Skutki mediatyzacji i celebrytyzacji w mediach i społeczeństwie

2019
journal article
article
dc.abstract.enThe mediatisation of politics and social life, as well as the resulting celebratization of politics, are the processes observed by the author in the media reality with particular attention paid to those phenomena analyzed through the prism of political communication. Political celebrities complement the phenomenon of stars from the well known popular culture and nowadays the most of people live constantly connected to social media services, which is why the post-modern culture can be a propitious time of such phenomena. Bearing in mind the influence of the political system and its relation with the dependencies of communication, observed public sphere is a space for exchanging opinions, discussions on topics relevant to the society, in result of which we can talk about public opinion. The discourse and the media content with its affection on society are extremely important when it comes to the participation in the public debate.pl
dc.abstract.plMediatyzacja polityki i życia społecznego, a także wynikająca z nich celebrytyzacja polityki, to procesy zaobserwowane przeze mnie w medialnej rzeczywistości, ze szczególną uwagą skupioną na tych zjawiskach analizowanych przez pryzmat komunikacji politycznej. Celebryci polityczni uzupełniają zjawisko gwiazd w dobrze nam znanej popkulturze, zwłaszcza że obecnie znaczna większość społeczeństwa żyje w ciągłym połączeniu z mediami społecznościowymi, dlatego kultura ponowoczesna może być sprzyjającym okresem dla dynamicznego rozwoju tego zjawiska. Mając na uwadze wpływ systemu politycznego i jego relację z zależnościami komunikowania, należy stwierdzić, że sfera publiczna jest przestrzenią dla wymiany opinii i dyskusji na tematy ważne dla społeczeństwa, w rezultacie czego możemy mówić o opinii publicznej. Istotną kwestią jest fakt, że dyskurs i zawartość mediów wraz z ich wpływem na społeczeństwo są niezwykle istotne w kontekście uczestnictwa w debacie politycznej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorMarcinkiewicz, Krzysztof - 220954 pl
dc.date.accession2020-07-10pl
dc.date.accessioned2020-02-06T11:58:51Z
dc.date.available2020-02-06T11:58:51Z
dc.date.issued2019pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 51-53pl
dc.description.number2 (4)pl
dc.description.physical40-53pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issn2545-2320pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/148448
dc.identifier.weblinkhttps://compress.edu.pl/pl/e-wydania/item/skutki-mediatyzacji-i-celebrytyzacji-w-mediach-i-spoleczenstwiepl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.encelebratization of politicspl
dc.subject.eninfotainmentpl
dc.subject.enmediatisation of politicspl
dc.subject.enpolitical communicationpl
dc.subject.enpost-politicspl
dc.subject.enpublic opinionpl
dc.subject.entabloidizationpl
dc.subject.plcelebrytyzacja politykipl
dc.subject.plkomunikacja politycznapl
dc.subject.plmediatyzacja politykipl
dc.subject.plopinia publicznapl
dc.subject.plpostpolitykapl
dc.subject.pltabloidyzacjapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleSkutki mediatyzacji i celebrytyzacji w mediach i społeczeństwiepl
dc.title.alternativeEffects of mediatisation and celebritization in media and societypl
dc.title.journalCom.presspl
dc.title.volumeMedia i komunikacja społecznapl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The mediatisation of politics and social life, as well as the resulting celebratization of politics, are the processes observed by the author in the media reality with particular attention paid to those phenomena analyzed through the prism of political communication. Political celebrities complement the phenomenon of stars from the well known popular culture and nowadays the most of people live constantly connected to social media services, which is why the post-modern culture can be a propitious time of such phenomena. Bearing in mind the influence of the political system and its relation with the dependencies of communication, observed public sphere is a space for exchanging opinions, discussions on topics relevant to the society, in result of which we can talk about public opinion. The discourse and the media content with its affection on society are extremely important when it comes to the participation in the public debate.
dc.abstract.plpl
Mediatyzacja polityki i życia społecznego, a także wynikająca z nich celebrytyzacja polityki, to procesy zaobserwowane przeze mnie w medialnej rzeczywistości, ze szczególną uwagą skupioną na tych zjawiskach analizowanych przez pryzmat komunikacji politycznej. Celebryci polityczni uzupełniają zjawisko gwiazd w dobrze nam znanej popkulturze, zwłaszcza że obecnie znaczna większość społeczeństwa żyje w ciągłym połączeniu z mediami społecznościowymi, dlatego kultura ponowoczesna może być sprzyjającym okresem dla dynamicznego rozwoju tego zjawiska. Mając na uwadze wpływ systemu politycznego i jego relację z zależnościami komunikowania, należy stwierdzić, że sfera publiczna jest przestrzenią dla wymiany opinii i dyskusji na tematy ważne dla społeczeństwa, w rezultacie czego możemy mówić o opinii publicznej. Istotną kwestią jest fakt, że dyskurs i zawartość mediów wraz z ich wpływem na społeczeństwo są niezwykle istotne w kontekście uczestnictwa w debacie politycznej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Marcinkiewicz, Krzysztof - 220954
dc.date.accessionpl
2020-07-10
dc.date.accessioned
2020-02-06T11:58:51Z
dc.date.available
2020-02-06T11:58:51Z
dc.date.issuedpl
2019
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 51-53
dc.description.numberpl
2 (4)
dc.description.physicalpl
40-53
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issnpl
2545-2320
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/148448
dc.identifier.weblinkpl
https://compress.edu.pl/pl/e-wydania/item/skutki-mediatyzacji-i-celebrytyzacji-w-mediach-i-spoleczenstwie
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
celebratization of politics
dc.subject.enpl
infotainment
dc.subject.enpl
mediatisation of politics
dc.subject.enpl
political communication
dc.subject.enpl
post-politics
dc.subject.enpl
public opinion
dc.subject.enpl
tabloidization
dc.subject.plpl
celebrytyzacja polityki
dc.subject.plpl
komunikacja polityczna
dc.subject.plpl
mediatyzacja polityki
dc.subject.plpl
opinia publiczna
dc.subject.plpl
postpolityka
dc.subject.plpl
tabloidyzacja
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Skutki mediatyzacji i celebrytyzacji w mediach i społeczeństwie
dc.title.alternativepl
Effects of mediatisation and celebritization in media and society
dc.title.journalpl
Com.press
dc.title.volumepl
Media i komunikacja społeczna
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month
Downloads
marcinkiewicz_skutki_mediatyzacji_i_celebrytyzacji_w_mediach_2019.pdf
42