Promocja miasta poprzez sport na przykładzie Krakowa

master
dc.abstract.enThe promotion of the city is a factor strengthening its position in the hierarchy of territorial units. In recent years, territorial self-governments have undertaken professional promotional activities aimed at shaping the desired image of a given territory. A recognizable positive image is the main advantage of the place and decides about its competitive advantage. In today's marketing of places, promotion through sport is becoming increasingly important in building the city's brand.The aim of the work is to present the essential features of the concept of using sportsin the promotion of Krakow. Moreover, the aim was to determine whether such activities are effective, i.e. improve the image of a city, which already has a strong brand based mainly on its cultural heritage. In implementing the research goal, the author put the following research questions: Do the respondents see the strategy of promoting Krakow through sport? Do those who perceive better such actions assess the image of the city and have a positive feeling about Krakow at the same time? Is promotion through sport an effective marketing tool for the city? Are people interested in sports events more likely to visit Krakow again?The research tool was an authorial questionnaire. The analysis of the questionnaire confirmed that the image of Krakow is still strongly connected with tradition and history. However, taking into account the popularity of sport, the study also showed that promotional activities through sport improve the image of Krakow, especially among tourists.pl
dc.abstract.plPromocja miasta jest czynnikiem umacniającym jego pozycję w hierarchii jednostek terytorialnych. W ostatnich latach samorządy terytorialne podejmują profesjonalne działania promocyjne mające na celu kształtowanie pożądanego wizerunku danego terytorium. Rozpoznawalny pozytywny wizerunek stanowi główny atut miejsca i decyduje o jego przewadze konkurencyjnej. We współczesnym marketingu miejsc coraz większą rolę w budowaniu marki miasta ma promocja poprzez sport.Celem pracy jest przedstawienie istotnych cech koncepcji wykorzystania sportu w promocji Krakowa. Ponadto celem było określenie czy takie działania są skuteczne, czyli poprawiają wizerunek miasta posiadającego już mocną markę opartą głównie na dziedzictwie kulturowym. Realizując cel badawczy autor postawił następujące pytania badawcze: Czy ankietowani dostrzegają strategię promocji Krakowa poprzez sport? Czy Ci, którzy dostrzegają takie działania wyżej oceniają wizerunek miasta i mają zarazem pozytywne odczucia względem Krakowa? Czy promocja poprzez sport jest skutecznym narzędziem marketingowym miasta? Czy osoby zainteresowane wydarzeniami sportowymi chętniej odwiedzają ponownie Kraków?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza ankiety potwierdziła, że wizerunek Krakowa nadal silnie związany jest z tradycją i historią. Biorąc jednak pod uwagę popularność sportu, badanie wykazało również, że działania promocyjne poprzez sport poprawiają wizerunek Krakowa, zwłaszcza wśród turystów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNessel, Karolinapl
dc.contributor.authorPaśko, Maksymilianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNessel, Karolinapl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T18:03:18Z
dc.date.available2020-07-27T18:03:18Z
dc.date.submitted2018-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-125447-238557pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229643
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: Territorial marketing - Promotion - Sportpl
dc.subject.plSłowa kluczowe: Marketing terytorialny – Promocja – Sportpl
dc.titlePromocja miasta poprzez sport na przykładzie Krakowapl
dc.title.alternativePromotion of the city through sport on the example of Cracowpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The promotion of the city is a factor strengthening its position in the hierarchy of territorial units. In recent years, territorial self-governments have undertaken professional promotional activities aimed at shaping the desired image of a given territory. A recognizable positive image is the main advantage of the place and decides about its competitive advantage. In today's marketing of places, promotion through sport is becoming increasingly important in building the city's brand.The aim of the work is to present the essential features of the concept of using sportsin the promotion of Krakow. Moreover, the aim was to determine whether such activities are effective, i.e. improve the image of a city, which already has a strong brand based mainly on its cultural heritage. In implementing the research goal, the author put the following research questions: Do the respondents see the strategy of promoting Krakow through sport? Do those who perceive better such actions assess the image of the city and have a positive feeling about Krakow at the same time? Is promotion through sport an effective marketing tool for the city? Are people interested in sports events more likely to visit Krakow again?The research tool was an authorial questionnaire. The analysis of the questionnaire confirmed that the image of Krakow is still strongly connected with tradition and history. However, taking into account the popularity of sport, the study also showed that promotional activities through sport improve the image of Krakow, especially among tourists.
dc.abstract.plpl
Promocja miasta jest czynnikiem umacniającym jego pozycję w hierarchii jednostek terytorialnych. W ostatnich latach samorządy terytorialne podejmują profesjonalne działania promocyjne mające na celu kształtowanie pożądanego wizerunku danego terytorium. Rozpoznawalny pozytywny wizerunek stanowi główny atut miejsca i decyduje o jego przewadze konkurencyjnej. We współczesnym marketingu miejsc coraz większą rolę w budowaniu marki miasta ma promocja poprzez sport.Celem pracy jest przedstawienie istotnych cech koncepcji wykorzystania sportu w promocji Krakowa. Ponadto celem było określenie czy takie działania są skuteczne, czyli poprawiają wizerunek miasta posiadającego już mocną markę opartą głównie na dziedzictwie kulturowym. Realizując cel badawczy autor postawił następujące pytania badawcze: Czy ankietowani dostrzegają strategię promocji Krakowa poprzez sport? Czy Ci, którzy dostrzegają takie działania wyżej oceniają wizerunek miasta i mają zarazem pozytywne odczucia względem Krakowa? Czy promocja poprzez sport jest skutecznym narzędziem marketingowym miasta? Czy osoby zainteresowane wydarzeniami sportowymi chętniej odwiedzają ponownie Kraków?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza ankiety potwierdziła, że wizerunek Krakowa nadal silnie związany jest z tradycją i historią. Biorąc jednak pod uwagę popularność sportu, badanie wykazało również, że działania promocyjne poprzez sport poprawiają wizerunek Krakowa, zwłaszcza wśród turystów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.authorpl
Paśko, Maksymilian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-27T18:03:18Z
dc.date.available
2020-07-27T18:03:18Z
dc.date.submittedpl
2018-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-125447-238557
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229643
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: Territorial marketing - Promotion - Sport
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: Marketing terytorialny – Promocja – Sport
dc.titlepl
Promocja miasta poprzez sport na przykładzie Krakowa
dc.title.alternativepl
Promotion of the city through sport on the example of Cracow
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
90
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
11
Niepołomice
5
Wroclaw
5
Katowice
3
Torun
3
Debe Wielkie
2
Knurów
2
Leszno
2
Lodz
2

No access

No Thumbnail Available