Kreowanie wizerunku w procesie zarządzania marką

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is an analysis of process of brand image building, describing its theoretical side, and on the basis of its practical example. Nowadays. creating product’s vision is one of the most challenging issues the producers must accomplish. Brand image has a role of determining their success.First and second chapter is a theoretical foundation. In the first chapter, we take a deeper look at the main matters of brands, for example its functions, things that describe its strenght, and the benefits, that using a brand gives. Second chapter applies to creating a brand and its image, which are the major factors of consumer loyality.Third part is the analysis of Poczta Polska brand and its image in comparision to the biggest rival, InPost.Poczta Polska recently stands in front of the big defiance. After total liberalisation of postal market in Poland, Poczta Polska, to maintain its advantage in comparision to other postal services, has to change its image. Many tries of modernising its organisation structure failed, and at the moment, company is introducing new development tactic, that successfully changes its picture into innovative and trusted. However its opponent - InPost is in the phase of dynamic growth and its part in postal business is still increasing. That is why, Poczta Polska, beside being the main operator, has its position endangered by smaller companies.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza procesu budowania wizerunku marki, omówienie go ze strony teoretycznej oraz na podstawie przykładu praktycznego. Kreowanie wizji dotyczącej wyrobów jest współcześnie jednym z największych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się producenci. Wizerunek marki pełni funkcję determinanty ich sukcesu.Pierwszy i drugi rozdział stanowią bazę teoretyczną. W rozdziale pierwszym przybliżone zostały najważniejsze kwestie związane z marką, w tym między innymi funkcje, czynniki kształtujące jej siłę oraz korzyści, jakie niesie za sobą jej stosowanie. Rozdział drugi dotyczy tematyki kreowania wizerunku marki, który jest podstawą lojalności konsumentów. Trzecia część pracy jest analizą marki Poczta Polska, jej wizerunku w porównaniu do największego rynkowego konkurenta firmy – InPost.Poczta Polska współcześnie stoi przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ po pełnej liberalizacji rynku pocztowego w Polsce, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną, musi przekształcić swój wizerunek. Po wielu nieudanych próbach modernizacji jej struktury organizacyjnej, firma jest w trakcie wdrażania nowej strategii rozwojowej, która stopniowo i efektywnie przeobraża markę na innowacyjną i zaufaną. Jednak konkurencja InPost również jest w fazie dynamicznego rozwoju, a jej udziały w rynku ciągle wzrastają. Dlatego pomimo funkcji głównego operatora wyznaczonego, jaką pełni Poczta Polska, jej pozycja na rynku usług pocztowych staje się coraz bardziej zagrożona.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorCzernek, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:51:29Z
dc.date.available2020-07-24T17:51:29Z
dc.date.submitted2013-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-76580-130377pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189213
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand – InPost – picture – Poczta Polskapl
dc.subject.plInPost – marka – Poczta Polska – wizerunekpl
dc.titleKreowanie wizerunku w procesie zarządzania markąpl
dc.title.alternativeCreating image brandpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is an analysis of process of brand image building, describing its theoretical side, and on the basis of its practical example. Nowadays. creating product’s vision is one of the most challenging issues the producers must accomplish. Brand image has a role of determining their success.First and second chapter is a theoretical foundation. In the first chapter, we take a deeper look at the main matters of brands, for example its functions, things that describe its strenght, and the benefits, that using a brand gives. Second chapter applies to creating a brand and its image, which are the major factors of consumer loyality.Third part is the analysis of Poczta Polska brand and its image in comparision to the biggest rival, InPost.Poczta Polska recently stands in front of the big defiance. After total liberalisation of postal market in Poland, Poczta Polska, to maintain its advantage in comparision to other postal services, has to change its image. Many tries of modernising its organisation structure failed, and at the moment, company is introducing new development tactic, that successfully changes its picture into innovative and trusted. However its opponent - InPost is in the phase of dynamic growth and its part in postal business is still increasing. That is why, Poczta Polska, beside being the main operator, has its position endangered by smaller companies.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza procesu budowania wizerunku marki, omówienie go ze strony teoretycznej oraz na podstawie przykładu praktycznego. Kreowanie wizji dotyczącej wyrobów jest współcześnie jednym z największych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się producenci. Wizerunek marki pełni funkcję determinanty ich sukcesu.Pierwszy i drugi rozdział stanowią bazę teoretyczną. W rozdziale pierwszym przybliżone zostały najważniejsze kwestie związane z marką, w tym między innymi funkcje, czynniki kształtujące jej siłę oraz korzyści, jakie niesie za sobą jej stosowanie. Rozdział drugi dotyczy tematyki kreowania wizerunku marki, który jest podstawą lojalności konsumentów. Trzecia część pracy jest analizą marki Poczta Polska, jej wizerunku w porównaniu do największego rynkowego konkurenta firmy – InPost.Poczta Polska współcześnie stoi przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ po pełnej liberalizacji rynku pocztowego w Polsce, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną, musi przekształcić swój wizerunek. Po wielu nieudanych próbach modernizacji jej struktury organizacyjnej, firma jest w trakcie wdrażania nowej strategii rozwojowej, która stopniowo i efektywnie przeobraża markę na innowacyjną i zaufaną. Jednak konkurencja InPost również jest w fazie dynamicznego rozwoju, a jej udziały w rynku ciągle wzrastają. Dlatego pomimo funkcji głównego operatora wyznaczonego, jaką pełni Poczta Polska, jej pozycja na rynku usług pocztowych staje się coraz bardziej zagrożona.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Czernek, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:51:29Z
dc.date.available
2020-07-24T17:51:29Z
dc.date.submittedpl
2013-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-76580-130377
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189213
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand – InPost – picture – Poczta Polska
dc.subject.plpl
InPost – marka – Poczta Polska – wizerunek
dc.titlepl
Kreowanie wizerunku w procesie zarządzania marką
dc.title.alternativepl
Creating image brand
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
170
Views per month
Views per city
Warsaw
34
Poznan
19
Krakow
18
Wroclaw
12
Gdansk
6
Katowice
6
Lodz
6
Bydgoszcz
4
Chrzanów
3
Dublin
3

No access

No Thumbnail Available