Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Neuromareting w e-commece na przykładzie sklepu internetowego zara.com
Neuromarketing in e-commerce based on zara.com web shop example
NEUROMARKETING, DECYZJE ZAKUPOWE, E-COMMERCE, E-KONSUMENT, USER EXPERINECE
NEUROMARKETING, PURCHASING DECISIONS, E-COMMERCE, E-CONSUMER, USER EXPERINECE
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie w jaki sposób konsumenci podejmują decyzje podczas zakupów online oraz jak zastosowanie neuromarketingu może wpływać na doświadczenia konsumentów. Przedmiotem badań jest sklep internetowy zara.com. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym zdefiniowano neuromarketing, opisano jego genezę i istotę oraz zaprezentowano narzędzia neuromarketingowe, za pomocą, których można zbadać podświadome reakcje konsumentów. W tym rozdziale opisano również koncepcje neuromarketingu, opisano różne strategie wywierania wpływu na ludzi oraz rolę zmysłów i emocji. Drugi rozdział został poświęcony konsumentowi i sposobom, w jakie podejmuje on decyzje. Wyjaśniono pojęcia e-commerce i e-konsumenta oraz różnice między konsumentem tradycyjnym a tzw. nowym konsumentem. Opisano również czynniki, jakie wpływają na podejmowanie decyzji i różne modele podejmowania decyzji. Poruszono również temat użyteczności witryn internetowych i projektowaniu serwisów zgodnie z potrzebami konsumentów. Ostatni rozdział to część badawcza pracy, która została podzielona na dwie części – analizę ekspercką oraz badanie ankietowe na podstawie scenariusza. Wnioski z obu badań wskazują, że projektowanie serwisów internetowych powinno być oparte o potrzeby konsumentów i umożliwiać im osiągnięcie celów. Wskazano główne błędy na stronie zara.com i sformułowano rekomendacje jak można uniknąć błędów z uwzględnieniem zasad neuromarketingu.
The aim of this thesis is to present how consumers make decisions when shopping online and how the use of neuromarketing can affect the consumer experience. The subject of the study is the online shop zara.com. The thesis consists of three chapters. The first chapter defines neuromarketing, describes its origins and essence, and presents neuromarketing tools that can be used to study the subconscious reactions of consumers. This chapter also describes the concepts of neuromarketing, describes different strategies for influencing people and the role of the senses and emotions. The second chapter is devoted to the consumer and the ways in which they make decisions. The concepts of e-commerce and e-consumer are explained, as well as the differences between the traditional consumer and the new consumer. The factors that influence decision-making and the different decision-making models are also described. The usability of websites and the design of websites according to consumer needs are also discussed. The last chapter is the research part of the thesis, which is divided into two parts - an expert analysis and a scenario-based survey. The conclusions of both studies indicate that website design should be based on consumers' needs and enable them to achieve their goals. The main mistakes on the zara.com website were identified and recommendations were made on how mistakes could be avoided taking into account neuromarketing principles.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to present how consumers make decisions when shopping online and how the use of neuromarketing can affect the consumer experience. The subject of the study is the online shop zara.com. The thesis consists of three chapters. The first chapter defines neuromarketing, describes its origins and essence, and presents neuromarketing tools that can be used to study the subconscious reactions of consumers. This chapter also describes the concepts of neuromarketing, describes different strategies for influencing people and the role of the senses and emotions. The second chapter is devoted to the consumer and the ways in which they make decisions. The concepts of e-commerce and e-consumer are explained, as well as the differences between the traditional consumer and the new consumer. The factors that influence decision-making and the different decision-making models are also described. The usability of websites and the design of websites according to consumer needs are also discussed. The last chapter is the research part of the thesis, which is divided into two parts - an expert analysis and a scenario-based survey. The conclusions of both studies indicate that website design should be based on consumers' needs and enable them to achieve their goals. The main mistakes on the zara.com website were identified and recommendations were made on how mistakes could be avoided taking into account neuromarketing principles. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie w jaki sposób konsumenci podejmują decyzje podczas zakupów online oraz jak zastosowanie neuromarketingu może wpływać na doświadczenia konsumentów. Przedmiotem badań jest sklep internetowy zara.com. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym zdefiniowano neuromarketing, opisano jego genezę i istotę oraz zaprezentowano narzędzia neuromarketingowe, za pomocą, których można zbadać podświadome reakcje konsumentów. W tym rozdziale opisano również koncepcje neuromarketingu, opisano różne strategie wywierania wpływu na ludzi oraz rolę zmysłów i emocji. Drugi rozdział został poświęcony konsumentowi i sposobom, w jakie podejmuje on decyzje. Wyjaśniono pojęcia e-commerce i e-konsumenta oraz różnice między konsumentem tradycyjnym a tzw. nowym konsumentem. Opisano również czynniki, jakie wpływają na podejmowanie decyzji i różne modele podejmowania decyzji. Poruszono również temat użyteczności witryn internetowych i projektowaniu serwisów zgodnie z potrzebami konsumentów. Ostatni rozdział to część badawcza pracy, która została podzielona na dwie części – analizę ekspercką oraz badanie ankietowe na podstawie scenariusza. Wnioski z obu badań wskazują, że projektowanie serwisów internetowych powinno być oparte o potrzeby konsumentów i umożliwiać im osiągnięcie celów. Wskazano główne błędy na stronie zara.com i sformułowano rekomendacje jak można uniknąć błędów z uwzględnieniem zasad neuromarketingu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Fidali, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.date.accessioned | 2022-11-02T22:32:31Z | |
dc.date.available | 2022-11-02T22:32:31Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157649-287703 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303181 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | NEUROMARKETING, PURCHASING DECISIONS, E-COMMERCE, E-CONSUMER, USER EXPERINECE | pl |
dc.subject.pl | NEUROMARKETING, DECYZJE ZAKUPOWE, E-COMMERCE, E-KONSUMENT, USER EXPERINECE | pl |
dc.title | Neuromareting w e-commece na przykładzie sklepu internetowego zara.com | pl |
dc.title.alternative | Neuromarketing in e-commerce based on zara.com web shop example | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |