Media alternatywne jako narzędzie mobilizacji społeczeństwa na przykładzie wybranych akcji i kampanii społecznych

master
dc.abstract.enThe Subject presented in this work, focuses on the phenomenon of the activity and mobilization of society in the alternative media and involved media. The measurement of this phenomenon will be made based on an analysis of intentionally selected examples of actions and social campaigns. Among the social actions are selected: "Eat Apples! To Spite Putin" and the "Ice Bucket Challenge". In the campaign it was decided to analyze there campaigns: "Very Good Manners" and "Mom, Dad, Tablet". This study will examine the issue of new mini - movements and social actions, that are the result of the integration and a kind of social intervention in the Net. It is determined which methods of intervention participation online reach the most activists. An analysis of this phenomenon will establish which methods and channels used to reach customers, bring the expected result, and to the greatest extent engage the public. On the other hand, a detailed analysis of these elements will determine the efficiency of the use of alternative and involved media in the process of social communication.pl
dc.abstract.plPrzedmiot przestawionej pracy badawczej skupia się na zjawisku mobilizacji i aktywizacji społeczeństwa za pomocą mediów alternatywnych i zaangażowanych. Pomiar zjawiska zostanie dokonany w oparciu o analizę celowo wybranych przykładów akcji i kampanii społecznych. Spośród akcji społecznych wybrano: "Jedz jabłka! Na złość Putinowi" oraz "Ice Bucket Challenge". Natomiast, spośród kampanii zdecydowano się poddać analizie kampanie: "Bardzo Dobre Maniery" oraz "Mama, Tata, Tablet". W pracy zostanie zbadane zagadnienie nowych mini – ruchów i akcji społecznych, które są wynikiem integracji oraz swego rodzaju interwencji społeczeństwa w sieci. Zostanie ustalone, do jakich metod interwencyjnego uczestnictwa online sięgają najczęściej aktywiści. Dokonanie analizy zjawiska pozwoli określić, które z wykorzystywanych sposobów i kanałów docierania do odbiorców, przynoszą oczekiwany rezultat oraz w największym stopniu angażują społeczeństwo. Wnikliwa analiza tych elementów pozwoli wyznaczyć efektywność wykorzystania mediów alternatywnych i zaangażowanych w procesie komunikacji społecznej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.authorIgnacy, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T21:14:50Z
dc.date.available2020-07-26T21:14:50Z
dc.date.submitted2016-06-23pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-104551-199134pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210964
dc.languagepolpl
dc.subject.ene-mobilization, participation online, activity, engagement, intervention, social media, alternative media, social actions, social campaignpl
dc.subject.ple - mobilizacja, uczestnictwo online, aktywizacja, zaangażowanie, interwencja, media społecznościowe, media alternatywne, media zaangażowane, akcje społeczne, kampanie społecznepl
dc.titleMedia alternatywne jako narzędzie mobilizacji społeczeństwa na przykładzie wybranych akcji i kampanii społecznychpl
dc.title.alternativeThe Alternative Media as a Tool for Social Mobilization - Based on Selected Social Actions and Social Campaignspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Subject presented in this work, focuses on the phenomenon of the activity and mobilization of society in the alternative media and involved media. The measurement of this phenomenon will be made based on an analysis of intentionally selected examples of actions and social campaigns. Among the social actions are selected: "Eat Apples! To Spite Putin" and the "Ice Bucket Challenge". In the campaign it was decided to analyze there campaigns: "Very Good Manners" and "Mom, Dad, Tablet". This study will examine the issue of new mini - movements and social actions, that are the result of the integration and a kind of social intervention in the Net. It is determined which methods of intervention participation online reach the most activists. An analysis of this phenomenon will establish which methods and channels used to reach customers, bring the expected result, and to the greatest extent engage the public. On the other hand, a detailed analysis of these elements will determine the efficiency of the use of alternative and involved media in the process of social communication.
dc.abstract.plpl
Przedmiot przestawionej pracy badawczej skupia się na zjawisku mobilizacji i aktywizacji społeczeństwa za pomocą mediów alternatywnych i zaangażowanych. Pomiar zjawiska zostanie dokonany w oparciu o analizę celowo wybranych przykładów akcji i kampanii społecznych. Spośród akcji społecznych wybrano: "Jedz jabłka! Na złość Putinowi" oraz "Ice Bucket Challenge". Natomiast, spośród kampanii zdecydowano się poddać analizie kampanie: "Bardzo Dobre Maniery" oraz "Mama, Tata, Tablet". W pracy zostanie zbadane zagadnienie nowych mini – ruchów i akcji społecznych, które są wynikiem integracji oraz swego rodzaju interwencji społeczeństwa w sieci. Zostanie ustalone, do jakich metod interwencyjnego uczestnictwa online sięgają najczęściej aktywiści. Dokonanie analizy zjawiska pozwoli określić, które z wykorzystywanych sposobów i kanałów docierania do odbiorców, przynoszą oczekiwany rezultat oraz w największym stopniu angażują społeczeństwo. Wnikliwa analiza tych elementów pozwoli wyznaczyć efektywność wykorzystania mediów alternatywnych i zaangażowanych w procesie komunikacji społecznej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.authorpl
Ignacy, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-26T21:14:50Z
dc.date.available
2020-07-26T21:14:50Z
dc.date.submittedpl
2016-06-23
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-104551-199134
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210964
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
e-mobilization, participation online, activity, engagement, intervention, social media, alternative media, social actions, social campaign
dc.subject.plpl
e - mobilizacja, uczestnictwo online, aktywizacja, zaangażowanie, interwencja, media społecznościowe, media alternatywne, media zaangażowane, akcje społeczne, kampanie społeczne
dc.titlepl
Media alternatywne jako narzędzie mobilizacji społeczeństwa na przykładzie wybranych akcji i kampanii społecznych
dc.title.alternativepl
The Alternative Media as a Tool for Social Mobilization - Based on Selected Social Actions and Social Campaigns
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
93
Views per month
Views per city
Warsaw
23
Krakow
14
Lublin
5
Wroclaw
5
Kalisz
4
Nysa
3
Gdansk
2
Poznan
2
Sławków
2
Ashburn
1

No access

No Thumbnail Available