Zawód: Youtuber. Kreowanie wizerunku i tworzenie marki w sieci na przykładzie kanałów Zoella i MoreZoella

master
dc.abstract.enThanks to the common access to the Internet, people created new types of social networks, new activities were generated, niches in the market arisen and must have been filled. People have always had a great need for writing down the history, sharing their story with others. Formerly they were writing memoirs, nowadays in the age of Web 2.0 they moved into blogs and vlogs. The Youtubers were born - enthusiasts of vloging and sharing their lives on the Web. The aim of this thesis is to present the phenomenon of YouTubers and to confirm the thesis stating that they have to manage their image and create a consistent media brand in order to build and maintain a big audience. As an example two popular channels of British Youtuber Zoe Sugg have been used- Zoella and MoreZoella. They have been subjected of the in-depth case study which has been followed by a survey directed to the vloger’s followers. Analysis of the research proved the conclusion that the successful management has an impact on the recognition of channels and market position of Youtubers.pl
dc.abstract.plDzięki powszechnemu dostępowi do Internetu, tworzą się nowe rodzaje sieci społecznych, wytwarzają się nowe aktywności, powstają nisze na rynku, które należy zapełnić. Ludzkość od zawsze miała wielką potrzebę zapisywania swoich dziejów, dzielenia się swoją historią z innymi. Dawniej do celów tych służyły pamiętniki, które w erze Web 2.0 przekształciły się w blogi a następnie vlogi. Tak narodzili się Youtuberzy – pasjonaci vlogowania i umieszczania swojego życia w sieci. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie fenomenu Youtuberów oraz potwierdzenie tezy mówiącej, że muszą oni zarządzać swym wizerunek i budować spójną medialną markę by zaistnieć w świadomości szerszego grona odbiorców. Za przykład posłużyły dwa popularne kanały brytyjskiej Youtuberki Zoe Sugg – Zoella i MoreZoella, które zostały poddane dogłębnemu studium przypadku. Uzupełnieniem case study jest ankieta skierowana do fanów vlogerki. Analiza badań pozwoliła na wysunięcie wniosku, że umiejętne zarządzanie ma wpływ na popularność kanałów i pozycję rynkową Youtuberów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.authorMidura, Ewapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:17:24Z
dc.date.available2020-07-27T03:17:24Z
dc.date.submitted2016-10-24pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-110494-84434pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216489
dc.languagepolpl
dc.subject.enYOUTUBE, YOUTUBER, VLOGGER, BRAND, IMAGEpl
dc.subject.plYOUTUBE, YOUTUBER, VLOGER, MARKA, WIZERUNEKpl
dc.titleZawód: Youtuber. Kreowanie wizerunku i tworzenie marki w sieci na przykładzie kanałów Zoella i MoreZoellapl
dc.title.alternativeJob title: YouTuber. Creating the image and making the brand based on Zoella and MoreZoella channelspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Thanks to the common access to the Internet, people created new types of social networks, new activities were generated, niches in the market arisen and must have been filled. People have always had a great need for writing down the history, sharing their story with others. Formerly they were writing memoirs, nowadays in the age of Web 2.0 they moved into blogs and vlogs. The Youtubers were born - enthusiasts of vloging and sharing their lives on the Web. The aim of this thesis is to present the phenomenon of YouTubers and to confirm the thesis stating that they have to manage their image and create a consistent media brand in order to build and maintain a big audience. As an example two popular channels of British Youtuber Zoe Sugg have been used- Zoella and MoreZoella. They have been subjected of the in-depth case study which has been followed by a survey directed to the vloger’s followers. Analysis of the research proved the conclusion that the successful management has an impact on the recognition of channels and market position of Youtubers.
dc.abstract.plpl
Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu, tworzą się nowe rodzaje sieci społecznych, wytwarzają się nowe aktywności, powstają nisze na rynku, które należy zapełnić. Ludzkość od zawsze miała wielką potrzebę zapisywania swoich dziejów, dzielenia się swoją historią z innymi. Dawniej do celów tych służyły pamiętniki, które w erze Web 2.0 przekształciły się w blogi a następnie vlogi. Tak narodzili się Youtuberzy – pasjonaci vlogowania i umieszczania swojego życia w sieci. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie fenomenu Youtuberów oraz potwierdzenie tezy mówiącej, że muszą oni zarządzać swym wizerunek i budować spójną medialną markę by zaistnieć w świadomości szerszego grona odbiorców. Za przykład posłużyły dwa popularne kanały brytyjskiej Youtuberki Zoe Sugg – Zoella i MoreZoella, które zostały poddane dogłębnemu studium przypadku. Uzupełnieniem case study jest ankieta skierowana do fanów vlogerki. Analiza badań pozwoliła na wysunięcie wniosku, że umiejętne zarządzanie ma wpływ na popularność kanałów i pozycję rynkową Youtuberów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.authorpl
Midura, Ewa
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:17:24Z
dc.date.available
2020-07-27T03:17:24Z
dc.date.submittedpl
2016-10-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-110494-84434
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216489
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
YOUTUBE, YOUTUBER, VLOGGER, BRAND, IMAGE
dc.subject.plpl
YOUTUBE, YOUTUBER, VLOGER, MARKA, WIZERUNEK
dc.titlepl
Zawód: Youtuber. Kreowanie wizerunku i tworzenie marki w sieci na przykładzie kanałów Zoella i MoreZoella
dc.title.alternativepl
Job title: YouTuber. Creating the image and making the brand based on Zoella and MoreZoella channels
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
121
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Poznan
14
Krakow
11
Lodz
9
Wroclaw
6
Błonie
5
Rybnik
4
Grudziądz
3
Myszkow
3
Opole
3

No access

No Thumbnail Available