Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie tekstów dziennikarskich o tematyce sportowej w kształceniu językowym w gimnazjum
komentatorstwo sportowe, nauczanie językowe w gimnazjum
sport journalism, educate in secondary school
Komentatorstwo sportowe jest jedną z najlepiej rozwijających się dziedzin dziennikarstwa. Najlepsi specjaliści wypracowali nowe gatunki dziennikarstwa sportowego oraz oryginalny styl. Teksty te wzbudzają zainteresowanie uczniów w wieku gimnazjalnym. Celem niniejszej pracy było ukazanie, iż komentatorstwo sportowe może być doskonałym materiałem do kształcenia językowego w gimnazjum. Szczególnej analizie zostały poddane: felieton, sprawozdanie radiowe oraz relacja telewizyjna. W ostatniej części pracy zostały zamieszczone pomysły dydaktyczne, z wykorzystaniem komentatorstwa sportowego.
The sport journalism is one of the most prosperous branch of journalism. The best experts invented the new kinds of sport journalism and original style. the texts raise the interest of students in secondary schools. The aim of this work is to show that sport journalism can be perfect linguistic material to educate in secondary school. The analysis was particularly focused on a column, radio report and television report. The last part of this work includes the didactic ideas with using the sport journalism.
dc.abstract.en | The sport journalism is one of the most prosperous branch of journalism. The best experts invented the new kinds of sport journalism and original style. the texts raise the interest of students in secondary schools. The aim of this work is to show that sport journalism can be perfect linguistic material to educate in secondary school. The analysis was particularly focused on a column, radio report and television report. The last part of this work includes the didactic ideas with using the sport journalism. | pl |
dc.abstract.pl | Komentatorstwo sportowe jest jedną z najlepiej rozwijających się dziedzin dziennikarstwa. Najlepsi specjaliści wypracowali nowe gatunki dziennikarstwa sportowego oraz oryginalny styl. Teksty te wzbudzają zainteresowanie uczniów w wieku gimnazjalnym. Celem niniejszej pracy było ukazanie, iż komentatorstwo sportowe może być doskonałym materiałem do kształcenia językowego w gimnazjum. Szczególnej analizie zostały poddane: felieton, sprawozdanie radiowe oraz relacja telewizyjna. W ostatniej części pracy zostały zamieszczone pomysły dydaktyczne, z wykorzystaniem komentatorstwa sportowego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.contributor.advisor | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.contributor.author | Dziki, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T08:05:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T08:05:17Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-66699-116215 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180166 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | sport journalism, educate in secondary school | pl |
dc.subject.pl | komentatorstwo sportowe, nauczanie językowe w gimnazjum | pl |
dc.title | Wykorzystanie tekstów dziennikarskich o tematyce sportowej w kształceniu językowym w gimnazjum | pl |
dc.title.alternative | The using of sport journalism in linguistic teaching in secondary school. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |