Wybrane uwarunkowania konsumenckiej oceny atrakcyjności form lokowania oszczędności na polskim rynku finansowym

licenciate
dc.abstract.enAim of this study is to investigate, in what way individual customers are coming up to the sphere of the management of their financial savings. At the work analysis were made, what are the most popular forms of depositing savings and services of which intermediaries respondents are using. Through the questionnaire survey analysis were made, of determinants of keeping consumers, determining most important from them in the process of selection of the intermediary, as well as the financial instrument. Examinations were conducted in May 2013, mainly on the area of the Department of Management and Social Communication in Cracow. A group of 70 persons was examined. Examinations showed that deposits were the most common form of saving, and banks were the most often chosen intermediary. Also a number of the relations between made decisions and such variables were stated, like the age, the work experience and the level of the income drawn by respondents.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest zbadanie, w jaki sposób klienci indywidualni podchodzą do sfery gospodarowania posiadanymi oszczędnościami finansowymi. W pracy dokonano analizy, jakie są najpopularniejsze formy lokowania oszczędności i z usług jakich pośredników korzystają respondenci. Poprzez badanie ankietowe dokonano analizy czynników determinujących zachowania konsumentów, określając najważniejsze z nich w procesie wyboru tak pośrednika, jak i instrumentu finansowego. Badania zostały przeprowadzone w maju 2013 roku, głównie na terenie Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Przebadano grupę 70 osób. Badania wykazały, że najpowszechniej stosowaną formą oszczędzania są lokaty bankowe, a najczęściej wybieranym pośrednikiem banki. Stwierdzono także szereg zależności między podejmowanymi decyzjami a takimi zmiennymi, jak wiek, staż pracy oraz poziom osiąganego przez respondentów dochodu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorKrupczak, Igorpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŁasak, Piotr - 174451 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:46:49Z
dc.date.available2020-07-24T17:46:49Z
dc.date.submitted2013-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-76489-129342pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189139
dc.languagepolpl
dc.subject.ensaving, individual customers, financial marketpl
dc.subject.ploszczędzanie, klienci indywidualni, rynki finansowepl
dc.titleWybrane uwarunkowania konsumenckiej oceny atrakcyjności form lokowania oszczędności na polskim rynku finansowympl
dc.title.alternativeChosen conditioning of the consumer evaluation of attraction of forms of depositing frugalities on the Polish financial marketpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of this study is to investigate, in what way individual customers are coming up to the sphere of the management of their financial savings. At the work analysis were made, what are the most popular forms of depositing savings and services of which intermediaries respondents are using. Through the questionnaire survey analysis were made, of determinants of keeping consumers, determining most important from them in the process of selection of the intermediary, as well as the financial instrument. Examinations were conducted in May 2013, mainly on the area of the Department of Management and Social Communication in Cracow. A group of 70 persons was examined. Examinations showed that deposits were the most common form of saving, and banks were the most often chosen intermediary. Also a number of the relations between made decisions and such variables were stated, like the age, the work experience and the level of the income drawn by respondents.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest zbadanie, w jaki sposób klienci indywidualni podchodzą do sfery gospodarowania posiadanymi oszczędnościami finansowymi. W pracy dokonano analizy, jakie są najpopularniejsze formy lokowania oszczędności i z usług jakich pośredników korzystają respondenci. Poprzez badanie ankietowe dokonano analizy czynników determinujących zachowania konsumentów, określając najważniejsze z nich w procesie wyboru tak pośrednika, jak i instrumentu finansowego. Badania zostały przeprowadzone w maju 2013 roku, głównie na terenie Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Przebadano grupę 70 osób. Badania wykazały, że najpowszechniej stosowaną formą oszczędzania są lokaty bankowe, a najczęściej wybieranym pośrednikiem banki. Stwierdzono także szereg zależności między podejmowanymi decyzjami a takimi zmiennymi, jak wiek, staż pracy oraz poziom osiąganego przez respondentów dochodu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Krupczak, Igor
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Łasak, Piotr - 174451
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:46:49Z
dc.date.available
2020-07-24T17:46:49Z
dc.date.submittedpl
2013-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-76489-129342
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189139
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
saving, individual customers, financial market
dc.subject.plpl
oszczędzanie, klienci indywidualni, rynki finansowe
dc.titlepl
Wybrane uwarunkowania konsumenckiej oceny atrakcyjności form lokowania oszczędności na polskim rynku finansowym
dc.title.alternativepl
Chosen conditioning of the consumer evaluation of attraction of forms of depositing frugalities on the Polish financial market
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available