Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Mediatyzacja edukacji muzycznej w kontekście strategii kształcenia wyprzedzającego
Mediatization of musical education in the context of Strategy of Advance Learning (SAL)
media w edukacji
muzyka klasyczna
cyfrowy amisz
słuchanie muzyki
strategia kształcenia wyprzedzającego
media in education
classical music
digital music
listening to music
Strategy of Advance Learning
Bibliogr. s. 53
Dotychczasowy rozwój technologii wprowadził nas w świat cyfrowy, w którym nauczyciele są cyfrowymi imigrantami, a pokolenie uczniów funkcjonuje w nim sprawnie i bezproblemowo jak przystało na cyfrowych tubylców. Bez względu na to, w której z tych grup obecnie się znajdujemy, wszyscy ulegamy mediatyzacji. Współczesny nauczyciel powinien poszerzać swoje kompetencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie technologicznego podejścia do procesu kształcenia i wychowania. Nauczyciele muzyki, prowadząc lekcje przy pomocy dotychczasowych materiałów dydaktycznych i tradycyjnymi metodami, mogą stać się dla młodego pokolenia "cyfrowymi amiszami". Czy we współczesnej szkole lekcja muzyki "może" czy "musi" ulec mediatyzacji?
The development of technology has introduced us to the digital world, where teachers are "digital imigrants", whereas students are "digital natives" using technology efficiently and with no hassle. No matter what group we belong to we all are under influence of the process called mediatization. The modern schoolteachers should develop not only their digital competences, but also competences allowing them to introduce digital technologies into teaching and students' upbringing process. Teachers using in their classes only classical educational resources in traditional non-digital way may be considered by students as "digital amish". Does the modern school need to undergo changes in the direction of "mediatization" optionally or necessarily?
dc.abstract.en | The development of technology has introduced us to the digital world, where teachers are "digital imigrants", whereas students are "digital natives" using technology efficiently and with no hassle. No matter what group we belong to we all are under influence of the process called mediatization. The modern schoolteachers should develop not only their digital competences, but also competences allowing them to introduce digital technologies into teaching and students' upbringing process. Teachers using in their classes only classical educational resources in traditional non-digital way may be considered by students as "digital amish". Does the modern school need to undergo changes in the direction of "mediatization" optionally or necessarily? | pl |
dc.abstract.pl | Dotychczasowy rozwój technologii wprowadził nas w świat cyfrowy, w którym nauczyciele są cyfrowymi imigrantami, a pokolenie uczniów funkcjonuje w nim sprawnie i bezproblemowo jak przystało na cyfrowych tubylców. Bez względu na to, w której z tych grup obecnie się znajdujemy, wszyscy ulegamy mediatyzacji. Współczesny nauczyciel powinien poszerzać swoje kompetencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie technologicznego podejścia do procesu kształcenia i wychowania. Nauczyciele muzyki, prowadząc lekcje przy pomocy dotychczasowych materiałów dydaktycznych i tradycyjnymi metodami, mogą stać się dla młodego pokolenia "cyfrowymi amiszami". Czy we współczesnej szkole lekcja muzyki "może" czy "musi" ulec mediatyzacji? | pl |
dc.contributor.author | Andrys, Magdalena | pl |
dc.date.accession | 2020-07-07 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-07T07:58:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-07T07:58:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 53 | pl |
dc.description.number | 3 (1) | pl |
dc.description.physical | 44-53 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.issn | 2545-2320 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/165301 | |
dc.identifier.weblink | https://compress.edu.pl/pl/e-wydania/item/mediatyzacja-edukacji-muzycznej-w-kontekscie-strategii-ksztalcenia-wyprzedzajacego | pl |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa | * |
dc.rights.licence | CC-BY | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | media in education | pl |
dc.subject.en | classical music | pl |
dc.subject.en | digital music | pl |
dc.subject.en | listening to music | pl |
dc.subject.en | Strategy of Advance Learning | pl |
dc.subject.pl | media w edukacji | pl |
dc.subject.pl | muzyka klasyczna | pl |
dc.subject.pl | cyfrowy amisz | pl |
dc.subject.pl | słuchanie muzyki | pl |
dc.subject.pl | strategia kształcenia wyprzedzającego | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Mediatyzacja edukacji muzycznej w kontekście strategii kształcenia wyprzedzającego | pl |
dc.title.alternative | Mediatization of musical education in the context of Strategy of Advance Learning (SAL) | pl |
dc.title.journal | Com.press | pl |
dc.title.volume | Media i komunikacja społeczna | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |