Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Preferencje wyjazdowe turystów niemieckich ze szczególnym uwzględnieniem bazy noclegowej
Travel preferences of German tourists with particular focus on accommodation
NIEMCY – MOTYWACJE TURYSTYCZNE – USŁUGI HOTELARSKIE – BAZA NOCLEGOWA
GERMANY – TOURIST MOTIVATION – HOTEL SERVICES – ACCOMMODATION
Celem pracy była analiza preferencji wyjazdowych turystów niemieckich ze szczególnym uwzględnieniem bazy noclegowej. Wymiarem utylitarnym pracy, było wskazanie podmiotom branży hotelarskiej, sposobów kształtowania oferty, która zaspokaja potrzeby segmentu konsumenta, jakim jest turysta niemiecki.Zakres pracy zawężony został do tematyki determinantów i motywacji wyjazdów turystycznych oraz możliwości zaspokojenia potrzeb człowieka, poprzez działalność turystyczną i hotelarską.Empiryczna część pracy, napisana została na podstawie wyników badania ankietowego, przeprowadzonego na dobranej celowo grupie badawczej. Pytania odnosiły się do preferencji związanych z szeroko rozumianą aktywnością turystyczną oraz oczekiwań związanych z ofertą obiektów hotelarskich.Wyniki przeprowadzonych badań wskazują jednoznacznie, że jakość świadczonych usług jest najistotniejszym czynnikiem wyboru obiektu noclegowego. Badanie potwierdza również główną hipotezę, która zakłada, że turyści niemieccy stanowią atrakcyjny segment klienta dla podmiotów branży hotelarskiej.
The principal aim of this thesis is to analyse the travel preferences of German tourists with particular focus on accommodation. The practical dimension of the thesis was to indicate how tourism entities can create their offers to satisfy German customer’s needs.The scope of this thesis is confined to the subject of determinants and motivation of travelling and the ability to meet human needs through tourism and hotel business.The empirical part is based on survey results. The survey was performed on deliberate subject. Questions were related to the preferences connected with broadly defined tourist activity and expectations about acommodation.The results of this survey show that quality of service is the most important factor that affects the choice of acommodation. The results also confirm the main hypothesis that German tourists are an attractive customer segment for hotel companies.
dc.abstract.en | The principal aim of this thesis is to analyse the travel preferences of German tourists with particular focus on accommodation. The practical dimension of the thesis was to indicate how tourism entities can create their offers to satisfy German customer’s needs.The scope of this thesis is confined to the subject of determinants and motivation of travelling and the ability to meet human needs through tourism and hotel business.The empirical part is based on survey results. The survey was performed on deliberate subject. Questions were related to the preferences connected with broadly defined tourist activity and expectations about acommodation.The results of this survey show that quality of service is the most important factor that affects the choice of acommodation. The results also confirm the main hypothesis that German tourists are an attractive customer segment for hotel companies. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy była analiza preferencji wyjazdowych turystów niemieckich ze szczególnym uwzględnieniem bazy noclegowej. Wymiarem utylitarnym pracy, było wskazanie podmiotom branży hotelarskiej, sposobów kształtowania oferty, która zaspokaja potrzeby segmentu konsumenta, jakim jest turysta niemiecki.Zakres pracy zawężony został do tematyki determinantów i motywacji wyjazdów turystycznych oraz możliwości zaspokojenia potrzeb człowieka, poprzez działalność turystyczną i hotelarską.Empiryczna część pracy, napisana została na podstawie wyników badania ankietowego, przeprowadzonego na dobranej celowo grupie badawczej. Pytania odnosiły się do preferencji związanych z szeroko rozumianą aktywnością turystyczną oraz oczekiwań związanych z ofertą obiektów hotelarskich.Wyniki przeprowadzonych badań wskazują jednoznacznie, że jakość świadczonych usług jest najistotniejszym czynnikiem wyboru obiektu noclegowego. Badanie potwierdza również główną hipotezę, która zakłada, że turyści niemieccy stanowią atrakcyjny segment klienta dla podmiotów branży hotelarskiej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Paluch, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T02:48:47Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T02:48:47Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-14 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-89078-167940 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197565 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | GERMANY – TOURIST MOTIVATION – HOTEL SERVICES – ACCOMMODATION | pl |
dc.subject.pl | NIEMCY – MOTYWACJE TURYSTYCZNE – USŁUGI HOTELARSKIE – BAZA NOCLEGOWA | pl |
dc.title | Preferencje wyjazdowe turystów niemieckich ze szczególnym uwzględnieniem bazy noclegowej | pl |
dc.title.alternative | Travel preferences of German tourists with particular focus on accommodation | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |