Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet
konsument, Internet, odstąpienie od umowy, ustawowe uprawnienie, prawo
consumer, Internet, withdrawal from contract, statutory authorization, right
Tematem mojej pracy jest konsumenckie prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet. Zdecydowałam się na taki temat pracy, ponieważ jest to coraz częstsza forma robienia zakupów przez konsumentów. Konsumenci w ten sposób mogą zaoszczędzić czas.W pierwszym rozdziale przedstawiłam ogólną charakterystykę ustawowego uprawnienia do odstąpienia od umowy oraz jak należy to prawo wykonać.W rozdziale drugim scharakteryzowałam odstąpienie od umowy sprzedaży rzeczy bez podawania przyczyny. Rozdział ten składa się z kilku podrozdziałów, mianowicie: historii uprawnienia do odstąpienia od umowy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz genezy w Unii Europejskiej; istoty uprawnienia odstąpienia od umowy; oraz szczegółowego opisu terminu.Rozdział trzeci zawiera zamknięty katalog wyjątków odstąpienia od umowy.W rozdziale czwartym opisałam złożony problem przejścia uprawnienia do odstąpienia od umowy na następców prawnych.Z kolei w rozdziale piątym skupiłam się na skutkach prawnych odstąpienia od umowy. Rozdział ten został podzielony na podpunkty, pierwszy zawiera opis skutków ogólnych, a drugi opisuje odpowiedzialność konsumenta z powodu zmniejszenia wartości rzeczy.
The subject of my thesis is the consumer’s right to withdraw from an agreement concluded via the Internet. I have selected this topic for my thesis because it has become an increasingly common form of shopping for consumers. Customers can save time using this way of shopping.In the first chapter, I present the general characteristics of the statutory right to withdraw from the contract and how this right should be exercised.In the second chapter, I characterize the withdrawal from the contract of sales of goods without giving a reason. This chapter consists of several sub-chapters, namely: the history of the right to withdraw from the contract in the Republic of Poland and the genesis of it in the European Union; the essence of the right to withdraw from the contract; and a detailed description of the term.The third chapter contains a finite catalog of exceptions to the withdrawal from the contract.In the fourth chapter, I describe the complex problem of passing the right to withdraw from the agreement to legal successors.In turn, in the fifth chapter, I focus on the legal consequences of withdrawal from the contract. This chapter is divided into sub-sections; the first contains a description of general effects, and the second describes the consumer’s responsibility related to the decrease in the value of things.
dc.abstract.en | The subject of my thesis is the consumer’s right to withdraw from an agreement concluded via the Internet. I have selected this topic for my thesis because it has become an increasingly common form of shopping for consumers. Customers can save time using this way of shopping.In the first chapter, I present the general characteristics of the statutory right to withdraw from the contract and how this right should be exercised.In the second chapter, I characterize the withdrawal from the contract of sales of goods without giving a reason. This chapter consists of several sub-chapters, namely: the history of the right to withdraw from the contract in the Republic of Poland and the genesis of it in the European Union; the essence of the right to withdraw from the contract; and a detailed description of the term.The third chapter contains a finite catalog of exceptions to the withdrawal from the contract.In the fourth chapter, I describe the complex problem of passing the right to withdraw from the agreement to legal successors.In turn, in the fifth chapter, I focus on the legal consequences of withdrawal from the contract. This chapter is divided into sub-sections; the first contains a description of general effects, and the second describes the consumer’s responsibility related to the decrease in the value of things. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem mojej pracy jest konsumenckie prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet. Zdecydowałam się na taki temat pracy, ponieważ jest to coraz częstsza forma robienia zakupów przez konsumentów. Konsumenci w ten sposób mogą zaoszczędzić czas.W pierwszym rozdziale przedstawiłam ogólną charakterystykę ustawowego uprawnienia do odstąpienia od umowy oraz jak należy to prawo wykonać.W rozdziale drugim scharakteryzowałam odstąpienie od umowy sprzedaży rzeczy bez podawania przyczyny. Rozdział ten składa się z kilku podrozdziałów, mianowicie: historii uprawnienia do odstąpienia od umowy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz genezy w Unii Europejskiej; istoty uprawnienia odstąpienia od umowy; oraz szczegółowego opisu terminu.Rozdział trzeci zawiera zamknięty katalog wyjątków odstąpienia od umowy.W rozdziale czwartym opisałam złożony problem przejścia uprawnienia do odstąpienia od umowy na następców prawnych.Z kolei w rozdziale piątym skupiłam się na skutkach prawnych odstąpienia od umowy. Rozdział ten został podzielony na podpunkty, pierwszy zawiera opis skutków ogólnych, a drugi opisuje odpowiedzialność konsumenta z powodu zmniejszenia wartości rzeczy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Targosz, Tomasz - 132370 | pl |
dc.contributor.author | Uchto, Sylwia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Targosz, Tomasz - 132370 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wyrwiński, Michał - 132809 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T02:46:51Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T02:46:51Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | administracja | pl |
dc.identifier.apd | diploma-135588-230574 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237673 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer, Internet, withdrawal from contract, statutory authorization, right | pl |
dc.subject.pl | konsument, Internet, odstąpienie od umowy, ustawowe uprawnienie, prawo | pl |
dc.title | Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet | pl |
dc.title.alternative | The consumer’s right to withdraw from an agreement concluded via the Internet | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |