Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym
The use of social media in crisis management
Kryzys, media społecznościowe, średnie firmy, zarządzanie kryzysowe
Crisis, crisis management, medium-sized companies, social media
Media społecznościowe coraz częściej są wykorzystywane przez firmy m.in do promocji własnych produktów lub usług. Natomiast nie każdy zdaje sobie sprawę, że można użyć social media do radzenia sobie z kryzysem. Praca magisterska miała na celu zweryfikowanie, jak średnie firmy wykorzystują media społecznościowe w zarządzaniu kryzysowym. W napisaniu pracy magisterskiej została wykorzystana metoda desk research, która pozwoliła na dogłębne przeanalizowanie takich zjawisk jak kryzys, media społecznościowe i zarządzanie kryzysowe. Głównym celem pracy było zbadanie, w jaki sposób średnie firmy wykorzystują social media we wszystkich etapach zarządzania kryzysowego. W tym celu zostały przeprowadzone badania kwestionariuszowe wśród 100 średnich przedsiębiorstw. Po przeprowadzeniu badań okazało się, że firmy nie do końca potrafią łączyć media społecznościowe i zarządzanie kryzysowe. Wystąpiła zależność pomiędzy nieumiejętnym przestrzeganiem procedur i zasad, a częstym występowaniem kryzysu w organizacjach.
Social media are increasingly being used by companies to promote their products and services. However, not everyone realizes that social media can be used to deal with crisis. The thesis aimed to verify how medium-sized companies use social media in crisis management. The desk research method was used to provide an in-depth analysis of phenomena such as crisis, social media and crisis management. The main objective of the study was to investigate how effectively medium-sized companies use social media in all stages of crisis management. For this purpose, a questionnaire survey was conducted among 100 medium-sized enterprises. After receiving the results, it was found that companies do not quite know how to combine social media and crisis management. There was a correlation between failure to follow procedures and policies and the incidence of crisis in organizations.
dc.abstract.en | Social media are increasingly being used by companies to promote their products and services. However, not everyone realizes that social media can be used to deal with crisis. The thesis aimed to verify how medium-sized companies use social media in crisis management. The desk research method was used to provide an in-depth analysis of phenomena such as crisis, social media and crisis management. The main objective of the study was to investigate how effectively medium-sized companies use social media in all stages of crisis management. For this purpose, a questionnaire survey was conducted among 100 medium-sized enterprises. After receiving the results, it was found that companies do not quite know how to combine social media and crisis management. There was a correlation between failure to follow procedures and policies and the incidence of crisis in organizations. | pl |
dc.abstract.pl | Media społecznościowe coraz częściej są wykorzystywane przez firmy m.in. do promocji własnych produktów lub usług. Natomiast nie każdy zdaje sobie sprawę, że można użyć social media do radzenia sobie z kryzysem. Praca magisterska miała na celu zweryfikowanie, jak średnie firmy wykorzystują media społecznościowe w zarządzaniu kryzysowym. W napisaniu pracy magisterskiej została wykorzystana metoda desk research, która pozwoliła na dogłębne przeanalizowanie takich zjawisk jak kryzys, media społecznościowe i zarządzanie kryzysowe. Głównym celem pracy było zbadanie, w jaki sposób średnie firmy wykorzystują social media we wszystkich etapach zarządzania kryzysowego. W tym celu zostały przeprowadzone badania kwestionariuszowe wśród 100 średnich przedsiębiorstw. Po przeprowadzeniu badań okazało się, że firmy nie do końca potrafią łączyć media społecznościowe i zarządzanie kryzysowe. Wystąpiła zależność pomiędzy nieumiejętnym przestrzeganiem procedur i zasad, a częstym występowaniem kryzysu w organizacjach. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Krynicka, Karina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-29T21:39:53Z | |
dc.date.available | 2022-06-29T21:39:53Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157646-287282 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293762 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Crisis, crisis management, medium-sized companies, social media | pl |
dc.subject.pl | Kryzys, media społecznościowe, średnie firmy, zarządzanie kryzysowe | pl |
dc.title | Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym | pl |
dc.title.alternative | The use of social media in crisis management | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |