Strategie marketingowe pozyskania klientów w obliczu pandemii COVID19, na przykładzie wybranych hoteli w Małopolsce

master
dc.abstract.enAbstractThanks to the popularization of traveling on a mass scale, the hotel industry has become one of the most developed on the market. Investing in new facilities was often associated with a high rate of return, which was an additional factor contributing to its prosperity. Even at the beginning of 2019, the performance indicators predicted continuous development. However, this did not happen, the epidemic that began in the Wuhan market shook the hotel industry. The following work was created to investigate the market transformed by the Covid-19 pandemic. The conducted research allows to determine to what extent the industry has changed after the outbreak of the pandemic, what new strategies and concepts have been introduced by Krakow hotels. For this purpose, a research method was used, which was an interview with managers of Krakow hotels. The conducted research provided an answer to the question posed for the purpose of work, namely: Have Krakow hotels changed the marketing strategy of acquiring customers? If the answer is yes, what were they? The answer to the question posed above is purely yes. According to the survey, the hotels managed to change the marketing strategy of acquiring customers, but not all of them used appropriate marketing tools that determined the success of the actions taken. Not all hotels managed to reach the new target group with their offer. The work below shows: how many factors influence the implementation of an effective marketing strategy, how much hotels depend on the marketing policies of travel intermediaries, and how much has the industry changed with the outbreak of the pandemic compared to the time before it.pl
dc.abstract.plDzięki spopularyzowaniu podróżowania na skalę masową, branża hotelarska stała się jedną z najbardziej rozwiniętych na rynku. Inwestowanie w nowe obiekty często wiązało się wysoką stopą zwrotu, co było dodatkowym czynnikiem warunkującym jej rozkwit. Jeszcze na początku 2019 roku wskaźniki efektywności przewidywały nieustanny rozwój. Tak jednak się nie stało, epidemia która miała swój początek na targowisku w Wuhan zachwiała branża hotelarską. Poniższa praca powstała w celu zbadania rynku przekształconego wskutek pandemii Covid-19. Przeprowadzone badanie pozwala określić w jakim stopniu zmieniła się branża po wybuchu pandemii, jakie nowe strategie oraz koncepcje zostały wprowadzone przez hotele, w Małopolsce. W tym celu zastosowano metodę badawcza, jaką było przeprowadzenie wywiadu z menadżerami hoteli. Przeprowadzone badanie dało odpowiedź na postawione pytanie, dotyczące celu pracy, a mianowicie: Czy badane hotele zmieniły strategie marketingowa pozyskania klientów. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to jakie one były? Odpowiedz na wyżej postawione pytanie jest czyściwo twierdząca. Jak wynika z przeprowadzonego badania, hotelom udało się zmienić strategie marketingową pozyskania klientów, jednak nie wszystkie z nich użyły odpowiednich narzędzi marketingowych, które warunkowały sukces podjętych działań. Nie wszystkim hotelom udało się dotrzeć ze swoja ofertą do nowej grupy docelowej. Poniższa praca pokazuje m.in. Jak wiele czynników ma wpływ na wprowadzenie skutecznej strategii marketingowej, jak bardzo hotele uzależnione są od polityki marketingowej pośredników turystycznych oraz jak bardzo zmieniła się branża wraz z wybuchem pandemii, w porównaniu do czasu przed nią.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPerechuda, Igorpl
dc.contributor.authorZąbkowska, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.reviewerPerechuda, Igorpl
dc.date.accessioned2022-11-02T22:33:08Z
dc.date.available2022-11-02T22:33:08Z
dc.date.submitted2022-10-24pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-158439-287139pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303188
dc.languagepolpl
dc.subject.enCORONAVIRUS PANDEMIC – CRACOW - HOSPITALITY MANAGMENT –MARKETING STRATEGIESpl
dc.subject.plHOTELARSTWO – KRAKÓW - PANDEMIA COVID-19 - STRATEGIE MARKETINGOWEpl
dc.titleStrategie marketingowe pozyskania klientów w obliczu pandemii COVID19, na przykładzie wybranych hoteli w Małopolscepl
dc.title.alternativeMarketing strategies for acquiring customers in the face of the COVID – 19 pandemic, based on the example of selected hotels in Lesser Poland.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
AbstractThanks to the popularization of traveling on a mass scale, the hotel industry has become one of the most developed on the market. Investing in new facilities was often associated with a high rate of return, which was an additional factor contributing to its prosperity. Even at the beginning of 2019, the performance indicators predicted continuous development. However, this did not happen, the epidemic that began in the Wuhan market shook the hotel industry. The following work was created to investigate the market transformed by the Covid-19 pandemic. The conducted research allows to determine to what extent the industry has changed after the outbreak of the pandemic, what new strategies and concepts have been introduced by Krakow hotels. For this purpose, a research method was used, which was an interview with managers of Krakow hotels. The conducted research provided an answer to the question posed for the purpose of work, namely: Have Krakow hotels changed the marketing strategy of acquiring customers? If the answer is yes, what were they? The answer to the question posed above is purely yes. According to the survey, the hotels managed to change the marketing strategy of acquiring customers, but not all of them used appropriate marketing tools that determined the success of the actions taken. Not all hotels managed to reach the new target group with their offer. The work below shows: how many factors influence the implementation of an effective marketing strategy, how much hotels depend on the marketing policies of travel intermediaries, and how much has the industry changed with the outbreak of the pandemic compared to the time before it.
dc.abstract.plpl
Dzięki spopularyzowaniu podróżowania na skalę masową, branża hotelarska stała się jedną z najbardziej rozwiniętych na rynku. Inwestowanie w nowe obiekty często wiązało się wysoką stopą zwrotu, co było dodatkowym czynnikiem warunkującym jej rozkwit. Jeszcze na początku 2019 roku wskaźniki efektywności przewidywały nieustanny rozwój. Tak jednak się nie stało, epidemia która miała swój początek na targowisku w Wuhan zachwiała branża hotelarską. Poniższa praca powstała w celu zbadania rynku przekształconego wskutek pandemii Covid-19. Przeprowadzone badanie pozwala określić w jakim stopniu zmieniła się branża po wybuchu pandemii, jakie nowe strategie oraz koncepcje zostały wprowadzone przez hotele, w Małopolsce. W tym celu zastosowano metodę badawcza, jaką było przeprowadzenie wywiadu z menadżerami hoteli. Przeprowadzone badanie dało odpowiedź na postawione pytanie, dotyczące celu pracy, a mianowicie: Czy badane hotele zmieniły strategie marketingowa pozyskania klientów. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to jakie one były? Odpowiedz na wyżej postawione pytanie jest czyściwo twierdząca. Jak wynika z przeprowadzonego badania, hotelom udało się zmienić strategie marketingową pozyskania klientów, jednak nie wszystkie z nich użyły odpowiednich narzędzi marketingowych, które warunkowały sukces podjętych działań. Nie wszystkim hotelom udało się dotrzeć ze swoja ofertą do nowej grupy docelowej. Poniższa praca pokazuje m.in. Jak wiele czynników ma wpływ na wprowadzenie skutecznej strategii marketingowej, jak bardzo hotele uzależnione są od polityki marketingowej pośredników turystycznych oraz jak bardzo zmieniła się branża wraz z wybuchem pandemii, w porównaniu do czasu przed nią.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Perechuda, Igor
dc.contributor.authorpl
Ząbkowska, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.reviewerpl
Perechuda, Igor
dc.date.accessioned
2022-11-02T22:33:08Z
dc.date.available
2022-11-02T22:33:08Z
dc.date.submittedpl
2022-10-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-158439-287139
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303188
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CORONAVIRUS PANDEMIC – CRACOW - HOSPITALITY MANAGMENT –MARKETING STRATEGIES
dc.subject.plpl
HOTELARSTWO – KRAKÓW - PANDEMIA COVID-19 - STRATEGIE MARKETINGOWE
dc.titlepl
Strategie marketingowe pozyskania klientów w obliczu pandemii COVID19, na przykładzie wybranych hoteli w Małopolsce
dc.title.alternativepl
Marketing strategies for acquiring customers in the face of the COVID – 19 pandemic, based on the example of selected hotels in Lesser Poland.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
35
Views per month
Views per city
Poznan
6
Warsaw
6
Koszalin
4
Banino
3
Wroclaw
3
Bydgoszcz
2
Gdansk
2
Krakow
2
Lublin
2
Częstochowa
1

No access

No Thumbnail Available
Collections