Serbski jako język obcy: tradycyjne i współczesne metody nauczania języka obcego

master
dc.abstract.enIn a thesis entitled "Serbian as a foreign language: Traditional and modern methods in foreign language teaching" two resources that can be used to learn the Serbian language have been analysed. Two textbooks and two web pages for Serbian language learning have been selected as traditional and modern resources, respectively. A first chapter of this study provides a general introduction to the foreign language teaching by answering two fundamental questions: how to learn a foreign language and what does knowledge of a foreign language mean. In a second chapter, the selected methods for language teaching have been reviewed. The development in and diversity of the foreign language teaching methods, which help to meet the students’ requirements, have been presented. A third chapter presents an analysis of two selected textbooks and indicates many differences in the approach for Serbian language teaching. A fourth chapter is devoted to the analysis of two selected websites for Serbian language teaching, the differences between which were found to stimulate the language learning in a different manner. In a summary chapter, the conclusions regarding the traditional and modern language teaching methods for the Serbian language have been drawn.pl
dc.abstract.plW pracy magisterskiej „Serbski jako język obcy: tradycyjne i współczesne metody nauczania języka obcego” przeanalizowano dwa sposoby nauki języka serbskiego. Jako źródło tradycyjne zostały wybrane dwa podręczniki, a jako źródło współczesne – dwie strony internetowe służące nauce języka serbskiego. Pierwsza część pracy jest ogólnym wprowadzeniem w kwestię nauki języka obcego: jak uczyć się języka, co oznacza znajomość języka obcego.Drugi rozdział został poświęcony przeglądowi wyselekcjonowanych metod nauczania języka. Został w nim pokazany proces zmian samych metod oraz ich różnorodność, dzięki którym zostają spełnione różne wymagania i potrzeby uczniów. Rozdział trzeci to analiza dwóch różnych podręczników służących do nauki języka, dzięki czemu można zauważyć wiele różnic w podejściu do nauki języka serbskiego.Czwarty rozdział został poświęcony dwóm wybranym stronom internetowym, które różniąc się od siebie stymulują naukę języka w zupełnie inny sposób.W podsumowaniu zostały zawarte wnioski i spostrzeżenia dotyczące tradycyjnych i współczesnych metod nauczania języka serbskiego jako obcego.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorSolak, Elżbieta - 131990 pl
dc.contributor.authorHanak, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerSolak, Elżbieta - 131990 pl
dc.contributor.reviewerPapierz, Maria - 131275 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:28:49Z
dc.date.available2020-07-26T15:28:49Z
dc.date.submitted2015-07-08pl
dc.fieldofstudyfilologia słowiańskapl
dc.identifier.apddiploma-98508-188065pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205812
dc.languagepolpl
dc.subject.englottodidactics, Serbian language, analysis of textbooks, website analysis, methods of teaching a foreign languagepl
dc.subject.plglottodydaktyka, języka serbski, analiza podręczników, analiza stron internetowych, metody nauczania języka obcegopl
dc.titleSerbski jako język obcy: tradycyjne i współczesne metody nauczania języka obcegopl
dc.title.alternativeSerbian as a foreign language: Traditional and modern methods in foreign language teachingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In a thesis entitled "Serbian as a foreign language: Traditional and modern methods in foreign language teaching" two resources that can be used to learn the Serbian language have been analysed. Two textbooks and two web pages for Serbian language learning have been selected as traditional and modern resources, respectively. A first chapter of this study provides a general introduction to the foreign language teaching by answering two fundamental questions: how to learn a foreign language and what does knowledge of a foreign language mean. In a second chapter, the selected methods for language teaching have been reviewed. The development in and diversity of the foreign language teaching methods, which help to meet the students’ requirements, have been presented. A third chapter presents an analysis of two selected textbooks and indicates many differences in the approach for Serbian language teaching. A fourth chapter is devoted to the analysis of two selected websites for Serbian language teaching, the differences between which were found to stimulate the language learning in a different manner. In a summary chapter, the conclusions regarding the traditional and modern language teaching methods for the Serbian language have been drawn.
dc.abstract.plpl
W pracy magisterskiej „Serbski jako język obcy: tradycyjne i współczesne metody nauczania języka obcego” przeanalizowano dwa sposoby nauki języka serbskiego. Jako źródło tradycyjne zostały wybrane dwa podręczniki, a jako źródło współczesne – dwie strony internetowe służące nauce języka serbskiego. Pierwsza część pracy jest ogólnym wprowadzeniem w kwestię nauki języka obcego: jak uczyć się języka, co oznacza znajomość języka obcego.Drugi rozdział został poświęcony przeglądowi wyselekcjonowanych metod nauczania języka. Został w nim pokazany proces zmian samych metod oraz ich różnorodność, dzięki którym zostają spełnione różne wymagania i potrzeby uczniów. Rozdział trzeci to analiza dwóch różnych podręczników służących do nauki języka, dzięki czemu można zauważyć wiele różnic w podejściu do nauki języka serbskiego.Czwarty rozdział został poświęcony dwóm wybranym stronom internetowym, które różniąc się od siebie stymulują naukę języka w zupełnie inny sposób.W podsumowaniu zostały zawarte wnioski i spostrzeżenia dotyczące tradycyjnych i współczesnych metod nauczania języka serbskiego jako obcego.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Solak, Elżbieta - 131990
dc.contributor.authorpl
Hanak, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Solak, Elżbieta - 131990
dc.contributor.reviewerpl
Papierz, Maria - 131275
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:28:49Z
dc.date.available
2020-07-26T15:28:49Z
dc.date.submittedpl
2015-07-08
dc.fieldofstudypl
filologia słowiańska
dc.identifier.apdpl
diploma-98508-188065
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205812
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
glottodidactics, Serbian language, analysis of textbooks, website analysis, methods of teaching a foreign language
dc.subject.plpl
glottodydaktyka, języka serbski, analiza podręczników, analiza stron internetowych, metody nauczania języka obcego
dc.titlepl
Serbski jako język obcy: tradycyjne i współczesne metody nauczania języka obcego
dc.title.alternativepl
Serbian as a foreign language: Traditional and modern methods in foreign language teaching
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
30
Views per month
Views per city
Bydgoszcz
4
Niš
4
Gdansk
3
Warsaw
3
Dublin
2
Gora Kalwaria
2
Rzeszów
2
Wroclaw
2
Gliwice
1
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available