Środki perswazji w programach treningowych Ewy Chodakowskiej (wybrane zagadnienia leksykalne i morfologiczne)

master
dc.abstract.enIt was decided to analyze the language of personal trainer and fitness instructor Ewa Chodakowska in terms of persuasive elements in her statements. The following comments were taken from nineteen training CDs, such as: Skalpel, Killer, Turbo Spalanie, Ekstra Figura, Skalpel 2, Szok Trening, Skalpel wyzwanie, Turbo Wyzwanie, Secret, Metamorfoza, Suksces, Bikini, Rewolucja, Skalpel reedycja, Hot body, Slim Fit, Target, Kick Fit and Volume. The work consists of six chapters, the first one analyzed these elements from the definition of persuasion, which can be found in Chodakowska's statements, the second chapter presents the components of the communication situation - sender, recipient, time and place of speaking. In the third chapter, grammatical categories such as time, mode, person, number, the degree of adjective and adverb are indicated, the function of which is to maximize the effects of persuasive actions. In the fourth chapter, stylistic measures - metaphor, comparison, hyperbole, repetition, enumeration, oxymoron - which appears in the trainer's statements. The fifth chapter is devoted to lexical means of persuasion, including, among others, evaluation and expressive expressions. In the Ending the results of the research are summarized.pl
dc.abstract.plZdecydowano się przeanalizować język trenerki personalnej i instruktorki fitness, Ewy Chodakowskiej pod względem elementów perswazyjnych w jej wypowiedziach. Pod uwagę wzięto wypowiedzi pochodzące z dziewiętnastu płyt treningowych takich jak: Skalpel, Killer, Turbo Spalanie, Ekstra figura, Skalpel 2, Szok Trening, Skalpel Wyzwanie, Turbo Wyzwanie, Secret, Metamorfoza, Sukces, Bikini, Rewolucja, Skalpel reedycja, Hot body, Slim fit, Target, Kick Fit i Volume. Praca składa się z sześciu rozdziałów, w pierwszym zostały przeanalizowane te elementy z definicji perswazji, które można znaleźć w wypowiedziach Chodakowskiej, w rozdziale drugim zaprezentowano składniki sytuacji komunikacyjnej – nadawcę, odbiorcę, czas i miejsce mówienia. W rozdziale trzecim wskazano kategorie gramatyczne takie jak czas, tryb, osoba, liczba, stopień przymiotnika i przysłówka, których funkcją jest zmaksymalizowanie efektów działań perswazyjnych. W rozdziale czwartym utrwalono i zbadano środki stylistyczne – metaforę, porównanie, hiperbolę, powtórzenie, wyliczenie, oksymoron, które pojawiają się w wypowiedziach trenerki. Rozdział piąty poświęcony jest leksykalnym środkom perswazji z uwzględnieniem między innymi wartościowania i wyrażeń ekspresywnych. W Zakończeniu podsumowano wyniki badań.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorSieradzka-Mruk, Agnieszka - 131856 pl
dc.contributor.authorGacek, Anitapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerSieradzka-Mruk, Agnieszka - 131856 pl
dc.contributor.reviewerKubiszyn-Mędrala, Zofia - 129620 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:09:22Z
dc.date.available2020-07-28T01:09:22Z
dc.date.submitted2019-07-01pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-133938-195814pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236196
dc.languagepolpl
dc.subject.enpersuasion, morphology, lexis, valuation, stylistic means, Chodakowska, fitness,pl
dc.subject.plperswazja, morfologia, leksyka, wartościowanie, środki stylistyczne, Chodakowska, fitness,pl
dc.titleŚrodki perswazji w programach treningowych Ewy Chodakowskiej (wybrane zagadnienia leksykalne i morfologiczne)pl
dc.title.alternativeMeans of persuasion in Ewa Chodakowska's training programs (selected lexical and morphological issues)pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
It was decided to analyze the language of personal trainer and fitness instructor Ewa Chodakowska in terms of persuasive elements in her statements. The following comments were taken from nineteen training CDs, such as: Skalpel, Killer, Turbo Spalanie, Ekstra Figura, Skalpel 2, Szok Trening, Skalpel wyzwanie, Turbo Wyzwanie, Secret, Metamorfoza, Suksces, Bikini, Rewolucja, Skalpel reedycja, Hot body, Slim Fit, Target, Kick Fit and Volume. The work consists of six chapters, the first one analyzed these elements from the definition of persuasion, which can be found in Chodakowska's statements, the second chapter presents the components of the communication situation - sender, recipient, time and place of speaking. In the third chapter, grammatical categories such as time, mode, person, number, the degree of adjective and adverb are indicated, the function of which is to maximize the effects of persuasive actions. In the fourth chapter, stylistic measures - metaphor, comparison, hyperbole, repetition, enumeration, oxymoron - which appears in the trainer's statements. The fifth chapter is devoted to lexical means of persuasion, including, among others, evaluation and expressive expressions. In the Ending the results of the research are summarized.
dc.abstract.plpl
Zdecydowano się przeanalizować język trenerki personalnej i instruktorki fitness, Ewy Chodakowskiej pod względem elementów perswazyjnych w jej wypowiedziach. Pod uwagę wzięto wypowiedzi pochodzące z dziewiętnastu płyt treningowych takich jak: Skalpel, Killer, Turbo Spalanie, Ekstra figura, Skalpel 2, Szok Trening, Skalpel Wyzwanie, Turbo Wyzwanie, Secret, Metamorfoza, Sukces, Bikini, Rewolucja, Skalpel reedycja, Hot body, Slim fit, Target, Kick Fit i Volume. Praca składa się z sześciu rozdziałów, w pierwszym zostały przeanalizowane te elementy z definicji perswazji, które można znaleźć w wypowiedziach Chodakowskiej, w rozdziale drugim zaprezentowano składniki sytuacji komunikacyjnej – nadawcę, odbiorcę, czas i miejsce mówienia. W rozdziale trzecim wskazano kategorie gramatyczne takie jak czas, tryb, osoba, liczba, stopień przymiotnika i przysłówka, których funkcją jest zmaksymalizowanie efektów działań perswazyjnych. W rozdziale czwartym utrwalono i zbadano środki stylistyczne – metaforę, porównanie, hiperbolę, powtórzenie, wyliczenie, oksymoron, które pojawiają się w wypowiedziach trenerki. Rozdział piąty poświęcony jest leksykalnym środkom perswazji z uwzględnieniem między innymi wartościowania i wyrażeń ekspresywnych. W Zakończeniu podsumowano wyniki badań.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Sieradzka-Mruk, Agnieszka - 131856
dc.contributor.authorpl
Gacek, Anita
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Sieradzka-Mruk, Agnieszka - 131856
dc.contributor.reviewerpl
Kubiszyn-Mędrala, Zofia - 129620
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:09:22Z
dc.date.available
2020-07-28T01:09:22Z
dc.date.submittedpl
2019-07-01
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-133938-195814
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236196
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
persuasion, morphology, lexis, valuation, stylistic means, Chodakowska, fitness,
dc.subject.plpl
perswazja, morfologia, leksyka, wartościowanie, środki stylistyczne, Chodakowska, fitness,
dc.titlepl
Środki perswazji w programach treningowych Ewy Chodakowskiej (wybrane zagadnienia leksykalne i morfologiczne)
dc.title.alternativepl
Means of persuasion in Ewa Chodakowska's training programs (selected lexical and morphological issues)
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Wroclaw
5
Krakow
3
Katowice
2
Bergneustadt
1
Dublin
1
Gdansk
1
Kosakowo
1
Lublin
1
Makassar
1

No access

No Thumbnail Available