Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
TikTok as a Tool for Practicing English Listening Skills: an Evaluation of the Application
TikTok jako narzędzie wspierające rozwój umiejętności słuchania w języku angielskim: ewaluacja aplikacji
słuchanie, umiejętność słuchania, TikTok, nauka języków ze wspomaganiem mobilnym
listening skills, mobile-assisted language learning, MALL, social media assisted language learning, TikTok
Głównym celem tej pracy niniejszej pracy jest ocena aplikacji TikTok i edukacyjnych materiałów video tam publikowanych pod kątem ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju umiejętności słuchania w języku angielskim. Badanie miało charakter ewaluacji i zostało przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy możliwe jest rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim za pomocą filmów edukacyjnych oznaczonych odpowiednimi hasztagami na TikToku.W pierwszym rozdziale zostało charakteryzowane zjawisko mobilnej nauki języków obcych oraz nabywania umiejętności językowych poprzez korzystanie z mediów społecznościowych. Następnie wstępnie scharakteryzowałam aplikację TikTok oraz opisałam w jakich celach językowych może być ona wykorzystywana. Przedstawiłam badania, które wskazywały na to, że za pomocą TikToka można rozwijać umiejętności słuchania. Drugi rozdział miał charakter badawczy, w którym przeprowadziłam ewaluację całej aplikacji oraz trzech wybranych hasztagów edukacyjnych: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. Do ewaluacji wykorzystałam system ewaluacji opracowany przez Hadjerrouita (2010).Praca wykazała, że TikTok ma potencjał do bycia narzędziem edukacyjnym, gdyż oferuje on wiele funkcji, które mogą być używane przez twórców treści edukacyjnych, jednak wielu z nich nie wykorzystuje pełnego potencjału aplikacji, przez co TikTok aktualnie może służyć jedynie jako narzędzie pomocnicze w procesie nauki, w którym wykorzystuje się inne metody nauczania.
The main aim of this thesis is to evaluate TikTok app and the selected language teaching videos published there in terms of their use in supporting the development of English listening skills. The study was carried out to see whether the app carries educational value and whether it is possible to acquire listening skills in English using educational hashtags on TikTok.In the first chapter, the phenomenon of mobile language learning, and the acquisition of language skills through the use of social media, was characterised. I then gave an introductory overview of the TikTok application and described how it can be used for linguistic purposes. I presented research showing that TikTok can be used to practise listening skills. The second chapter was exploratory in nature, in which I performed an evaluation of the app as a whole and three selected educational hashtags: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. For the evaluation, I used the framework conducted by Hadjerrouit (2010).The study showed that TikTok has the potential to be an educational tool, as it offers many features that educational content creators can use, but many of them do not use the full potential of the application, so TikTok can only serve as a support tool for learning processes that use other teaching methods.
dc.abstract.en | The main aim of this thesis is to evaluate TikTok app and the selected language teaching videos published there in terms of their use in supporting the development of English listening skills. The study was carried out to see whether the app carries educational value and whether it is possible to acquire listening skills in English using educational hashtags on TikTok.In the first chapter, the phenomenon of mobile language learning, and the acquisition of language skills through the use of social media, was characterised. I then gave an introductory overview of the TikTok application and described how it can be used for linguistic purposes. I presented research showing that TikTok can be used to practise listening skills. The second chapter was exploratory in nature, in which I performed an evaluation of the app as a whole and three selected educational hashtags: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. For the evaluation, I used the framework conducted by Hadjerrouit (2010).The study showed that TikTok has the potential to be an educational tool, as it offers many features that educational content creators can use, but many of them do not use the full potential of the application, so TikTok can only serve as a support tool for learning processes that use other teaching methods. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem tej pracy niniejszej pracy jest ocena aplikacji TikTok i edukacyjnych materiałów video tam publikowanych pod kątem ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju umiejętności słuchania w języku angielskim. Badanie miało charakter ewaluacji i zostało przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy możliwe jest rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim za pomocą filmów edukacyjnych oznaczonych odpowiednimi hasztagami na TikToku.W pierwszym rozdziale zostało charakteryzowane zjawisko mobilnej nauki języków obcych oraz nabywania umiejętności językowych poprzez korzystanie z mediów społecznościowych. Następnie wstępnie scharakteryzowałam aplikację TikTok oraz opisałam w jakich celach językowych może być ona wykorzystywana. Przedstawiłam badania, które wskazywały na to, że za pomocą TikToka można rozwijać umiejętności słuchania. Drugi rozdział miał charakter badawczy, w którym przeprowadziłam ewaluację całej aplikacji oraz trzech wybranych hasztagów edukacyjnych: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. Do ewaluacji wykorzystałam system ewaluacji opracowany przez Hadjerrouita (2010).Praca wykazała, że TikTok ma potencjał do bycia narzędziem edukacyjnym, gdyż oferuje on wiele funkcji, które mogą być używane przez twórców treści edukacyjnych, jednak wielu z nich nie wykorzystuje pełnego potencjału aplikacji, przez co TikTok aktualnie może służyć jedynie jako narzędzie pomocnicze w procesie nauki, w którym wykorzystuje się inne metody nauczania. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.author | Chmielewska, Aleksandra - USOS263609 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaroszek, Marcin - 128482 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T21:44:42Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-12 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-168511-263609 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/319228 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | listening skills, mobile-assisted language learning, MALL, social media assisted language learning, TikTok | pl |
dc.subject.pl | słuchanie, umiejętność słuchania, TikTok, nauka języków ze wspomaganiem mobilnym | pl |
dc.title | TikTok as a Tool for Practicing English Listening Skills: an Evaluation of the Application | pl |
dc.title.alternative | TikTok jako narzędzie wspierające rozwój umiejętności słuchania w języku angielskim: ewaluacja aplikacji | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |