Komunikacja marki w Internecie na przykładzie Apple

licenciate
dc.abstract.enThe work deals with the subject of marketing communication in the theoretical-empirical aspect. It is an analysis of marketing communication on the Internet of an international brand in Poland. The paper presents the most important distinctions of the essence of marketing communication on the Internet, the determinants of its popularity and the process of planning and designing advertising campaigns. In the empirical part (case study) the methods of marketing communication were examined on the example of Apple. The work presents how Apple uses Internet marketing to promote its products in Poland, combining a local approach - creating a dedicated website in Polish and a global approach using popular social networks to create a unified international message.pl
dc.abstract.plPraca podejmuje tematykę komunikacji marketingowej w aspekcie teoretyczno-empirycznym. Stanowi analizę komunikacji marketingowej w Internecie międzynarodowej marki w Polsce. W pracy przedstawiono najważniejsze wyróżniki istoty komunikacji marketingowej w Internecie, determinanty jej popularności oraz proces planowania i projektowania kampanii reklamowych. W części empirycznej (case study) zbadano na przykładzie firmy Apple sposoby komunikacji marketingowej. Praca prezentuje jak firma Apple wykorzystuje marketing internetowy do promocji swoich produktów w Polsce, łącząc podejście lokalne – tworząc dedykowaną stronę w języku polskim oraz podejście globalne wykorzystując popularne portale społecznościowe do tworzenia jednolitego przekazu międzynarodowego w języku angielskim.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorTabakian, Dianapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:23:11Z
dc.date.available2020-07-27T19:23:11Z
dc.date.submitted2018-09-25pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie personelempl
dc.identifier.apddiploma-126938-239403pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230869
dc.languagepolpl
dc.subject.enMarketing communications, Internet, communication, social media, websitepl
dc.subject.plKomunikacja marketingowa, Internet, komunikacja, social media, strona internetowapl
dc.titleKomunikacja marki w Internecie na przykładzie Applepl
dc.title.alternativeBrand communication on the example of the Applepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work deals with the subject of marketing communication in the theoretical-empirical aspect. It is an analysis of marketing communication on the Internet of an international brand in Poland. The paper presents the most important distinctions of the essence of marketing communication on the Internet, the determinants of its popularity and the process of planning and designing advertising campaigns. In the empirical part (case study) the methods of marketing communication were examined on the example of Apple. The work presents how Apple uses Internet marketing to promote its products in Poland, combining a local approach - creating a dedicated website in Polish and a global approach using popular social networks to create a unified international message.
dc.abstract.plpl
Praca podejmuje tematykę komunikacji marketingowej w aspekcie teoretyczno-empirycznym. Stanowi analizę komunikacji marketingowej w Internecie międzynarodowej marki w Polsce. W pracy przedstawiono najważniejsze wyróżniki istoty komunikacji marketingowej w Internecie, determinanty jej popularności oraz proces planowania i projektowania kampanii reklamowych. W części empirycznej (case study) zbadano na przykładzie firmy Apple sposoby komunikacji marketingowej. Praca prezentuje jak firma Apple wykorzystuje marketing internetowy do promocji swoich produktów w Polsce, łącząc podejście lokalne – tworząc dedykowaną stronę w języku polskim oraz podejście globalne wykorzystując popularne portale społecznościowe do tworzenia jednolitego przekazu międzynarodowego w języku angielskim.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Tabakian, Diana
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:23:11Z
dc.date.available
2020-07-27T19:23:11Z
dc.date.submittedpl
2018-09-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie personelem
dc.identifier.apdpl
diploma-126938-239403
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230869
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Marketing communications, Internet, communication, social media, website
dc.subject.plpl
Komunikacja marketingowa, Internet, komunikacja, social media, strona internetowa
dc.titlepl
Komunikacja marki w Internecie na przykładzie Apple
dc.title.alternativepl
Brand communication on the example of the Apple
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
201
Views per month
Views per city
Warsaw
47
Wroclaw
28
Krakow
15
Poznan
15
Katowice
8
Boguchwala
5
Marki
5
Cologne
4
Gdansk
4
Lublin
4

No access

No Thumbnail Available