Grammar-oriented games supplementing Let’s connect 1, 2 and 3

licenciate
dc.abstract.enThe topic of my licentiate project is Grammar-oriented gamessupplementing Let’s connect 1, 2 and 3.Words grammar lesson may be associated with words like boredom, somethingarduous and conventional, nothing pleasant. Games, on the other hand, are identifiedwith something pleasant, interesting, and motivating. They provide participants withpleasure and happiness.Thus in my licentiate project I decided to combine teaching grammar with using gamesbecause teaching grammar is not supposed to be always boring, tedious or stereotyped.In my licentiate project, which is divided into two sections, theoretical and practicalparts, I discussed the use of grammar-oriented games in the teaching process. The first,theoretical part is divided into three chapters. In the first one, I explain what grammar isand I talk over grammar as one of the means of acquiring a foreign language. I alsopresent methods of teaching grammar, in the past and now. The next chapter is aboutgames in foreign language teaching. At the beginning of this chapter, I explain basicterms, game, play and stimulation. I present values and functions of games in theteaching process but also comment on undesirable results of using games. The lastchapter focuses on grammar-oriented games. In this chapter, I explain what this kind ofgame encompasses and I present advantages of using grammar-oriented games whileteaching a foreign language.The second part is a practical one. In this part, there are five lesson plans, which Iconducted during my teaching practice at Szkoła Podstawowa nr 93 im. Lucjana Rydlain Kraków. Every lesson contains an extra activity, that is a game. During the practice Iworked with students in the grades 4-6.In conclusion I comment from the critical point of view on the book Let’s connectthat was used during my teaching practice at school. I also conclude whether grammar-orientedgames are an efficacious method in teaching a foreign language.pl
dc.abstract.plTemat mojej pracy licencjackiej to gry gramatyczne, które są uzupełniającymićwiczeniami do podręcznika Let’s connect 1, 2 oraz 3.Często wyrażenie lekcja gramatyczna może kojarzyć nam się z czymś niezwyklenudnym, żmudnym i schematycznym. Gry, natomiast, kojarzą się z czym przyjemny,ciekawym, motywującym. W gry gramy z własnej woli i dla przyjemności. Dlatego teżpostanowiłam połączyć gramatykę z grami i udowodnić, że lekcja gramatyczna niemusi być stereotypowa i nudna.W mojej pracy licencjackiej, która podzielona jest na dwie części – część teoretycznąoraz praktyczną, podejmuję temat gier gramatycznych w nauczaniu języków obcych.Część pierwsza, która składa się z trzech rozdziałów, to rozważania teoretyczne orazprzegląd literatury. W pierwszym rozdziale wyjaśniam czym jest gramatyka orazprzedstawiam gramatykę jako jeden ze sposobów na opanowanie języka obcego.Prezentuję tu również metody nauczania gramatyki. Kolejny rozdział dotyczy gier wnauczaniu języków obcych. Na początku tego rozdziału wyjaśniam podstawoweterminy i różnice między nimi – gra, zabawa oraz symulacja. Z tego rozdziału możnadowiedzieć się również, dlaczego warto uczyć poprzez gry, jakie są ich funkcje orazjakie niepożądane skutki stosowania gier mogą wystąpić. Ostatni rozdział dotyczy giergramatyczny. Wyjaśniam ich znaczenie oraz zalety w nauczaniu języków obcych.Druga część pracy to część praktyczna. Zawiera ona pięć konspektów lekcjiprzeprowadzonych w Szkole Podstawowej nr 93 im. Lucjana Rydla w Krakowiepodczas moich praktyk. W czasie praktyk pracowałam z dziećmi z klas 4-6.W podsumowaniu zawarte są wnioski wynikające z mojej pracy. Komentuję turównież podręcznik Let’s connect, którego używałam podczas praktyk w szkole.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorSzczyrbak, Magdalena - 127656 pl
dc.contributor.authorRomanowska, Justynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerJaroszek, Marcin - 128482 pl
dc.contributor.reviewerSzczyrbak, Magdalena - 127656 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T23:08:41Z
dc.date.available2020-07-26T23:08:41Z
dc.date.submitted2016-09-14pl
dc.fieldofstudyfilologia angielska z językiem niemieckimpl
dc.identifier.apddiploma-106414-164905pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212731
dc.languageengpl
dc.subject.engrammar-oriented games, grammar, games, young learners, teaching grammarpl
dc.subject.plgry gramatyczne, gramatyka, gry, uczniowie, nauczanie gramatykipl
dc.titleGrammar-oriented games supplementing Let’s connect 1, 2 and 3pl
dc.title.alternativeGry gramatyczne jako ćwiczenia uzupełniające podręcznik Let’s connect 1, 2 i 3pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of my licentiate project is Grammar-oriented gamessupplementing Let’s connect 1, 2 and 3.Words grammar lesson may be associated with words like boredom, somethingarduous and conventional, nothing pleasant. Games, on the other hand, are identifiedwith something pleasant, interesting, and motivating. They provide participants withpleasure and happiness.Thus in my licentiate project I decided to combine teaching grammar with using gamesbecause teaching grammar is not supposed to be always boring, tedious or stereotyped.In my licentiate project, which is divided into two sections, theoretical and practicalparts, I discussed the use of grammar-oriented games in the teaching process. The first,theoretical part is divided into three chapters. In the first one, I explain what grammar isand I talk over grammar as one of the means of acquiring a foreign language. I alsopresent methods of teaching grammar, in the past and now. The next chapter is aboutgames in foreign language teaching. At the beginning of this chapter, I explain basicterms, game, play and stimulation. I present values and functions of games in theteaching process but also comment on undesirable results of using games. The lastchapter focuses on grammar-oriented games. In this chapter, I explain what this kind ofgame encompasses and I present advantages of using grammar-oriented games whileteaching a foreign language.The second part is a practical one. In this part, there are five lesson plans, which Iconducted during my teaching practice at Szkoła Podstawowa nr 93 im. Lucjana Rydlain Kraków. Every lesson contains an extra activity, that is a game. During the practice Iworked with students in the grades 4-6.In conclusion I comment from the critical point of view on the book Let’s connectthat was used during my teaching practice at school. I also conclude whether grammar-orientedgames are an efficacious method in teaching a foreign language.
dc.abstract.plpl
Temat mojej pracy licencjackiej to gry gramatyczne, które są uzupełniającymićwiczeniami do podręcznika Let’s connect 1, 2 oraz 3.Często wyrażenie lekcja gramatyczna może kojarzyć nam się z czymś niezwyklenudnym, żmudnym i schematycznym. Gry, natomiast, kojarzą się z czym przyjemny,ciekawym, motywującym. W gry gramy z własnej woli i dla przyjemności. Dlatego teżpostanowiłam połączyć gramatykę z grami i udowodnić, że lekcja gramatyczna niemusi być stereotypowa i nudna.W mojej pracy licencjackiej, która podzielona jest na dwie części – część teoretycznąoraz praktyczną, podejmuję temat gier gramatycznych w nauczaniu języków obcych.Część pierwsza, która składa się z trzech rozdziałów, to rozważania teoretyczne orazprzegląd literatury. W pierwszym rozdziale wyjaśniam czym jest gramatyka orazprzedstawiam gramatykę jako jeden ze sposobów na opanowanie języka obcego.Prezentuję tu również metody nauczania gramatyki. Kolejny rozdział dotyczy gier wnauczaniu języków obcych. Na początku tego rozdziału wyjaśniam podstawoweterminy i różnice między nimi – gra, zabawa oraz symulacja. Z tego rozdziału możnadowiedzieć się również, dlaczego warto uczyć poprzez gry, jakie są ich funkcje orazjakie niepożądane skutki stosowania gier mogą wystąpić. Ostatni rozdział dotyczy giergramatyczny. Wyjaśniam ich znaczenie oraz zalety w nauczaniu języków obcych.Druga część pracy to część praktyczna. Zawiera ona pięć konspektów lekcjiprzeprowadzonych w Szkole Podstawowej nr 93 im. Lucjana Rydla w Krakowiepodczas moich praktyk. W czasie praktyk pracowałam z dziećmi z klas 4-6.W podsumowaniu zawarte są wnioski wynikające z mojej pracy. Komentuję turównież podręcznik Let’s connect, którego używałam podczas praktyk w szkole.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Szczyrbak, Magdalena - 127656
dc.contributor.authorpl
Romanowska, Justyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Jaroszek, Marcin - 128482
dc.contributor.reviewerpl
Szczyrbak, Magdalena - 127656
dc.date.accessioned
2020-07-26T23:08:41Z
dc.date.available
2020-07-26T23:08:41Z
dc.date.submittedpl
2016-09-14
dc.fieldofstudypl
filologia angielska z językiem niemieckim
dc.identifier.apdpl
diploma-106414-164905
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212731
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
grammar-oriented games, grammar, games, young learners, teaching grammar
dc.subject.plpl
gry gramatyczne, gramatyka, gry, uczniowie, nauczanie gramatyki
dc.titlepl
Grammar-oriented games supplementing Let’s connect 1, 2 and 3
dc.title.alternativepl
Gry gramatyczne jako ćwiczenia uzupełniające podręcznik Let’s connect 1, 2 i 3
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Przemysl
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Islington
1

No access

No Thumbnail Available