Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie wizerunku w procesie zarządzania marką
Creating image brand
InPost – marka – Poczta Polska – wizerunek
brand – InPost – picture – Poczta Polska
Celem pracy jest analiza procesu budowania wizerunku marki, omówienie go ze strony teoretycznej oraz na podstawie przykładu praktycznego. Kreowanie wizji dotyczącej wyrobów jest współcześnie jednym z największych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się producenci. Wizerunek marki pełni funkcję determinanty ich sukcesu.Pierwszy i drugi rozdział stanowią bazę teoretyczną. W rozdziale pierwszym przybliżone zostały najważniejsze kwestie związane z marką, w tym między innymi funkcje, czynniki kształtujące jej siłę oraz korzyści, jakie niesie za sobą jej stosowanie. Rozdział drugi dotyczy tematyki kreowania wizerunku marki, który jest podstawą lojalności konsumentów. Trzecia część pracy jest analizą marki Poczta Polska, jej wizerunku w porównaniu do największego rynkowego konkurenta firmy – InPost.Poczta Polska współcześnie stoi przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ po pełnej liberalizacji rynku pocztowego w Polsce, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną, musi przekształcić swój wizerunek. Po wielu nieudanych próbach modernizacji jej struktury organizacyjnej, firma jest w trakcie wdrażania nowej strategii rozwojowej, która stopniowo i efektywnie przeobraża markę na innowacyjną i zaufaną. Jednak konkurencja InPost również jest w fazie dynamicznego rozwoju, a jej udziały w rynku ciągle wzrastają. Dlatego pomimo funkcji głównego operatora wyznaczonego, jaką pełni Poczta Polska, jej pozycja na rynku usług pocztowych staje się coraz bardziej zagrożona.
The purpose of this thesis is an analysis of process of brand image building, describing its theoretical side, and on the basis of its practical example. Nowadays. creating product’s vision is one of the most challenging issues the producers must accomplish. Brand image has a role of determining their success.First and second chapter is a theoretical foundation. In the first chapter, we take a deeper look at the main matters of brands, for example its functions, things that describe its strenght, and the benefits, that using a brand gives. Second chapter applies to creating a brand and its image, which are the major factors of consumer loyality.Third part is the analysis of Poczta Polska brand and its image in comparision to the biggest rival, InPost.Poczta Polska recently stands in front of the big defiance. After total liberalisation of postal market in Poland, Poczta Polska, to maintain its advantage in comparision to other postal services, has to change its image. Many tries of modernising its organisation structure failed, and at the moment, company is introducing new development tactic, that successfully changes its picture into innovative and trusted. However its opponent - InPost is in the phase of dynamic growth and its part in postal business is still increasing. That is why, Poczta Polska, beside being the main operator, has its position endangered by smaller companies.
dc.abstract.en | The purpose of this thesis is an analysis of process of brand image building, describing its theoretical side, and on the basis of its practical example. Nowadays. creating product’s vision is one of the most challenging issues the producers must accomplish. Brand image has a role of determining their success.First and second chapter is a theoretical foundation. In the first chapter, we take a deeper look at the main matters of brands, for example its functions, things that describe its strenght, and the benefits, that using a brand gives. Second chapter applies to creating a brand and its image, which are the major factors of consumer loyality.Third part is the analysis of Poczta Polska brand and its image in comparision to the biggest rival, InPost.Poczta Polska recently stands in front of the big defiance. After total liberalisation of postal market in Poland, Poczta Polska, to maintain its advantage in comparision to other postal services, has to change its image. Many tries of modernising its organisation structure failed, and at the moment, company is introducing new development tactic, that successfully changes its picture into innovative and trusted. However its opponent - InPost is in the phase of dynamic growth and its part in postal business is still increasing. That is why, Poczta Polska, beside being the main operator, has its position endangered by smaller companies. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest analiza procesu budowania wizerunku marki, omówienie go ze strony teoretycznej oraz na podstawie przykładu praktycznego. Kreowanie wizji dotyczącej wyrobów jest współcześnie jednym z największych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się producenci. Wizerunek marki pełni funkcję determinanty ich sukcesu.Pierwszy i drugi rozdział stanowią bazę teoretyczną. W rozdziale pierwszym przybliżone zostały najważniejsze kwestie związane z marką, w tym między innymi funkcje, czynniki kształtujące jej siłę oraz korzyści, jakie niesie za sobą jej stosowanie. Rozdział drugi dotyczy tematyki kreowania wizerunku marki, który jest podstawą lojalności konsumentów. Trzecia część pracy jest analizą marki Poczta Polska, jej wizerunku w porównaniu do największego rynkowego konkurenta firmy – InPost.Poczta Polska współcześnie stoi przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ po pełnej liberalizacji rynku pocztowego w Polsce, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną, musi przekształcić swój wizerunek. Po wielu nieudanych próbach modernizacji jej struktury organizacyjnej, firma jest w trakcie wdrażania nowej strategii rozwojowej, która stopniowo i efektywnie przeobraża markę na innowacyjną i zaufaną. Jednak konkurencja InPost również jest w fazie dynamicznego rozwoju, a jej udziały w rynku ciągle wzrastają. Dlatego pomimo funkcji głównego operatora wyznaczonego, jaką pełni Poczta Polska, jej pozycja na rynku usług pocztowych staje się coraz bardziej zagrożona. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Czernek, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:51:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:51:29Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76580-130377 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189213 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand – InPost – picture – Poczta Polska | pl |
dc.subject.pl | InPost – marka – Poczta Polska – wizerunek | pl |
dc.title | Kreowanie wizerunku w procesie zarządzania marką | pl |
dc.title.alternative | Creating image brand | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |