Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja miasta poprzez sport na przykładzie Krakowa
Promotion of the city through sport on the example of Cracow
Słowa kluczowe: Marketing terytorialny – Promocja – Sport
Keywords: Territorial marketing - Promotion - Sport
Promocja miasta jest czynnikiem umacniającym jego pozycję w hierarchii jednostek terytorialnych. W ostatnich latach samorządy terytorialne podejmują profesjonalne działania promocyjne mające na celu kształtowanie pożądanego wizerunku danego terytorium. Rozpoznawalny pozytywny wizerunek stanowi główny atut miejsca i decyduje o jego przewadze konkurencyjnej. We współczesnym marketingu miejsc coraz większą rolę w budowaniu marki miasta ma promocja poprzez sport.Celem pracy jest przedstawienie istotnych cech koncepcji wykorzystania sportu w promocji Krakowa. Ponadto celem było określenie czy takie działania są skuteczne, czyli poprawiają wizerunek miasta posiadającego już mocną markę opartą głównie na dziedzictwie kulturowym. Realizując cel badawczy autor postawił następujące pytania badawcze: Czy ankietowani dostrzegają strategię promocji Krakowa poprzez sport? Czy Ci, którzy dostrzegają takie działania wyżej oceniają wizerunek miasta i mają zarazem pozytywne odczucia względem Krakowa? Czy promocja poprzez sport jest skutecznym narzędziem marketingowym miasta? Czy osoby zainteresowane wydarzeniami sportowymi chętniej odwiedzają ponownie Kraków?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza ankiety potwierdziła, że wizerunek Krakowa nadal silnie związany jest z tradycją i historią. Biorąc jednak pod uwagę popularność sportu, badanie wykazało również, że działania promocyjne poprzez sport poprawiają wizerunek Krakowa, zwłaszcza wśród turystów.
The promotion of the city is a factor strengthening its position in the hierarchy of territorial units. In recent years, territorial self-governments have undertaken professional promotional activities aimed at shaping the desired image of a given territory. A recognizable positive image is the main advantage of the place and decides about its competitive advantage. In today's marketing of places, promotion through sport is becoming increasingly important in building the city's brand.The aim of the work is to present the essential features of the concept of using sportsin the promotion of Krakow. Moreover, the aim was to determine whether such activities are effective, i.e. improve the image of a city, which already has a strong brand based mainly on its cultural heritage. In implementing the research goal, the author put the following research questions: Do the respondents see the strategy of promoting Krakow through sport? Do those who perceive better such actions assess the image of the city and have a positive feeling about Krakow at the same time? Is promotion through sport an effective marketing tool for the city? Are people interested in sports events more likely to visit Krakow again?The research tool was an authorial questionnaire. The analysis of the questionnaire confirmed that the image of Krakow is still strongly connected with tradition and history. However, taking into account the popularity of sport, the study also showed that promotional activities through sport improve the image of Krakow, especially among tourists.
dc.abstract.en | The promotion of the city is a factor strengthening its position in the hierarchy of territorial units. In recent years, territorial self-governments have undertaken professional promotional activities aimed at shaping the desired image of a given territory. A recognizable positive image is the main advantage of the place and decides about its competitive advantage. In today's marketing of places, promotion through sport is becoming increasingly important in building the city's brand.The aim of the work is to present the essential features of the concept of using sportsin the promotion of Krakow. Moreover, the aim was to determine whether such activities are effective, i.e. improve the image of a city, which already has a strong brand based mainly on its cultural heritage. In implementing the research goal, the author put the following research questions: Do the respondents see the strategy of promoting Krakow through sport? Do those who perceive better such actions assess the image of the city and have a positive feeling about Krakow at the same time? Is promotion through sport an effective marketing tool for the city? Are people interested in sports events more likely to visit Krakow again?The research tool was an authorial questionnaire. The analysis of the questionnaire confirmed that the image of Krakow is still strongly connected with tradition and history. However, taking into account the popularity of sport, the study also showed that promotional activities through sport improve the image of Krakow, especially among tourists. | pl |
dc.abstract.pl | Promocja miasta jest czynnikiem umacniającym jego pozycję w hierarchii jednostek terytorialnych. W ostatnich latach samorządy terytorialne podejmują profesjonalne działania promocyjne mające na celu kształtowanie pożądanego wizerunku danego terytorium. Rozpoznawalny pozytywny wizerunek stanowi główny atut miejsca i decyduje o jego przewadze konkurencyjnej. We współczesnym marketingu miejsc coraz większą rolę w budowaniu marki miasta ma promocja poprzez sport.Celem pracy jest przedstawienie istotnych cech koncepcji wykorzystania sportu w promocji Krakowa. Ponadto celem było określenie czy takie działania są skuteczne, czyli poprawiają wizerunek miasta posiadającego już mocną markę opartą głównie na dziedzictwie kulturowym. Realizując cel badawczy autor postawił następujące pytania badawcze: Czy ankietowani dostrzegają strategię promocji Krakowa poprzez sport? Czy Ci, którzy dostrzegają takie działania wyżej oceniają wizerunek miasta i mają zarazem pozytywne odczucia względem Krakowa? Czy promocja poprzez sport jest skutecznym narzędziem marketingowym miasta? Czy osoby zainteresowane wydarzeniami sportowymi chętniej odwiedzają ponownie Kraków?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza kwestionariusza ankiety potwierdziła, że wizerunek Krakowa nadal silnie związany jest z tradycją i historią. Biorąc jednak pod uwagę popularność sportu, badanie wykazało również, że działania promocyjne poprzez sport poprawiają wizerunek Krakowa, zwłaszcza wśród turystów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.author | Paśko, Maksymilian | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T18:03:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T18:03:18Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125447-238557 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229643 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Keywords: Territorial marketing - Promotion - Sport | pl |
dc.subject.pl | Słowa kluczowe: Marketing terytorialny – Promocja – Sport | pl |
dc.title | Promocja miasta poprzez sport na przykładzie Krakowa | pl |
dc.title.alternative | Promotion of the city through sport on the example of Cracow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |