SYSTEM MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW NA PRZYKŁADZIE ING BANKU ŚLĄSKIEGO

master
dc.abstract.enThis thesis embrace issues related to motivation, satisfaction and commitment of employees. In times of fast pace of life and development of the largest corporations, the subject this paper may prove to be valuable and crucial in achieving the desired objectives.During this exercise the most important for me was to find answers to questions about what really motivates employees to work more efficiently and to determine their level of satisfaction with their operations.In the study group there were 50 respondents who perform different functions in the structure of ING Bank Slaski. The respondents' answers to a questionnaire survey, metrics and job satisfaction.Employees were divided into two groups. In the first group are persons that are characterized by generally lower levels of job satisfaction, and the second group formed workers with a higher level of satisfaction.The results showed that there is a large discrepancy between the employees, who are characterized by a high level of job satisfaction, and those with a low level of satisfaction, for whom work is just routine, which does not bring satisfaction with their profession.pl
dc.abstract.plPoniższa praca magisterska obejmuję problematykę związaną z motywacją, satysfakcją oraz zaangażowaniem pracowników. W czasach szybkiego tempa życia i rozwoju największych korporacji, tematyka poniższej pracy może okazać się cenna i kluczowa w osiąganiu zamierzonych celów.Podczas przeprowadzanych badań najbardziej istotne było dla mnie znalezienie odpowiedzi na pytania, co tak naprawdę motywuje pracowników do bardziej efektywnej pracy oraz określenie ich poziomu satysfakcji z wykonywanych czynności.W grupie badanych znalazło się 50 respondentów, którzy pełnią różne funkcję w strukturach ING Banku Śląskiego. Badani odpowiadali na podstawie kwestionariusza ankiety, metryki oraz zadowolenia z pracy.Pracownicy zostali podzieleni na dwie grupy. W grupie pierwszej mieszczą się osoby, które charakteryzują się ogólnie niższym poziomem zadowolenia z wykonywanej pracy, a grupę drugą tworzą pracownicy z wyższym poziomem zadowolenia.Wyniki badań pokazały, że istnieje spora rozbieżność pomiędzy pracownikami, których cechuję wysoki poziom zadowolenia z wykonywanej pracy, a tymi z niskim poziomem zadowolenia, dla których praca jest jedynie rutyną, która nie przynosi satysfakcji z wykonywanego zawodu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŁącała, Zofia - 130067 pl
dc.contributor.authorPomykacz, Filippl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŁącała, Zofia - 130067 pl
dc.contributor.reviewerMarek, Tadeusz - 102084 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:54:26Z
dc.date.available2020-07-26T18:54:26Z
dc.date.submitted2016-10-20pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-101810-172201pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208783
dc.languagepolpl
dc.subject.enMotivation, commitment, group studies, models, needs, respondents, theories, systems, salary, research, ING Bank Slaski, methods.pl
dc.subject.plMotywacja, zaangażowanie, grupa, badani, modele, potrzeby, respondenci,teorie, system, wynagrodzenie, badania, ING Bank Śląski, metody.pl
dc.titleSYSTEM MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW NA PRZYKŁADZIE ING BANKU ŚLĄSKIEGOpl
dc.title.alternativeSYSTEM OF MOTIVATION OF EMPLOYEES ON THE EXAMPLE OF ING BANK ŚLĄSKIpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis embrace issues related to motivation, satisfaction and commitment of employees. In times of fast pace of life and development of the largest corporations, the subject this paper may prove to be valuable and crucial in achieving the desired objectives.During this exercise the most important for me was to find answers to questions about what really motivates employees to work more efficiently and to determine their level of satisfaction with their operations.In the study group there were 50 respondents who perform different functions in the structure of ING Bank Slaski. The respondents' answers to a questionnaire survey, metrics and job satisfaction.Employees were divided into two groups. In the first group are persons that are characterized by generally lower levels of job satisfaction, and the second group formed workers with a higher level of satisfaction.The results showed that there is a large discrepancy between the employees, who are characterized by a high level of job satisfaction, and those with a low level of satisfaction, for whom work is just routine, which does not bring satisfaction with their profession.
dc.abstract.plpl
Poniższa praca magisterska obejmuję problematykę związaną z motywacją, satysfakcją oraz zaangażowaniem pracowników. W czasach szybkiego tempa życia i rozwoju największych korporacji, tematyka poniższej pracy może okazać się cenna i kluczowa w osiąganiu zamierzonych celów.Podczas przeprowadzanych badań najbardziej istotne było dla mnie znalezienie odpowiedzi na pytania, co tak naprawdę motywuje pracowników do bardziej efektywnej pracy oraz określenie ich poziomu satysfakcji z wykonywanych czynności.W grupie badanych znalazło się 50 respondentów, którzy pełnią różne funkcję w strukturach ING Banku Śląskiego. Badani odpowiadali na podstawie kwestionariusza ankiety, metryki oraz zadowolenia z pracy.Pracownicy zostali podzieleni na dwie grupy. W grupie pierwszej mieszczą się osoby, które charakteryzują się ogólnie niższym poziomem zadowolenia z wykonywanej pracy, a grupę drugą tworzą pracownicy z wyższym poziomem zadowolenia.Wyniki badań pokazały, że istnieje spora rozbieżność pomiędzy pracownikami, których cechuję wysoki poziom zadowolenia z wykonywanej pracy, a tymi z niskim poziomem zadowolenia, dla których praca jest jedynie rutyną, która nie przynosi satysfakcji z wykonywanego zawodu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Łącała, Zofia - 130067
dc.contributor.authorpl
Pomykacz, Filip
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Łącała, Zofia - 130067
dc.contributor.reviewerpl
Marek, Tadeusz - 102084
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:54:26Z
dc.date.available
2020-07-26T18:54:26Z
dc.date.submittedpl
2016-10-20
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-101810-172201
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208783
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Motivation, commitment, group studies, models, needs, respondents, theories, systems, salary, research, ING Bank Slaski, methods.
dc.subject.plpl
Motywacja, zaangażowanie, grupa, badani, modele, potrzeby, respondenci,teorie, system, wynagrodzenie, badania, ING Bank Śląski, metody.
dc.titlepl
SYSTEM MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW NA PRZYKŁADZIE ING BANKU ŚLĄSKIEGO
dc.title.alternativepl
SYSTEM OF MOTIVATION OF EMPLOYEES ON THE EXAMPLE OF ING BANK ŚLĄSKI
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Świętochłowice
5
Dublin
3
Chandler
2
Gdansk
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Bristol
1
Brzeg Dolny
1
Katowice
1
Kety
1

No access

No Thumbnail Available