Mediatyzacja edukacji muzycznej w kontekście strategii kształcenia wyprzedzającego

2020
journal article
article
dc.abstract.enThe development of technology has introduced us to the digital world, where teachers are "digital imigrants", whereas students are "digital natives" using technology efficiently and with no hassle. No matter what group we belong to we all are under influence of the process called mediatization. The modern schoolteachers should develop not only their digital competences, but also competences allowing them to introduce digital technologies into teaching and students' upbringing process. Teachers using in their classes only classical educational resources in traditional non-digital way may be considered by students as "digital amish". Does the modern school need to undergo changes in the direction of "mediatization" optionally or necessarily?pl
dc.abstract.plDotychczasowy rozwój technologii wprowadził nas w świat cyfrowy, w którym nauczyciele są cyfrowymi imigrantami, a pokolenie uczniów funkcjonuje w nim sprawnie i bezproblemowo jak przystało na cyfrowych tubylców. Bez względu na to, w której z tych grup obecnie się znajdujemy, wszyscy ulegamy mediatyzacji. Współczesny nauczyciel powinien poszerzać swoje kompetencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie technologicznego podejścia do procesu kształcenia i wychowania. Nauczyciele muzyki, prowadząc lekcje przy pomocy dotychczasowych materiałów dydaktycznych i tradycyjnymi metodami, mogą stać się dla młodego pokolenia "cyfrowymi amiszami". Czy we współczesnej szkole lekcja muzyki "może" czy "musi" ulec mediatyzacji?pl
dc.contributor.authorAndrys, Magdalenapl
dc.date.accession2020-07-07pl
dc.date.accessioned2020-07-07T07:58:18Z
dc.date.available2020-07-07T07:58:18Z
dc.date.issued2020pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 53pl
dc.description.number3 (1)pl
dc.description.physical44-53pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issn2545-2320pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/165301
dc.identifier.weblinkhttps://compress.edu.pl/pl/e-wydania/item/mediatyzacja-edukacji-muzycznej-w-kontekscie-strategii-ksztalcenia-wyprzedzajacegopl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enmedia in educationpl
dc.subject.enclassical musicpl
dc.subject.endigital musicpl
dc.subject.enlistening to musicpl
dc.subject.enStrategy of Advance Learningpl
dc.subject.plmedia w edukacjipl
dc.subject.plmuzyka klasycznapl
dc.subject.plcyfrowy amiszpl
dc.subject.plsłuchanie muzykipl
dc.subject.plstrategia kształcenia wyprzedzającegopl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMediatyzacja edukacji muzycznej w kontekście strategii kształcenia wyprzedzającegopl
dc.title.alternativeMediatization of musical education in the context of Strategy of Advance Learning (SAL)pl
dc.title.journalCom.presspl
dc.title.volumeMedia i komunikacja społecznapl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The development of technology has introduced us to the digital world, where teachers are "digital imigrants", whereas students are "digital natives" using technology efficiently and with no hassle. No matter what group we belong to we all are under influence of the process called mediatization. The modern schoolteachers should develop not only their digital competences, but also competences allowing them to introduce digital technologies into teaching and students' upbringing process. Teachers using in their classes only classical educational resources in traditional non-digital way may be considered by students as "digital amish". Does the modern school need to undergo changes in the direction of "mediatization" optionally or necessarily?
dc.abstract.plpl
Dotychczasowy rozwój technologii wprowadził nas w świat cyfrowy, w którym nauczyciele są cyfrowymi imigrantami, a pokolenie uczniów funkcjonuje w nim sprawnie i bezproblemowo jak przystało na cyfrowych tubylców. Bez względu na to, w której z tych grup obecnie się znajdujemy, wszyscy ulegamy mediatyzacji. Współczesny nauczyciel powinien poszerzać swoje kompetencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie technologicznego podejścia do procesu kształcenia i wychowania. Nauczyciele muzyki, prowadząc lekcje przy pomocy dotychczasowych materiałów dydaktycznych i tradycyjnymi metodami, mogą stać się dla młodego pokolenia "cyfrowymi amiszami". Czy we współczesnej szkole lekcja muzyki "może" czy "musi" ulec mediatyzacji?
dc.contributor.authorpl
Andrys, Magdalena
dc.date.accessionpl
2020-07-07
dc.date.accessioned
2020-07-07T07:58:18Z
dc.date.available
2020-07-07T07:58:18Z
dc.date.issuedpl
2020
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 53
dc.description.numberpl
3 (1)
dc.description.physicalpl
44-53
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issnpl
2545-2320
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/165301
dc.identifier.weblinkpl
https://compress.edu.pl/pl/e-wydania/item/mediatyzacja-edukacji-muzycznej-w-kontekscie-strategii-ksztalcenia-wyprzedzajacego
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
media in education
dc.subject.enpl
classical music
dc.subject.enpl
digital music
dc.subject.enpl
listening to music
dc.subject.enpl
Strategy of Advance Learning
dc.subject.plpl
media w edukacji
dc.subject.plpl
muzyka klasyczna
dc.subject.plpl
cyfrowy amisz
dc.subject.plpl
słuchanie muzyki
dc.subject.plpl
strategia kształcenia wyprzedzającego
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Mediatyzacja edukacji muzycznej w kontekście strategii kształcenia wyprzedzającego
dc.title.alternativepl
Mediatization of musical education in the context of Strategy of Advance Learning (SAL)
dc.title.journalpl
Com.press
dc.title.volumepl
Media i komunikacja społeczna
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Dublin
8
Lomé
2
New York
2
Sofia
2
Wroclaw
2
Ashburn
1
Brussels
1
Krakow
1
Poznan
1
San Jose
1
Downloads
andrys_mediatyzacja_edukacji_muzycznej_2020.pdf
47