerunkiem i jak w związku z tym są oni postrzegani przez odbiorców ich komunikacji wizerunkowej? Hipoteza badawcza zakładała, że popularni profesjonalni gracze CS:GO z Polski są świadomi swojego wizerunku i świadomie go kształtują, co przynosi im korzyści w postaci popularności, rozpoznawalności i sympatii wśród polskich fanów esportu. W celu jej weryfikacji wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, a także triangulację technik badawczych. Przeprowadzono wywiady pogłębione z pięcioma polskimi profesjonalnymi graczami, a następnie badanie ankietowe wśród polskich fanów esportu. Analizowane zagadnienie wpisuje się w naukę o zarządzaniu humanistycznym, która skupia się na sprawczej roli człowieka w procesie zarządzania. W tym kontekście ukazano dużą świadomość esportowców w zakresie zarządzania wizerunkiem własnym, a także wpływ aktywnego prowadzenia komunikacji wizerunkowej na popularność, rozpoznawalność i sympatię fanów. Tematyka związana z esportem jest poruszana w literaturze naukowej sporadycznie, a problematyka wybrana przez autora nie doczekała się jeszcze kompleksowego opracowania naukowego. Wyniki badań zrealizowanych na potrzeby niniejszej pracy wypełniły zatem lukę badawczą, a także otworzyły nowe perspektywy badawcze na przyszłość.
The target of the thesis was to analyze the approach of Polish professional CS: GO players to managing their own image and their perception by Polish esports fans. Therefore, the main research problem was constructed in the form of the following question: What is the approach of Polish professional CS: GO players to managing their own image and how are they perceived by the recipients of their image communication? The research hypothesis assumed that popular professional CS: GO players from Poland are aware of their image and shape it consciously, which brings them the benefits of popularity, recognition and sympathy among Polish esports fans. In order to verify it, the diagnostic survey method was used, as well as triangulation of research techniques. In-depth interviews with five Polish professional players were conducted, followed by a survey among Polish esports fans. The analyzed issue is a part of the science of humanistic management, which focuses on the causative role of human in the management process. In this context, the high awareness of esports in the field of self-image management was shown, as well as the impact of active image communication on the popularity, recognition and sympathy of fans. The subject of esports is rarely mentioned in the scientific literature, and the issues selected by the author have not yet been comprehensively studied. Therefore, the results of the research carried out for the purposes of this work filled the research gap and opened new research perspectives for the future.
dc.abstract.en | The target of the thesis was to analyze the approach of Polish professional CS: GO players to managing their own image and their perception by Polish esports fans. Therefore, the main research problem was constructed in the form of the following question: What is the approach of Polish professional CS: GO players to managing their own image and how are they perceived by the recipients of their image communication? The research hypothesis assumed that popular professional CS: GO players from Poland are aware of their image and shape it consciously, which brings them the benefits of popularity, recognition and sympathy among Polish esports fans. In order to verify it, the diagnostic survey method was used, as well as triangulation of research techniques. In-depth interviews with five Polish professional players were conducted, followed by a survey among Polish esports fans. The analyzed issue is a part of the science of humanistic management, which focuses on the causative role of human in the management process. In this context, the high awareness of esports in the field of self-image management was shown, as well as the impact of active image communication on the popularity, recognition and sympathy of fans. The subject of esports is rarely mentioned in the scientific literature, and the issues selected by the author have not yet been comprehensively studied. Therefore, the results of the research carried out for the purposes of this work filled the research gap and opened new research perspectives for the future. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy była analiza podejścia polskich profesjonalnych graczy CS:GO do zarządzania wizerunkiem własnym i ich postrzegania przez polskich fanów esportu. W związku z tym skonstruowano główny problem badawczy w postaci następującego pytania: Jakie jest podejście polskich profesjonalnych graczy CS:GO do zarządzania własnym wizerunkiem i jak w związku z tym są oni postrzegani przez odbiorców ich komunikacji wizerunkowej? Hipoteza badawcza zakładała, że popularni profesjonalni gracze CS:GO z Polski są świadomi swojego wizerunku i świadomie go kształtują, co przynosi im korzyści w postaci popularności, rozpoznawalności i sympatii wśród polskich fanów esportu. W celu jej weryfikacji wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, a także triangulację technik badawczych. Przeprowadzono wywiady pogłębione z pięcioma polskimi profesjonalnymi graczami, a następnie badanie ankietowe wśród polskich fanów esportu. Analizowane zagadnienie wpisuje się w naukę o zarządzaniu humanistycznym, która skupia się na sprawczej roli człowieka w procesie zarządzania. W tym kontekście ukazano dużą świadomość esportowców w zakresie zarządzania wizerunkiem własnym, a także wpływ aktywnego prowadzenia komunikacji wizerunkowej na popularność, rozpoznawalność i sympatię fanów. Tematyka związana z esportem jest poruszana w literaturze naukowej sporadycznie, a problematyka wybrana przez autora nie doczekała się jeszcze kompleksowego opracowania naukowego. Wyniki badań zrealizowanych na potrzeby niniejszej pracy wypełniły zatem lukę badawczą, a także otworzyły nowe perspektywy badawcze na przyszłość. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Grzegorzyca, Wojciech | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Pałasz, Michał | pl |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T01:08:21Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T01:08:21Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149686-278732 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287280 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | management, image, esports, esportsmen | pl |
dc.subject.pl | zarządzanie, wizerunek, esport, esportowcy | pl |
dc.title | Zarządzanie wizerunkiem esportowców w Polsce na przykładzie profesjonalnych graczy Counter-Strike: Global Offensive | pl |
dc.title.alternative | Managing the image of esportsmen in Poland on the example of professional Counter-Strike: Global Offensive players | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |