Analiza wpływu sem na rozwój przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Symbio-lab

master
dc.abstract.enSearch Engine Marketing gives entrepreneurs the opportunity to reach a selected target group using online advertising. Many of them are unaware of the benefits of having a high position on the list of Google SERP. The aim of this thesis is to present and explain how Search Engine Marketing influences the development of the company by achieving marketing goals on the example of Symbio-lab. The principles of operation of internet marketing tools were also presented. The result of the research carried out in this work is the confirmation of the research question posed, which suggests a relationship between the implementation of marketing goals using SEM and the development of the company. The research is a case study involving the creation of a 7-day advertising campaign in Google Ads and the analysis of the collected data. This work also presents a long-term strategy for carrying out a marketing promotion.pl
dc.abstract.plSearch Engine Marketing daje przedsiębiorcom możliwość dotarcia do wybranej grupy docelowej przy użyciu reklamy internetowej. Wielu z nich nie zdaje sobie sprawy, ile korzyści niesie ze sobą wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania Google. Celem tej pracy jest przedstawienie i wyjaśnienie w jaki sposób Search Engine Marketing wpływa na rozwój przedsiębiorstwa przez realizację celów marketingowych na przykładzie firmy Symbio-lab. Przytoczone zostały też zasady działania narzędzi marketingu internetowego. Wynikiem wykonanego w pracy badania jest potwierdzenie postawionego pytania badawczego, które sugeruje związek pomiędzy realizacją celów marketingowych przy użyciu SEM, a rozwojem firmy. Badaniem jest studium przypadku, polegające na stworzeniu7-dniowej kampanii reklamowej w Google Ads oraz analiza zebranych danych. W pracy zaprezentowana jest też długoterminowa strategia przeprowadzania promocji marketingowej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorBoruta, Adrianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2022-06-06T21:32:42Z
dc.date.available2022-06-06T21:32:42Z
dc.date.submitted2021-07-06pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-148326-279807pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/292750
dc.languagepolpl
dc.subject.enGOOGLE ADS – ONLINE MARKETING – SEARCH ENGINE MARKETING – SEM – SEOpl
dc.subject.plGOOGLE ADS – MARKETING INTERNETOWY – SEARCH ENGINE MARKETING – SEM – SEOpl
dc.titleAnaliza wpływu sem na rozwój przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Symbio-labpl
dc.title.alternativeAnalysis of the impact of SEM on the development of the company on the example of Symbio-labpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Search Engine Marketing gives entrepreneurs the opportunity to reach a selected target group using online advertising. Many of them are unaware of the benefits of having a high position on the list of Google SERP. The aim of this thesis is to present and explain how Search Engine Marketing influences the development of the company by achieving marketing goals on the example of Symbio-lab. The principles of operation of internet marketing tools were also presented. The result of the research carried out in this work is the confirmation of the research question posed, which suggests a relationship between the implementation of marketing goals using SEM and the development of the company. The research is a case study involving the creation of a 7-day advertising campaign in Google Ads and the analysis of the collected data. This work also presents a long-term strategy for carrying out a marketing promotion.
dc.abstract.plpl
Search Engine Marketing daje przedsiębiorcom możliwość dotarcia do wybranej grupy docelowej przy użyciu reklamy internetowej. Wielu z nich nie zdaje sobie sprawy, ile korzyści niesie ze sobą wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania Google. Celem tej pracy jest przedstawienie i wyjaśnienie w jaki sposób Search Engine Marketing wpływa na rozwój przedsiębiorstwa przez realizację celów marketingowych na przykładzie firmy Symbio-lab. Przytoczone zostały też zasady działania narzędzi marketingu internetowego. Wynikiem wykonanego w pracy badania jest potwierdzenie postawionego pytania badawczego, które sugeruje związek pomiędzy realizacją celów marketingowych przy użyciu SEM, a rozwojem firmy. Badaniem jest studium przypadku, polegające na stworzeniu7-dniowej kampanii reklamowej w Google Ads oraz analiza zebranych danych. W pracy zaprezentowana jest też długoterminowa strategia przeprowadzania promocji marketingowej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Boruta, Adrian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2022-06-06T21:32:42Z
dc.date.available
2022-06-06T21:32:42Z
dc.date.submittedpl
2021-07-06
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-148326-279807
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/292750
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
GOOGLE ADS – ONLINE MARKETING – SEARCH ENGINE MARKETING – SEM – SEO
dc.subject.plpl
GOOGLE ADS – MARKETING INTERNETOWY – SEARCH ENGINE MARKETING – SEM – SEO
dc.titlepl
Analiza wpływu sem na rozwój przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Symbio-lab
dc.title.alternativepl
Analysis of the impact of SEM on the development of the company on the example of Symbio-lab
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections