Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
DYWERSYFIKACJA PRODUKTÓW BANKOWYCH JAKO ELEMENT STRATEGII ROZWOJU BANKÓW NA PRZYKŁADZIE "ALIOR BANK" (POLSKA).
The diversification of banking products as part of the development strategy of the banks on the example of "Alior Bank" (Poland).
bank – produkty bankowe – dywersyfikacja – strategia – siła wpływu
bank - bank products - diversification - the strategy - the force of impact
Bank jest pewnego rodzaju przedsiębiorstwem, który za cel swojej działalności obrał zysk. Działalność instytucji bankowych polega na oferowaniu różnych usług finansowych klientom indywidualnym i biznesowym (korporacyjnym). To od szerokiej oferty tych usług zależy rozwój i wyniki instytucji bankowych. Wśród metod stosowanych dla rozwoju tego rodzaju instytucji jest dywersyfikacja produktów bankowych. Banki coraz częściej stosują inteligentne połączenie tradycyjnych oraz nowoczesnych operacji bankowych w celu zabezpieczenia pozycji konkurencyjnej banku, aby przyciągnąć nowych klientów i oferować im nowe produkty i usługi, które mogą znacząco wpłynąć na wydajność nie tylko poszczególnych banków, ale także całego systemu bankowego. W pracy przedstawiono dywersyfikację produktów bankowych jako element strategii rozwoju banku na przykładzie „Alior Bank” (Polska). Praca przedstawia teoretyczne zagadnienia związane z podstawami prawnymi i organizacyjnymi bankowości w Polsce oraz zagadnienie dotyczące dywersyfikacji działalności banków w Europie. W pracy scharakteryzowano „Alior Bank” (Polska), opisano jego historię rozwoju, strukturę organizacyjną oraz strukturę oferowanych produktów bankowych. Przedstawiono także przyjętą przez „Alior Bank” strategię rozwoju. W podjętych w pracy badaniach zidentyfikowano produkty bankowe oferowane przez „Alior Bank” oraz poprzez zastosowanie badania korelacji za pomocą współczynnika Pearsona określono ich siłę wpływu na rozwój banku – mierzony wzrastającą liczbą klientów banku.
The Bank is a kind of enterprise, which for the purpose of its activities chosen profit. The activities of banking institutions is to offer a variety of financial services to consumers and business (corporate). Development and results of banking institutions depend to a large extent on a wide range of financial services. Among the methods used for the development of such institutions is the diversification of banking products. Banks are increasingly using an intelligent combination of traditional and modern banking operations in order to protect the competitive position of the bank to attract new customers and offer them new products and services, which can significantly affect the performance of not only individual banks but also of the entire banking system. The paper presents the diversification of banking products as part of the development strategy of the bank on the example of "Alior Bank" (Poland). The paper presents theoretical issues related to the legal bases and organizational banking in Poland and the question of the diversification of banks in Europe. In this paper were characterized "Alior Bank" (Poland), is described its development history, organizational structure and the structure of banking products offered. It presented the development strategy adopted by the "Alior Bank". In this paper undertaken studies which identified banking products offered by "Alior Bank" and by using the correlation study – using the Pearson correlation coefficient – tested the strength of their impact on the development of the bank – measured by the growing number of bank customers.
dc.abstract.en | The Bank is a kind of enterprise, which for the purpose of its activities chosen profit. The activities of banking institutions is to offer a variety of financial services to consumers and business (corporate). Development and results of banking institutions depend to a large extent on a wide range of financial services. Among the methods used for the development of such institutions is the diversification of banking products. Banks are increasingly using an intelligent combination of traditional and modern banking operations in order to protect the competitive position of the bank to attract new customers and offer them new products and services, which can significantly affect the performance of not only individual banks but also of the entire banking system. The paper presents the diversification of banking products as part of the development strategy of the bank on the example of "Alior Bank" (Poland). The paper presents theoretical issues related to the legal bases and organizational banking in Poland and the question of the diversification of banks in Europe. In this paper were characterized "Alior Bank" (Poland), is described its development history, organizational structure and the structure of banking products offered. It presented the development strategy adopted by the "Alior Bank". In this paper undertaken studies which identified banking products offered by "Alior Bank" and by using the correlation study – using the Pearson correlation coefficient – tested the strength of their impact on the development of the bank – measured by the growing number of bank customers. | pl |
dc.abstract.pl | Bank jest pewnego rodzaju przedsiębiorstwem, który za cel swojej działalności obrał zysk. Działalność instytucji bankowych polega na oferowaniu różnych usług finansowych klientom indywidualnym i biznesowym (korporacyjnym). To od szerokiej oferty tych usług zależy rozwój i wyniki instytucji bankowych. Wśród metod stosowanych dla rozwoju tego rodzaju instytucji jest dywersyfikacja produktów bankowych. Banki coraz częściej stosują inteligentne połączenie tradycyjnych oraz nowoczesnych operacji bankowych w celu zabezpieczenia pozycji konkurencyjnej banku, aby przyciągnąć nowych klientów i oferować im nowe produkty i usługi, które mogą znacząco wpłynąć na wydajność nie tylko poszczególnych banków, ale także całego systemu bankowego. W pracy przedstawiono dywersyfikację produktów bankowych jako element strategii rozwoju banku na przykładzie „Alior Bank” (Polska). Praca przedstawia teoretyczne zagadnienia związane z podstawami prawnymi i organizacyjnymi bankowości w Polsce oraz zagadnienie dotyczące dywersyfikacji działalności banków w Europie. W pracy scharakteryzowano „Alior Bank” (Polska), opisano jego historię rozwoju, strukturę organizacyjną oraz strukturę oferowanych produktów bankowych. Przedstawiono także przyjętą przez „Alior Bank” strategię rozwoju. W podjętych w pracy badaniach zidentyfikowano produkty bankowe oferowane przez „Alior Bank” oraz poprzez zastosowanie badania korelacji za pomocą współczynnika Pearsona określono ich siłę wpływu na rozwój banku – mierzony wzrastającą liczbą klientów banku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.contributor.advisor | Makieła, Zbigniew | pl |
dc.contributor.author | Ratushna, Lesya | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.contributor.reviewer | Makieła, Zbigniew | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T02:06:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T02:06:33Z | |
dc.date.submitted | 2016-09-26 | pl |
dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-109413-166594 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215480 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | bank - bank products - diversification - the strategy - the force of impact | pl |
dc.subject.pl | bank – produkty bankowe – dywersyfikacja – strategia – siła wpływu | pl |
dc.title | DYWERSYFIKACJA PRODUKTÓW BANKOWYCH JAKO ELEMENT STRATEGII ROZWOJU BANKÓW NA PRZYKŁADZIE "ALIOR BANK" (POLSKA). | pl |
dc.title.alternative | The diversification of banking products as part of the development strategy of the banks on the example of "Alior Bank" (Poland). | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |