TikTok as a Tool for Practicing English Listening Skills: an Evaluation of the Application

licenciate
dc.abstract.enThe main aim of this thesis is to evaluate TikTok app and the selected language teaching videos published there in terms of their use in supporting the development of English listening skills. The study was carried out to see whether the app carries educational value and whether it is possible to acquire listening skills in English using educational hashtags on TikTok.In the first chapter, the phenomenon of mobile language learning, and the acquisition of language skills through the use of social media, was characterised. I then gave an introductory overview of the TikTok application and described how it can be used for linguistic purposes. I presented research showing that TikTok can be used to practise listening skills. The second chapter was exploratory in nature, in which I performed an evaluation of the app as a whole and three selected educational hashtags: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. For the evaluation, I used the framework conducted by Hadjerrouit (2010).The study showed that TikTok has the potential to be an educational tool, as it offers many features that educational content creators can use, but many of them do not use the full potential of the application, so TikTok can only serve as a support tool for learning processes that use other teaching methods.pl
dc.abstract.plGłównym celem tej pracy niniejszej pracy jest ocena aplikacji TikTok i edukacyjnych materiałów video tam publikowanych pod kątem ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju umiejętności słuchania w języku angielskim. Badanie miało charakter ewaluacji i zostało przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy możliwe jest rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim za pomocą filmów edukacyjnych oznaczonych odpowiednimi hasztagami na TikToku.W pierwszym rozdziale zostało charakteryzowane zjawisko mobilnej nauki języków obcych oraz nabywania umiejętności językowych poprzez korzystanie z mediów społecznościowych. Następnie wstępnie scharakteryzowałam aplikację TikTok oraz opisałam w jakich celach językowych może być ona wykorzystywana. Przedstawiłam badania, które wskazywały na to, że za pomocą TikToka można rozwijać umiejętności słuchania. Drugi rozdział miał charakter badawczy, w którym przeprowadziłam ewaluację całej aplikacji oraz trzech wybranych hasztagów edukacyjnych: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. Do ewaluacji wykorzystałam system ewaluacji opracowany przez Hadjerrouita (2010).Praca wykazała, że TikTok ma potencjał do bycia narzędziem edukacyjnym, gdyż oferuje on wiele funkcji, które mogą być używane przez twórców treści edukacyjnych, jednak wielu z nich nie wykorzystuje pełnego potencjału aplikacji, przez co TikTok aktualnie może służyć jedynie jako narzędzie pomocnicze w procesie nauki, w którym wykorzystuje się inne metody nauczania.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.authorChmielewska, Aleksandra - USOS263609 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.reviewerJaroszek, Marcin - 128482 pl
dc.date.accessioned2023-09-18T21:44:42Z
dc.date.submitted2023-09-12pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-168511-263609pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/319228
dc.languageengpl
dc.subject.enlistening skills, mobile-assisted language learning, MALL, social media assisted language learning, TikTokpl
dc.subject.plsłuchanie, umiejętność słuchania, TikTok, nauka języków ze wspomaganiem mobilnympl
dc.titleTikTok as a Tool for Practicing English Listening Skills: an Evaluation of the Applicationpl
dc.title.alternativeTikTok jako narzędzie wspierające rozwój umiejętności słuchania w języku angielskim: ewaluacja aplikacjipl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of this thesis is to evaluate TikTok app and the selected language teaching videos published there in terms of their use in supporting the development of English listening skills. The study was carried out to see whether the app carries educational value and whether it is possible to acquire listening skills in English using educational hashtags on TikTok.In the first chapter, the phenomenon of mobile language learning, and the acquisition of language skills through the use of social media, was characterised. I then gave an introductory overview of the TikTok application and described how it can be used for linguistic purposes. I presented research showing that TikTok can be used to practise listening skills. The second chapter was exploratory in nature, in which I performed an evaluation of the app as a whole and three selected educational hashtags: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. For the evaluation, I used the framework conducted by Hadjerrouit (2010).The study showed that TikTok has the potential to be an educational tool, as it offers many features that educational content creators can use, but many of them do not use the full potential of the application, so TikTok can only serve as a support tool for learning processes that use other teaching methods.
dc.abstract.plpl
Głównym celem tej pracy niniejszej pracy jest ocena aplikacji TikTok i edukacyjnych materiałów video tam publikowanych pod kątem ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju umiejętności słuchania w języku angielskim. Badanie miało charakter ewaluacji i zostało przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy możliwe jest rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim za pomocą filmów edukacyjnych oznaczonych odpowiednimi hasztagami na TikToku.W pierwszym rozdziale zostało charakteryzowane zjawisko mobilnej nauki języków obcych oraz nabywania umiejętności językowych poprzez korzystanie z mediów społecznościowych. Następnie wstępnie scharakteryzowałam aplikację TikTok oraz opisałam w jakich celach językowych może być ona wykorzystywana. Przedstawiłam badania, które wskazywały na to, że za pomocą TikToka można rozwijać umiejętności słuchania. Drugi rozdział miał charakter badawczy, w którym przeprowadziłam ewaluację całej aplikacji oraz trzech wybranych hasztagów edukacyjnych: #listeningskills, #learninglistening, #englishlisteningskills. Do ewaluacji wykorzystałam system ewaluacji opracowany przez Hadjerrouita (2010).Praca wykazała, że TikTok ma potencjał do bycia narzędziem edukacyjnym, gdyż oferuje on wiele funkcji, które mogą być używane przez twórców treści edukacyjnych, jednak wielu z nich nie wykorzystuje pełnego potencjału aplikacji, przez co TikTok aktualnie może służyć jedynie jako narzędzie pomocnicze w procesie nauki, w którym wykorzystuje się inne metody nauczania.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.authorpl
Chmielewska, Aleksandra - USOS263609
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.reviewerpl
Jaroszek, Marcin - 128482
dc.date.accessioned
2023-09-18T21:44:42Z
dc.date.submittedpl
2023-09-12
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-168511-263609
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/319228
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
listening skills, mobile-assisted language learning, MALL, social media assisted language learning, TikTok
dc.subject.plpl
słuchanie, umiejętność słuchania, TikTok, nauka języków ze wspomaganiem mobilnym
dc.titlepl
TikTok as a Tool for Practicing English Listening Skills: an Evaluation of the Application
dc.title.alternativepl
TikTok jako narzędzie wspierające rozwój umiejętności słuchania w języku angielskim: ewaluacja aplikacji
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
162
Views per month
Views per city
Ho Chi Minh City
14
Jakarta
12
Quezon City
7
Malang
6
Manila
6
Warsaw
5
Bangkok
4
Denpasar
4
Quito
4
Semarang
4

No access

No Thumbnail Available