Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
PROMOCJA I KOMUNIKOWANIE UNIWERSYTETU. STUDIUM PRZYPADKU NA PRZYKŁADZIE CENTRUM PROMOCJI I KOMUNIKACJI UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
PROMOTION AND COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY. CASE STUDY ON THE EXAMPLE OF THE PROMOTION AND COMMUNICATION CENTRE OF JAGIELLONIAN UNIVERSITY
PROMOCJA-KOMUNIKOWANIE-UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
PROMOTION-COMMUNICATION-JAGIELLONIAN UNIVERSITY
Temat niniejszej pracy dotyczy promowania Uniwersytetu Jagiellońskiego przez jednostkę administracji ogólnouczelnianej, jaką jest Centrum Promocji i Komunikacji UJ, a także podnosi aspekt komunikowania wewnątrzorganizacyjnego. Praca ta ma charakter praktyczny. Nie jest jedynie teoretycznym opisem wymienionych zagadnień, ale funkcjonalnym objaśnieniem działalności promocyjnej Uniwersytetu, którą warunkuje prawidłowy system komunikowania wewnętrznego. Misją Uniwersytetu Jagiellońskiego jako najstarszej, polskiej uczelni publicznej jest łączenie naukowego dziedzictwa przeszłości z przyszłością, a zatem wytwarzanie nowej wiedzy i popularyzowanie nauki poprzez zapewnianie całej społeczności akademickiej jak najlepszych warunków kształcenia i rozwoju na polu badawczo-naukowym. Złożoność organizacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego może generować problemy z komunikacją wewnętrzną. Badanie Centrum Promocji i Komunikacji UJ nastąpiło poprzez przeprowadzenie 6 wywiadów swobodnych z jego pracownikami, a dokładnie z kierownikami poszczególnych sekcji, a także z współpracującym z Centrum specjalistą ds. promocji, będącym jednocześnie pełnomocnikiem ds. promocji jednego z Wydziałów Uniwersytetu. Umożliwiło to zidentyfikowanie obszaru problemowego, jakim okazał się brak efektywnej komunikacji pomiędzy Wydziałami a Centrum Promocji i Komunikacji UJ. Fakt ten sprawia, że komunikowanie przez Uniwersytet otoczeniu swojej aktywności w zakresie edukacji i badań naukowych jest nieskuteczne. Rezultatem procesu zrealizowanego badania w działaniu jest propozycja wdrożenia rozwiązania doskonalącego obszar komunikowania wewnętrznego pomiędzy Wydziałami a Centrum Promocji i Komunikacji UJ.
The topic of this thesis concerns the promotion of the Jagiellonian University by a unit of university-wide administration, which is the Jagiellonian University Promotion and Communication Centre, and also raises the aspect of intra-organizational communication. This work has a practical character. It is not only a theoretical description of the mentioned issues, but a functional explanation of the promotional activity of the University, which is conditioned by a proper system of internal communication. The mission of the Jagiellonian University as the oldest Polish public university is to combine the scientific heritage of the past with the future, and therefore to produce new knowledge and popularise science by providing the whole academic community with the best possible conditions for education and development in the field of research and science. The organizational complexity of the Jagiellonian University may condition the internal communication problems. The research of the Jagiellonian University Promotion and Communication Centre was carried out by means of 6 free interviews with its employees, namely with the managers of particular sections, as well as with a promotion specialist cooperating with the Centre, who is at the same time a plenipotentiary for promotion at one of the faculties of the University. This made it possible to identify the problem area, which turned out to be the lack of effective communication between the Faculties and the Promotion and Communication Centre of the Jagiellonian University. This fact makes the University's communication of its educational and research activities to the environment ineffective. The result of the action research process is a proposal to implement a solution improving the area of internal communication between Faculties and the Jagiellonian University Promotion and Communication Centre.
dc.abstract.en | The topic of this thesis concerns the promotion of the Jagiellonian University by a unit of university-wide administration, which is the Jagiellonian University Promotion and Communication Centre, and also raises the aspect of intra-organizational communication. This work has a practical character. It is not only a theoretical description of the mentioned issues, but a functional explanation of the promotional activity of the University, which is conditioned by a proper system of internal communication. The mission of the Jagiellonian University as the oldest Polish public university is to combine the scientific heritage of the past with the future, and therefore to produce new knowledge and popularise science by providing the whole academic community with the best possible conditions for education and development in the field of research and science. The organizational complexity of the Jagiellonian University may condition the internal communication problems. The research of the Jagiellonian University Promotion and Communication Centre was carried out by means of 6 free interviews with its employees, namely with the managers of particular sections, as well as with a promotion specialist cooperating with the Centre, who is at the same time a plenipotentiary for promotion at one of the faculties of the University. This made it possible to identify the problem area, which turned out to be the lack of effective communication between the Faculties and the Promotion and Communication Centre of the Jagiellonian University. This fact makes the University's communication of its educational and research activities to the environment ineffective. The result of the action research process is a proposal to implement a solution improving the area of internal communication between Faculties and the Jagiellonian University Promotion and Communication Centre. | pl |
dc.abstract.pl | Temat niniejszej pracy dotyczy promowania Uniwersytetu Jagiellońskiego przez jednostkę administracji ogólnouczelnianej, jaką jest Centrum Promocji i Komunikacji UJ, a także podnosi aspekt komunikowania wewnątrzorganizacyjnego. Praca ta ma charakter praktyczny. Nie jest jedynie teoretycznym opisem wymienionych zagadnień, ale funkcjonalnym objaśnieniem działalności promocyjnej Uniwersytetu, którą warunkuje prawidłowy system komunikowania wewnętrznego. Misją Uniwersytetu Jagiellońskiego jako najstarszej, polskiej uczelni publicznej jest łączenie naukowego dziedzictwa przeszłości z przyszłością, a zatem wytwarzanie nowej wiedzy i popularyzowanie nauki poprzez zapewnianie całej społeczności akademickiej jak najlepszych warunków kształcenia i rozwoju na polu badawczo-naukowym. Złożoność organizacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego może generować problemy z komunikacją wewnętrzną. Badanie Centrum Promocji i Komunikacji UJ nastąpiło poprzez przeprowadzenie 6 wywiadów swobodnych z jego pracownikami, a dokładnie z kierownikami poszczególnych sekcji, a także z współpracującym z Centrum specjalistą ds. promocji, będącym jednocześnie pełnomocnikiem ds. promocji jednego z Wydziałów Uniwersytetu. Umożliwiło to zidentyfikowanie obszaru problemowego, jakim okazał się brak efektywnej komunikacji pomiędzy Wydziałami a Centrum Promocji i Komunikacji UJ. Fakt ten sprawia, że komunikowanie przez Uniwersytet otoczeniu swojej aktywności w zakresie edukacji i badań naukowych jest nieskuteczne. Rezultatem procesu zrealizowanego badania w działaniu jest propozycja wdrożenia rozwiązania doskonalącego obszar komunikowania wewnętrznego pomiędzy Wydziałami a Centrum Promocji i Komunikacji UJ. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 | pl |
dc.contributor.author | Napora, Klaudia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jałocha, Beata | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-30T21:42:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-30T21:42:47Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie publiczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158283-250607 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293938 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | PROMOTION-COMMUNICATION-JAGIELLONIAN UNIVERSITY | pl |
dc.subject.pl | PROMOCJA-KOMUNIKOWANIE-UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI | pl |
dc.title | PROMOCJA I KOMUNIKOWANIE UNIWERSYTETU. STUDIUM PRZYPADKU NA PRZYKŁADZIE CENTRUM PROMOCJI I KOMUNIKACJI UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO | pl |
dc.title.alternative | PROMOTION AND COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY. CASE STUDY ON THE EXAMPLE OF THE PROMOTION AND COMMUNICATION CENTRE OF JAGIELLONIAN UNIVERSITY | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |