DYWERSYFIKACJA PRODUKTÓW BANKOWYCH JAKO ELEMENT STRATEGII ROZWOJU BANKÓW NA PRZYKŁADZIE "ALIOR BANK" (POLSKA).

master
dc.abstract.enThe Bank is a kind of enterprise, which for the purpose of its activities chosen profit. The activities of banking institutions is to offer a variety of financial services to consumers and business (corporate). Development and results of banking institutions depend to a large extent on a wide range of financial services. Among the methods used for the development of such institutions is the diversification of banking products. Banks are increasingly using an intelligent combination of traditional and modern banking operations in order to protect the competitive position of the bank to attract new customers and offer them new products and services, which can significantly affect the performance of not only individual banks but also of the entire banking system. The paper presents the diversification of banking products as part of the development strategy of the bank on the example of "Alior Bank" (Poland). The paper presents theoretical issues related to the legal bases and organizational banking in Poland and the question of the diversification of banks in Europe. In this paper were characterized "Alior Bank" (Poland), is described its development history, organizational structure and the structure of banking products offered. It presented the development strategy adopted by the "Alior Bank". In this paper undertaken studies which identified banking products offered by "Alior Bank" and by using the correlation study – using the Pearson correlation coefficient – tested the strength of their impact on the development of the bank – measured by the growing number of bank customers.pl
dc.abstract.plBank jest pewnego rodzaju przedsiębiorstwem, który za cel swojej działalności obrał zysk. Działalność instytucji bankowych polega na oferowaniu różnych usług finansowych klientom indywidualnym i biznesowym (korporacyjnym). To od szerokiej oferty tych usług zależy rozwój i wyniki instytucji bankowych. Wśród metod stosowanych dla rozwoju tego rodzaju instytucji jest dywersyfikacja produktów bankowych. Banki coraz częściej stosują inteligentne połączenie tradycyjnych oraz nowoczesnych operacji bankowych w celu zabezpieczenia pozycji konkurencyjnej banku, aby przyciągnąć nowych klientów i oferować im nowe produkty i usługi, które mogą znacząco wpłynąć na wydajność nie tylko poszczególnych banków, ale także całego systemu bankowego. W pracy przedstawiono dywersyfikację produktów bankowych jako element strategii rozwoju banku na przykładzie „Alior Bank” (Polska). Praca przedstawia teoretyczne zagadnienia związane z podstawami prawnymi i organizacyjnymi bankowości w Polsce oraz zagadnienie dotyczące dywersyfikacji działalności banków w Europie. W pracy scharakteryzowano „Alior Bank” (Polska), opisano jego historię rozwoju, strukturę organizacyjną oraz strukturę oferowanych produktów bankowych. Przedstawiono także przyjętą przez „Alior Bank” strategię rozwoju. W podjętych w pracy badaniach zidentyfikowano produkty bankowe oferowane przez „Alior Bank” oraz poprzez zastosowanie badania korelacji za pomocą współczynnika Pearsona określono ich siłę wpływu na rozwój banku – mierzony wzrastającą liczbą klientów banku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWawak, Tadeusz - 132557 pl
dc.contributor.advisorMakieła, Zbigniewpl
dc.contributor.authorRatushna, Lesyapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWawak, Tadeusz - 132557 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2020-07-27T02:06:33Z
dc.date.available2020-07-27T02:06:33Z
dc.date.submitted2016-09-26pl
dc.fieldofstudyrachunkowość i zarządzanie finansamipl
dc.identifier.apddiploma-109413-166594pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215480
dc.languagepolpl
dc.subject.enbank - bank products - diversification - the strategy - the force of impactpl
dc.subject.plbank – produkty bankowe – dywersyfikacja – strategia – siła wpływupl
dc.titleDYWERSYFIKACJA PRODUKTÓW BANKOWYCH JAKO ELEMENT STRATEGII ROZWOJU BANKÓW NA PRZYKŁADZIE "ALIOR BANK" (POLSKA).pl
dc.title.alternativeThe diversification of banking products as part of the development strategy of the banks on the example of "Alior Bank" (Poland).pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Bank is a kind of enterprise, which for the purpose of its activities chosen profit. The activities of banking institutions is to offer a variety of financial services to consumers and business (corporate). Development and results of banking institutions depend to a large extent on a wide range of financial services. Among the methods used for the development of such institutions is the diversification of banking products. Banks are increasingly using an intelligent combination of traditional and modern banking operations in order to protect the competitive position of the bank to attract new customers and offer them new products and services, which can significantly affect the performance of not only individual banks but also of the entire banking system. The paper presents the diversification of banking products as part of the development strategy of the bank on the example of "Alior Bank" (Poland). The paper presents theoretical issues related to the legal bases and organizational banking in Poland and the question of the diversification of banks in Europe. In this paper were characterized "Alior Bank" (Poland), is described its development history, organizational structure and the structure of banking products offered. It presented the development strategy adopted by the "Alior Bank". In this paper undertaken studies which identified banking products offered by "Alior Bank" and by using the correlation study – using the Pearson correlation coefficient – tested the strength of their impact on the development of the bank – measured by the growing number of bank customers.
dc.abstract.plpl
Bank jest pewnego rodzaju przedsiębiorstwem, który za cel swojej działalności obrał zysk. Działalność instytucji bankowych polega na oferowaniu różnych usług finansowych klientom indywidualnym i biznesowym (korporacyjnym). To od szerokiej oferty tych usług zależy rozwój i wyniki instytucji bankowych. Wśród metod stosowanych dla rozwoju tego rodzaju instytucji jest dywersyfikacja produktów bankowych. Banki coraz częściej stosują inteligentne połączenie tradycyjnych oraz nowoczesnych operacji bankowych w celu zabezpieczenia pozycji konkurencyjnej banku, aby przyciągnąć nowych klientów i oferować im nowe produkty i usługi, które mogą znacząco wpłynąć na wydajność nie tylko poszczególnych banków, ale także całego systemu bankowego. W pracy przedstawiono dywersyfikację produktów bankowych jako element strategii rozwoju banku na przykładzie „Alior Bank” (Polska). Praca przedstawia teoretyczne zagadnienia związane z podstawami prawnymi i organizacyjnymi bankowości w Polsce oraz zagadnienie dotyczące dywersyfikacji działalności banków w Europie. W pracy scharakteryzowano „Alior Bank” (Polska), opisano jego historię rozwoju, strukturę organizacyjną oraz strukturę oferowanych produktów bankowych. Przedstawiono także przyjętą przez „Alior Bank” strategię rozwoju. W podjętych w pracy badaniach zidentyfikowano produkty bankowe oferowane przez „Alior Bank” oraz poprzez zastosowanie badania korelacji za pomocą współczynnika Pearsona określono ich siłę wpływu na rozwój banku – mierzony wzrastającą liczbą klientów banku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wawak, Tadeusz - 132557
dc.contributor.advisorpl
Makieła, Zbigniew
dc.contributor.authorpl
Ratushna, Lesya
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wawak, Tadeusz - 132557
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew
dc.date.accessioned
2020-07-27T02:06:33Z
dc.date.available
2020-07-27T02:06:33Z
dc.date.submittedpl
2016-09-26
dc.fieldofstudypl
rachunkowość i zarządzanie finansami
dc.identifier.apdpl
diploma-109413-166594
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215480
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
bank - bank products - diversification - the strategy - the force of impact
dc.subject.plpl
bank – produkty bankowe – dywersyfikacja – strategia – siła wpływu
dc.titlepl
DYWERSYFIKACJA PRODUKTÓW BANKOWYCH JAKO ELEMENT STRATEGII ROZWOJU BANKÓW NA PRZYKŁADZIE "ALIOR BANK" (POLSKA).
dc.title.alternativepl
The diversification of banking products as part of the development strategy of the banks on the example of "Alior Bank" (Poland).
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Krakow
4
Poznan
4
Wroclaw
4
Jarosław
3
Lodz
3
Bialystok
1
Czerwionka-Leszczyny
1
Dublin
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available