Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza interfejsów graficznych gier komputerowych pod kątem przystępności dla osób ze spektrum autyzmu
Analysis of Graphical Interfaces in Computer Games for Accessibility for Individuals on the Autism Spectrum
bariery dostępności, spektrum autyzmu, gry komputerowe, przetwarzanie obrazów, projektowanie dla dostępności, inkluzywne gry
accessibility barriers, autism spectrum, computer games, image processing, design for accessibility, inclusive games
W pracy skupiono się na barierach osób ze spektrum autyzmu w kontekściekorzystania z gier komputerowych. Biorąc pod uwagę ich specjalne potrzeby oraz brak standardu dostępności dla branży, opracowano system do analizy dostępności w oparciu o przyjętą skalę dostępności. Bazując na dostępnych badaniach oraz innych standardach dostępności zebrano cechy kluczowe do oceny interfejsów. Dany system ma na celu ułatwienie tworzenia gier z myślą o osobach ze spektrum autyzmu jak i zwiększenie świadomości o ich potrzebach.
The thesis focuses on the barriers faced by individuals on the autism spectrum in the context of using computer games. Considering their special needs and the lack of an accessibility standard for the industry, a system for accessibility analysis was developed based on the adopted accessibility scale. Key features for evaluating interfaces were gathered from available research and other accessibility standards. This system aims to facilitate the creation of games with individuals on the autism spectrum in mind and to raise awareness about their needs.
dc.abstract.en | The thesis focuses on the barriers faced by individuals on the autism spectrum in the context of using computer games. Considering their special needs and the lack of an accessibility standard for the industry, a system for accessibility analysis was developed based on the adopted accessibility scale. Key features for evaluating interfaces were gathered from available research and other accessibility standards. This system aims to facilitate the creation of games with individuals on the autism spectrum in mind and to raise awareness about their needs. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy skupiono się na barierach osób ze spektrum autyzmu w kontekściekorzystania z gier komputerowych. Biorąc pod uwagę ich specjalne potrzeby oraz brak standardu dostępności dla branży, opracowano system do analizy dostępności w oparciu o przyjętą skalę dostępności. Bazując na dostępnych badaniach oraz innych standardach dostępności zebrano cechy kluczowe do oceny interfejsów. Dany system ma na celu ułatwienie tworzenia gier z myślą o osobach ze spektrum autyzmu jak i zwiększenie świadomości o ich potrzebach. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Górski, Adam - 207459 | pl |
dc.contributor.author | Świerczek, Aleksandra - USOS322245 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Ślusarczyk, Grażyna - 132324 | pl |
dc.contributor.reviewer | Górski, Adam - 207459 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:15:14Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T23:15:14Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174294-322245 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374547 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | accessibility barriers, autism spectrum, computer games, image processing, design for accessibility, inclusive games | pl |
dc.subject.pl | bariery dostępności, spektrum autyzmu, gry komputerowe, przetwarzanie obrazów, projektowanie dla dostępności, inkluzywne gry | pl |
dc.title | Analiza interfejsów graficznych gier komputerowych pod kątem przystępności dla osób ze spektrum autyzmu | pl |
dc.title.alternative | Analysis of Graphical Interfaces in Computer Games for Accessibility for Individuals on the Autism Spectrum | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |