Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Port lotniczy jako instrument rozwoju regionalnego
Airport as a factor of regional development
ANALIZA, PORT LOTNICZY, REGION, PROGNOZY ROZWOJOWE, WZROST GOSPODARCZY.
FACTORS OF ECONOMIC GROWTH AND DEVELOPMENT, REGIONAL AIRPORTS, TRENDS, WAYS OF AIRPORTS IMPACT.
Współcześnie porty lotnicze z gałęziowych punktów i węzłów transportowych przekształcają się w wielofunkcyjne obiekty gospodarcze. Ich głównym zadaniem jest aktywizacja społeczno – gospodarczego potencjału struktur zagospodarowania przestrzeni. Poniższa praca stanowi analizę wpływu regionalnych portów lotniczych na rozwój obszarów ich położenia. Zachodzące procesy oraz aktualne tendencje rozwojowe zostały przedstawione na przykładzie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II – Kraków Balice. Zagadnienia opisywane w pracy stanowią zarówno problemy teoretyczne, jak i opis studium przypadku. Praca zawiera opis czynników determinujących wzrost gospodarczy i rozwój regionu oraz rolę jaką w tym procesie odgrywają regionalne porty lotnicze. W pracy, w sposób kompleksowy zostały przedstawione sposoby oddziaływania lotniska na gospodarkę, społeczeństwo oraz środowisko. Celem potwierdzenia prezentowanych stanowisk, praca zawiera wykresy oraz tabele. Zakończenie pracy zawiera prognozy rozwojowe oraz postulaty de lege ferenda.
Contemporary airports transformed from branch points and transport nodes into multifunctional business objects. They are the leading force behind the socio-economic potential of space management structures. The master's thesis in an analysis of the impact of regional airports on the development of areas of their location. The ongoing processes and development trends were presented on the example of the International Airport John Paul II - Krakow Balice. The issues described in the thesis describe both theoretical problems as well case study. The master's thesis describes determining factors of economic growth and development of the region and the role played by regional airports in this process. In the master's thesis were presented comprehensive ways of airport impact on the economy, society and environment. The thesis contains charts, diagrams and tables to confirm the presented position. The ending includes development forecasts and de lege ferenda postulates.
dc.abstract.en | Contemporary airports transformed from branch points and transport nodes into multifunctional business objects. They are the leading force behind the socio-economic potential of space management structures. The master's thesis in an analysis of the impact of regional airports on the development of areas of their location. The ongoing processes and development trends were presented on the example of the International Airport John Paul II - Krakow Balice. The issues described in the thesis describe both theoretical problems as well case study. The master's thesis describes determining factors of economic growth and development of the region and the role played by regional airports in this process. In the master's thesis were presented comprehensive ways of airport impact on the economy, society and environment. The thesis contains charts, diagrams and tables to confirm the presented position. The ending includes development forecasts and de lege ferenda postulates. | pl |
dc.abstract.pl | Współcześnie porty lotnicze z gałęziowych punktów i węzłów transportowych przekształcają się w wielofunkcyjne obiekty gospodarcze. Ich głównym zadaniem jest aktywizacja społeczno – gospodarczego potencjału struktur zagospodarowania przestrzeni. Poniższa praca stanowi analizę wpływu regionalnych portów lotniczych na rozwój obszarów ich położenia. Zachodzące procesy oraz aktualne tendencje rozwojowe zostały przedstawione na przykładzie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II – Kraków Balice. Zagadnienia opisywane w pracy stanowią zarówno problemy teoretyczne, jak i opis studium przypadku. Praca zawiera opis czynników determinujących wzrost gospodarczy i rozwój regionu oraz rolę jaką w tym procesie odgrywają regionalne porty lotnicze. W pracy, w sposób kompleksowy zostały przedstawione sposoby oddziaływania lotniska na gospodarkę, społeczeństwo oraz środowisko. Celem potwierdzenia prezentowanych stanowisk, praca zawiera wykresy oraz tabele. Zakończenie pracy zawiera prognozy rozwojowe oraz postulaty de lege ferenda. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Noworól, Aleksander - 102113 | pl |
dc.contributor.author | Baran, Łukasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Noworól, Aleksander - 102113 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T04:47:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T04:47:16Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-137758-127723 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239440 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | FACTORS OF ECONOMIC GROWTH AND DEVELOPMENT, REGIONAL AIRPORTS, TRENDS, WAYS OF AIRPORTS IMPACT. | pl |
dc.subject.pl | ANALIZA, PORT LOTNICZY, REGION, PROGNOZY ROZWOJOWE, WZROST GOSPODARCZY. | pl |
dc.title | Port lotniczy jako instrument rozwoju regionalnego | pl |
dc.title.alternative | Airport as a factor of regional development | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |