Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena trafności i rzetelności oraz kierunków zastosowania metody IAT w badaniu postaw konsumenckich
Rating validity and reability of the method IAT and directions of the IAT used in the study of consumer research
attitude, implicit attitudes, Implicit Association Test
postawy, postawy utajone, Implicit Association Test
The first chapter provides an introduction to the topic of attitudes, will address the meaning of traditional attitudes. I refer to both classic and contemporary definitions of attitudes, I will describe the basic models, the sources of their attitudes and shaping mechanismscosts. In the second part of the first chapter and devote more space to consumer attitudes, I will describe models of consumer engagement, as well as attitudes towards advertising models and methods for their study. The second chapter is entirelydedicated to implicit attitudes. It will explain what they are implicit attitudes, what their sources and mechanisms that are responsible for shaping their development. In this chapter I will discuss the concept of duality of attitudes and the possible typesrelationship between explicit and implicit attitudes. In the second part of this chapter will explain in turn what they are latent consumer behavior and what may be their source. Devote more space advertising, which has potentially the largest wpływ on the formation of implicit attitudes of consumers. The third chapter is the work of a methodological chapter. I will discuss the procedure for the IAT test, and basic issues of accuracy and reliability of the method. In czwartym chapter I will describe my research conducted using IAT method. Subject of scrutiny attitudes toward two brands of cars: Fiat and Alfa Romeo. The fourth section of work will be experiential in nature. In this chapter, przedstawię plan of their own empirical research and plan their own empirical research. I will describe in detail the conditions under which the test has been carried out and the factors that can potentially affect the results. The object of research is the attitude of WOBec two car brands: Fiat and Alfa Romeo. The study will be experimental, involves three measurements - two measures of implicit attitudes test conducted using IAT in Inquisit, enabling the measurement of response timesto a stimulus and using a standard questionnaire. In the section on the results of the study I compare the results obtained using these three measurements. Finally, based on the findings of other authors and their research will try todraw the applicability of IAT methods in marketing research.
Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie do tematyki postaw, poświęcony zostanie tradycyjnemu rozumieniu postaw. Przywołam zarówno klasyczne jak i współczesne definicje postaw, opiszę podstawowe modele, źródła postaw oraz mechanizmy ich kształtowania. W drugiej części pierwszego rozdziału więcej miejsca poświęcę natomiast postawom konsumenckim, opiszę modele zaangażowania konsumenta, jak również modele postaw wobec reklamy i sposoby ich badania. Drugi rozdział zostanie w całości poświęcony postawom utajonym. Wyjaśnię w nim, czym są postawy utajone, jakie są ich źródła i mechanizmy, które odpowiadają za kształtowanie za ich kształtowanie. W tym rozdziale omówię również koncepcję dualizmu postaw oraz możliwe typy relacji między postawą jawną a utajoną. W drugiej części tego rozdziału wyjaśnię z kolei, czym są utajone postawy konsumenckie oraz jakie mogą być ich źródła. Więcej miejsca poświęcę reklamie, która posiada potencjalnie największy wpływ na kształtowanie się utajonych postaw u konsumentów. Trzeci rozdział pracy będzie rozdziałem o charakterze metodologicznym. Omówię w nim procedurę badania IAT oraz podstawowe kwestie związane z trafnością i rzetelnością metody. W czwartym rozdziale opiszę przeprowadzone przeze mnie badania z wykorzystaniem metody IAT. Przedmiotem badania będą postawy wobec dwóch marek samochodów: Fiat i Alfa Romeo. Czwarty rozdział pracy będzie miał charakter empiryczny. W tym rozdziale przedstawię plan własnych badań empirycznych oraz plan własnych badań empirycznych. Opiszę szczegółowo warunki, w jakich zostały przeprowadzone badanie oraz czynniki które potencjalnie mogą wpływać na wyniki. Przedmiotem badania są postawy wobec dwóch marek samochodów: Fiat i Alfa Romeo. Badanie będzie miało charakter eksperymentalny, obejmuje trzy pomiary – dwa pomiary postawy utajonej przeprowadzone za pomocą testu IAT w programie Inquisit, umożliwiającym pomiar czasów odpowiedzi na bodziec oraz za pomocą standardowego kwestionariusza. W części poświęconej wynikom badania porównam rezultaty uzyskane za pomocą tych trzech pomiarów. Na koniec, na podstawie wyników badań innych autorów oraz własnych badań postaram się określić możliwości zastosowania metody IAT w badaniach marketingowych.
dc.abstract.en | The first chapter provides an introduction to the topic of attitudes, will address the meaning of traditional attitudes. I refer to both classic and contemporary definitions of attitudes, I will describe the basic models, the sources of their attitudes and shaping mechanismscosts. In the second part of the first chapter and devote more space to consumer attitudes, I will describe models of consumer engagement, as well as attitudes towards advertising models and methods for their study. The second chapter is entirelydedicated to implicit attitudes. It will explain what they are implicit attitudes, what their sources and mechanisms that are responsible for shaping their development. In this chapter I will discuss the concept of duality of attitudes and the possible typesrelationship between explicit and implicit attitudes. In the second part of this chapter will explain in turn what they are latent consumer behavior and what may be their source. Devote more space advertising, which has potentially the largest wpływ on the formation of implicit attitudes of consumers. The third chapter is the work of a methodological chapter. I will discuss the procedure for the IAT test, and basic issues of accuracy and reliability of the method. In czwartym chapter I will describe my research conducted using IAT method. Subject of scrutiny attitudes toward two brands of cars: Fiat and Alfa Romeo. The fourth section of work will be experiential in nature. In this chapter, przedstawię plan of their own empirical research and plan their own empirical research. I will describe in detail the conditions under which the test has been carried out and the factors that can potentially affect the results. The object of research is the attitude of WOBec two car brands: Fiat and Alfa Romeo. The study will be experimental, involves three measurements - two measures of implicit attitudes test conducted using IAT in Inquisit, enabling the measurement of response timesto a stimulus and using a standard questionnaire. In the section on the results of the study I compare the results obtained using these three measurements. Finally, based on the findings of other authors and their research will try todraw the applicability of IAT methods in marketing research. | pl |
dc.abstract.other | Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie do tematyki postaw, poświęcony zostanie tradycyjnemu rozumieniu postaw. Przywołam zarówno klasyczne jak i współczesne definicje postaw, opiszę podstawowe modele, źródła postaw oraz mechanizmy ich kształtowania. W drugiej części pierwszego rozdziału więcej miejsca poświęcę natomiast postawom konsumenckim, opiszę modele zaangażowania konsumenta, jak również modele postaw wobec reklamy i sposoby ich badania. Drugi rozdział zostanie w całości poświęcony postawom utajonym. Wyjaśnię w nim, czym są postawy utajone, jakie są ich źródła i mechanizmy, które odpowiadają za kształtowanie za ich kształtowanie. W tym rozdziale omówię również koncepcję dualizmu postaw oraz możliwe typy relacji między postawą jawną a utajoną. W drugiej części tego rozdziału wyjaśnię z kolei, czym są utajone postawy konsumenckie oraz jakie mogą być ich źródła. Więcej miejsca poświęcę reklamie, która posiada potencjalnie największy wpływ na kształtowanie się utajonych postaw u konsumentów. Trzeci rozdział pracy będzie rozdziałem o charakterze metodologicznym. Omówię w nim procedurę badania IAT oraz podstawowe kwestie związane z trafnością i rzetelnością metody. W czwartym rozdziale opiszę przeprowadzone przeze mnie badania z wykorzystaniem metody IAT. Przedmiotem badania będą postawy wobec dwóch marek samochodów: Fiat i Alfa Romeo. Czwarty rozdział pracy będzie miał charakter empiryczny. W tym rozdziale przedstawię plan własnych badań empirycznych oraz plan własnych badań empirycznych. Opiszę szczegółowo warunki, w jakich zostały przeprowadzone badanie oraz czynniki które potencjalnie mogą wpływać na wyniki. Przedmiotem badania są postawy wobec dwóch marek samochodów: Fiat i Alfa Romeo. Badanie będzie miało charakter eksperymentalny, obejmuje trzy pomiary – dwa pomiary postawy utajonej przeprowadzone za pomocą testu IAT w programie Inquisit, umożliwiającym pomiar czasów odpowiedzi na bodziec oraz za pomocą standardowego kwestionariusza. W części poświęconej wynikom badania porównam rezultaty uzyskane za pomocą tych trzech pomiarów. Na koniec, na podstawie wyników badań innych autorów oraz własnych badań postaram się określić możliwości zastosowania metody IAT w badaniach marketingowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sagan, Adam - 131779 | pl |
dc.contributor.author | Grudniewska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sagan, Adam - 131779 | pl |
dc.contributor.reviewer | Worek, Barbara - 132738 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T17:33:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T17:33:11Z | |
dc.date.submitted | 2011-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-58089-64364 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172225 | |
dc.subject.en | attitude, implicit attitudes, Implicit Association Test | pl |
dc.subject.other | postawy, postawy utajone, Implicit Association Test | pl |
dc.title | Ocena trafności i rzetelności oraz kierunków zastosowania metody IAT w badaniu postaw konsumenckich | pl |
dc.title.alternative | Rating validity and reability of the method IAT and directions of the IAT used in the study of consumer research | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |