Content marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej w Internecie na przykładzie firmy YOPE

master
dc.abstract.enThe aim of the study was to evaluate content marketing activities performed as a part of marketing communication on the Internet by YOPE. The study focused on the analysis of the content shared by the brand on social media, as well as the brand's corporate website and blog. The first stage of the study was a quantitative analysis based on the number of publications on a specific topic and formats for each of the content distribution channels used. Subsequently, the results were transformed into qualitative research. Conclusions about the brand's activities have been formulated based on good practices, functions and characteristics of marketing communication described in the literature. The study showed that YOPE uses the most popular content formats and communication channels on the B2C market, and through its activities, it engages user and creates a long-term relationship with them. Fans are eager to engage in a dialogue with the brand and react positively to published materials. Through the content marketing strategy, the brand implements the functions of marketing communication such as informing, persuading, educating and engaging.pl
dc.abstract.plCelem pracy była ocena działań content marketingowych realizowanych w ramach komunikacji marketingowej w Internecie przez YOPE. Badanie skupiało się na analizie treści udostępnianych przez markę w mediach społecznościowych oraz na firmowej stronie internetowej i blogu. Pierwszym etapem badania była analiza ilościowa opierająca się na wskazaniu liczby publikacji o określonej tematyce oraz formatach w przypadku każdego zwykorzystywanych kanałów dystrybucji treści. Następnie, wyniki zostały przełożone na badania jakościowe. Wnioski na temat działalności marki zostały sformułowane w oparciu o dobre praktyki, funkcje i charakterystykę komunikacji marketingowej opisaną w literaturze. Badanie wykazało, że YOPE wykorzystuje najpopularniejsze formaty treści i kanały komunikacji na rynku B2C, a za pomocą swoich działań angażuje odbiorców i tworzy z nimi długotrwałą relację. Fani chętnie podejmują dialog z marką i pozytywnie reagują na udostępniane publikacje. Poprzez strategię content marketingową marka realizuje funkcje komunikacji marketingowej takie jak informowanie, nakłanianie, edukowanie oraz angażowanie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorMormul, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2021-07-01T21:58:51Z
dc.date.available2021-07-01T21:58:51Z
dc.date.submitted2021-06-29pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-149403-263505pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/276017
dc.languagepolpl
dc.subject.enInternet, content marketing, marketing communication, social media, YOPEpl
dc.subject.plInternet, komunikacja marketingowa, marketing treści, media społecznościowe, YOPEpl
dc.titleContent marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej w Internecie na przykładzie firmy YOPEpl
dc.title.alternativeContent marketing as a marketing communication tool on the Internet on the example of the YOPE companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the study was to evaluate content marketing activities performed as a part of marketing communication on the Internet by YOPE. The study focused on the analysis of the content shared by the brand on social media, as well as the brand's corporate website and blog. The first stage of the study was a quantitative analysis based on the number of publications on a specific topic and formats for each of the content distribution channels used. Subsequently, the results were transformed into qualitative research. Conclusions about the brand's activities have been formulated based on good practices, functions and characteristics of marketing communication described in the literature. The study showed that YOPE uses the most popular content formats and communication channels on the B2C market, and through its activities, it engages user and creates a long-term relationship with them. Fans are eager to engage in a dialogue with the brand and react positively to published materials. Through the content marketing strategy, the brand implements the functions of marketing communication such as informing, persuading, educating and engaging.
dc.abstract.plpl
Celem pracy była ocena działań content marketingowych realizowanych w ramach komunikacji marketingowej w Internecie przez YOPE. Badanie skupiało się na analizie treści udostępnianych przez markę w mediach społecznościowych oraz na firmowej stronie internetowej i blogu. Pierwszym etapem badania była analiza ilościowa opierająca się na wskazaniu liczby publikacji o określonej tematyce oraz formatach w przypadku każdego zwykorzystywanych kanałów dystrybucji treści. Następnie, wyniki zostały przełożone na badania jakościowe. Wnioski na temat działalności marki zostały sformułowane w oparciu o dobre praktyki, funkcje i charakterystykę komunikacji marketingowej opisaną w literaturze. Badanie wykazało, że YOPE wykorzystuje najpopularniejsze formaty treści i kanały komunikacji na rynku B2C, a za pomocą swoich działań angażuje odbiorców i tworzy z nimi długotrwałą relację. Fani chętnie podejmują dialog z marką i pozytywnie reagują na udostępniane publikacje. Poprzez strategię content marketingową marka realizuje funkcje komunikacji marketingowej takie jak informowanie, nakłanianie, edukowanie oraz angażowanie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Mormul, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2021-07-01T21:58:51Z
dc.date.available
2021-07-01T21:58:51Z
dc.date.submittedpl
2021-06-29
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-149403-263505
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/276017
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Internet, content marketing, marketing communication, social media, YOPE
dc.subject.plpl
Internet, komunikacja marketingowa, marketing treści, media społecznościowe, YOPE
dc.titlepl
Content marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej w Internecie na przykładzie firmy YOPE
dc.title.alternativepl
Content marketing as a marketing communication tool on the Internet on the example of the YOPE company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
224
Views per month
Views per city
Warsaw
47
Krakow
28
Konstantynów Łódzki
21
Wroclaw
17
Poznan
15
Bydgoszcz
10
Gdynia
6
Gdansk
5
Katowice
5
Lodz
5

No access

No Thumbnail Available