Globalny czy lokalny? Strategie eksportowe stosowane przy wprowadzaniu koreańskiej muzyki popularnej na rynek japoński

licenciate
dc.abstract.enIn this paper I present the history and the most characteristic features of K-pop. I also present methods used to ajust K-pop to adjust it to the requirements of Japanese popular music market. i start with defining K-pop as product, which is subject to market mechanisms including export. Then I breifly describe existing export stragedies and breifly explain what factors are taken into consideration when a company decides to internationalise their operations. Basing on my analysis of the hitory of K-pop and its characteristic features, I argue that only adaption strategies prove to be effective in the case of K-pop export to Japan.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie historii i cech charakterystycznych K-popu oraz opisanie, w jaki sposób dostosowywany jest do wymogów japońskiego rynku muzyki popularnej. Punktem początkowym do rozważań, jest zdefiniowanie K-popu jako produktu podlegającego mechanizmom rynkowym, w tym także eksportowi. W kolejnym rozdziale pracy omówione zostały możliwe strategie eksportu produktu w zależności od tego, czy producent decyduje się na standaryzację produktu lub jego adaptację do warunków lokalnych. Analiza historii K-popu oraz jego cech charakterystycznych pozwala stwierdzić, że przypadku eksportu K-popu do Japonii rację bytu mają tylko strategie adaptacyjne, a wszelkie próby sprzedaży produktu ustandaryzowanego, podlegającego silnym procesom globalizacyjnym skazana jest na porażkę.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPuchalska, Joannapl
dc.contributor.authorSzeremeta, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerPuchalska, Joannapl
dc.contributor.reviewerTrojnar, Ewa - 173764 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:00:02Z
dc.date.available2020-07-28T05:00:02Z
dc.date.submitted2019-10-19pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-138019-12558pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239639
dc.languagepolpl
dc.subject.enK-pop, J-pop. idol, aidoru, standardisation, adaptation, popular musicpl
dc.subject.plK-pop, J-pop. idol, aidoru, standaryzacja, adaptacja, muzyka popularnapl
dc.titleGlobalny czy lokalny? Strategie eksportowe stosowane przy wprowadzaniu koreańskiej muzyki popularnej na rynek japońskipl
dc.title.alternativeGlobal or local? Market entry strategies used to introduce Korean popular music to Japanese marketpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this paper I present the history and the most characteristic features of K-pop. I also present methods used to ajust K-pop to adjust it to the requirements of Japanese popular music market. i start with defining K-pop as product, which is subject to market mechanisms including export. Then I breifly describe existing export stragedies and breifly explain what factors are taken into consideration when a company decides to internationalise their operations. Basing on my analysis of the hitory of K-pop and its characteristic features, I argue that only adaption strategies prove to be effective in the case of K-pop export to Japan.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie historii i cech charakterystycznych K-popu oraz opisanie, w jaki sposób dostosowywany jest do wymogów japońskiego rynku muzyki popularnej. Punktem początkowym do rozważań, jest zdefiniowanie K-popu jako produktu podlegającego mechanizmom rynkowym, w tym także eksportowi. W kolejnym rozdziale pracy omówione zostały możliwe strategie eksportu produktu w zależności od tego, czy producent decyduje się na standaryzację produktu lub jego adaptację do warunków lokalnych. Analiza historii K-popu oraz jego cech charakterystycznych pozwala stwierdzić, że przypadku eksportu K-popu do Japonii rację bytu mają tylko strategie adaptacyjne, a wszelkie próby sprzedaży produktu ustandaryzowanego, podlegającego silnym procesom globalizacyjnym skazana jest na porażkę.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Puchalska, Joanna
dc.contributor.authorpl
Szeremeta, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Puchalska, Joanna
dc.contributor.reviewerpl
Trojnar, Ewa - 173764
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:00:02Z
dc.date.available
2020-07-28T05:00:02Z
dc.date.submittedpl
2019-10-19
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-138019-12558
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239639
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
K-pop, J-pop. idol, aidoru, standardisation, adaptation, popular music
dc.subject.plpl
K-pop, J-pop. idol, aidoru, standaryzacja, adaptacja, muzyka popularna
dc.titlepl
Globalny czy lokalny? Strategie eksportowe stosowane przy wprowadzaniu koreańskiej muzyki popularnej na rynek japoński
dc.title.alternativepl
Global or local? Market entry strategies used to introduce Korean popular music to Japanese market
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Torun
7
Warsaw
3
Wroclaw
3
Dublin
1
Frankfurt am Main
1
Gdynia
1
Krakow
1
Lodz
1
Nieuwegein
1
Nowy Sącz
1

No access

No Thumbnail Available