Skuteczny marketing polityczny oraz zarządzanie partią polityczną na przykładzie Ruchu Palikota

licenciate
dc.abstract.enSubject of this thesis is an attempt to show one of the new approaches applied in recent years in the fields of Polish management and marketing. In this work, I try to show how it was reinvented so that it can be further tailored to the needs of politics, which is the perspective I will use for my analysis. As an example, I will explain the electoral success that by using the above methods has achieved a newly emerged group known as Janusz Palikot - Ruch Palikota. The arguments I put forward confirm the evolution of Polish political thought, approach to the elections and the electorate. They also show how marketing tools-so far used only in the battle for the customer – work well with the buyer of a complex and multifaceted field of politics, which can give profits not only politicians but also people who will vote for thempl
dc.abstract.plTemat niniejszej pracy licencjackiej jest próbą ukazania przeze mnie jednej z nowych płaszczyzn, w której w ostatnich latach w Polsce znalazło zastosowanie zarządzanie oraz marketing. Praca ta ma ukazać jak zostało ono zmienione, aby mogło być odpowiednio dopasowane do potrzeb polityki, ponieważ właśnie tę płaszczyznę wybrałam do analizy. Jako przykład opiszę sukces wyborczy, jaki dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych przeze mnie metod odniosło nowo powstałe ugrupowanie Janusza Palikota – Ruch Palikota. Przytoczone przeze mnie argumenty potwierdzają ewolucję polskiej myśli politycznej, podejścia do wyborów oraz wyborcy. Pokazują również, jak sprawdzają się narzędzia marketingowe do tej pory używane jedynie w walce o klienta – nabywcę na tak skomplikowanym i wielopłaszczyznowym polu jakim jest polityka.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.authorKrzanowska, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMusialik, Rafał - 130818 pl
dc.contributor.reviewerKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.date.accessioned2020-07-23T23:29:37Z
dc.date.available2020-07-23T23:29:37Z
dc.date.submitted2012-06-28pl
dc.fieldofstudyzarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimipl
dc.identifier.apddiploma-65214-95883pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178735
dc.languagepolpl
dc.subject.enmanagement, marketing, political partypl
dc.subject.plzarządzanie, marketing, partia politycznapl
dc.titleSkuteczny marketing polityczny oraz zarządzanie partią polityczną na przykładzie Ruchu Palikotapl
dc.title.alternativeAn effective political marketing, and management on the example of a political party Ruch Palikotapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Subject of this thesis is an attempt to show one of the new approaches applied in recent years in the fields of Polish management and marketing. In this work, I try to show how it was reinvented so that it can be further tailored to the needs of politics, which is the perspective I will use for my analysis. As an example, I will explain the electoral success that by using the above methods has achieved a newly emerged group known as Janusz Palikot - Ruch Palikota. The arguments I put forward confirm the evolution of Polish political thought, approach to the elections and the electorate. They also show how marketing tools-so far used only in the battle for the customer – work well with the buyer of a complex and multifaceted field of politics, which can give profits not only politicians but also people who will vote for them
dc.abstract.plpl
Temat niniejszej pracy licencjackiej jest próbą ukazania przeze mnie jednej z nowych płaszczyzn, w której w ostatnich latach w Polsce znalazło zastosowanie zarządzanie oraz marketing. Praca ta ma ukazać jak zostało ono zmienione, aby mogło być odpowiednio dopasowane do potrzeb polityki, ponieważ właśnie tę płaszczyznę wybrałam do analizy. Jako przykład opiszę sukces wyborczy, jaki dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych przeze mnie metod odniosło nowo powstałe ugrupowanie Janusza Palikota – Ruch Palikota. Przytoczone przeze mnie argumenty potwierdzają ewolucję polskiej myśli politycznej, podejścia do wyborów oraz wyborcy. Pokazują również, jak sprawdzają się narzędzia marketingowe do tej pory używane jedynie w walce o klienta – nabywcę na tak skomplikowanym i wielopłaszczyznowym polu jakim jest polityka.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.authorpl
Krzanowska, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Musialik, Rafał - 130818
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.date.accessioned
2020-07-23T23:29:37Z
dc.date.available
2020-07-23T23:29:37Z
dc.date.submittedpl
2012-06-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi
dc.identifier.apdpl
diploma-65214-95883
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178735
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
management, marketing, political party
dc.subject.plpl
zarządzanie, marketing, partia polityczna
dc.titlepl
Skuteczny marketing polityczny oraz zarządzanie partią polityczną na przykładzie Ruchu Palikota
dc.title.alternativepl
An effective political marketing, and management on the example of a political party Ruch Palikota
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
38
Views per month
Views per city
Warsaw
21
Krakow
3
Wroclaw
2
Dublin
1
Gdynia
1
Grabowki
1
Katowice
1
Kozieglowy
1
Opole
1
Trondheim
1

No access

No Thumbnail Available