Media społecznościowe jako narzędzie zarządzania doświadczeniem klienta

master
dc.abstract.enCustomer experience management is a practice that has begun to be used more and more by brands under the influence of accelerating technological developments around the world and the entry into the era of marketing 4.0. These changes have led to a shift away from selling products, which are being replaced by selling experiences. This transformation is seen as the only way for companies to gain a competitive advantage in the market. Social media is one of the most common points of contact between customers and brands, which is growing in popularity and has become indispensable in the creation of customer experiences by companies. The purpose of this study is to present and evaluate the role of social media in customer experience management. The research method that was chosen was an interview, which allowed for the characterization of social media as touchpoints that fulfill specific needs of customers at each step of their customer journey, and for the evaluation of opportunities and risks of using social media for customer experience management. The results of the research showed that social media play a very important role in consumer experience building and fulfilling their purchase needs. Moreover, it can be presumed that the opportunities that social media present as an instrument for customer experience management far outweigh the risks associated with it.pl
dc.abstract.plZarządzanie doświadczeniem klienta to praktyka, która zaczęła być coraz częściej wykorzystywana przez marki pod wpływem przyspieszającego rozwoju technologicznego na całym świecie i wejście w erę marketingu 4.0. To powoduje systematyczne odchodzenie od sprzedawania produktów na rzecz sprzedawania doświadczeń, ponieważ tylko w ten sposób firmy mogą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku. Media społecznościowe są z kolei jednym z najczęstszych punktów styku klientów z marką, który rośnie w popularność i stał się niezbędny w kreowaniu doświadczeń klientów przez firmy. Celem pracy jest przedstawienie i ocena roli mediów społecznościowych w zarządzaniu doświadczeniem klienta. Metodą badawczą, która została wybrana dla realizacji części badawczej był wywiad, który pozwolił za scharakteryzowanie mediów społecznościowych jako punktów styku realizujących konkretne potrzeby klientów na każdym kroku ich ścieżki zakupowej oraz pozwolił ocenić możliwości oraz ryzyka wykorzystania mediów społecznościowych do zarządzania doświadczeniem klienta. Wyniki badań pokazały, że media społecznościowe grają bardzo istotną rolę w budowaniu doświadczenia konsumentów i realizacji ich potrzeb zakupowych oraz można wywnioskować, że ich możliwości, jako narzędzia zarządzania doświadczeniem klienta, znacznie przewyższają ryzyka z tym związane.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorGajewska, Oliwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2023-10-26T21:48:17Z
dc.date.available2023-10-26T21:48:17Z
dc.date.submitted2023-10-23pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-166305-237869pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322317
dc.languagepolpl
dc.subject.encustomer experience, customer experience management, customer journey, social mediapl
dc.subject.pldoświadczenie klienta, media społecznościowe, ścieżka klienta, zarządzanie doświadczeniem klientapl
dc.titleMedia społecznościowe jako narzędzie zarządzania doświadczeniem klientapl
dc.title.alternativeSocial media as an instrument in customer experience managementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Customer experience management is a practice that has begun to be used more and more by brands under the influence of accelerating technological developments around the world and the entry into the era of marketing 4.0. These changes have led to a shift away from selling products, which are being replaced by selling experiences. This transformation is seen as the only way for companies to gain a competitive advantage in the market. Social media is one of the most common points of contact between customers and brands, which is growing in popularity and has become indispensable in the creation of customer experiences by companies. The purpose of this study is to present and evaluate the role of social media in customer experience management. The research method that was chosen was an interview, which allowed for the characterization of social media as touchpoints that fulfill specific needs of customers at each step of their customer journey, and for the evaluation of opportunities and risks of using social media for customer experience management. The results of the research showed that social media play a very important role in consumer experience building and fulfilling their purchase needs. Moreover, it can be presumed that the opportunities that social media present as an instrument for customer experience management far outweigh the risks associated with it.
dc.abstract.plpl
Zarządzanie doświadczeniem klienta to praktyka, która zaczęła być coraz częściej wykorzystywana przez marki pod wpływem przyspieszającego rozwoju technologicznego na całym świecie i wejście w erę marketingu 4.0. To powoduje systematyczne odchodzenie od sprzedawania produktów na rzecz sprzedawania doświadczeń, ponieważ tylko w ten sposób firmy mogą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku. Media społecznościowe są z kolei jednym z najczęstszych punktów styku klientów z marką, który rośnie w popularność i stał się niezbędny w kreowaniu doświadczeń klientów przez firmy. Celem pracy jest przedstawienie i ocena roli mediów społecznościowych w zarządzaniu doświadczeniem klienta. Metodą badawczą, która została wybrana dla realizacji części badawczej był wywiad, który pozwolił za scharakteryzowanie mediów społecznościowych jako punktów styku realizujących konkretne potrzeby klientów na każdym kroku ich ścieżki zakupowej oraz pozwolił ocenić możliwości oraz ryzyka wykorzystania mediów społecznościowych do zarządzania doświadczeniem klienta. Wyniki badań pokazały, że media społecznościowe grają bardzo istotną rolę w budowaniu doświadczenia konsumentów i realizacji ich potrzeb zakupowych oraz można wywnioskować, że ich możliwości, jako narzędzia zarządzania doświadczeniem klienta, znacznie przewyższają ryzyka z tym związane.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Gajewska, Oliwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2023-10-26T21:48:17Z
dc.date.available
2023-10-26T21:48:17Z
dc.date.submittedpl
2023-10-23
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-166305-237869
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322317
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
customer experience, customer experience management, customer journey, social media
dc.subject.plpl
doświadczenie klienta, media społecznościowe, ścieżka klienta, zarządzanie doświadczeniem klienta
dc.titlepl
Media społecznościowe jako narzędzie zarządzania doświadczeniem klienta
dc.title.alternativepl
Social media as an instrument in customer experience management
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
79
Views per month
Views per city
Krakow
17
Warsaw
11
Poznan
9
Wroclaw
6
Olsztyn
5
Lodz
3
Bialystok
2
Jasło
2
Kowala
2
Wodzisław Śląski
2

No access

No Thumbnail Available
Collections