Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kampanie społeczne jako narzędzie organizacji pozarządowych w promowaniu profilaktyki nowotworowej
Social campaigns as a tool for non-governmental organizations in promoting cancer prevention
KAMPANIE SPOŁECZNE – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE – PROMOCJA
NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS – SOCIAL CAMPAIGNS – PROMOTION
Celem niniejszej pracy było sprawdzenie skuteczności, zrealizowanych przez Fundację Rak'n'Roll, kampanii społecznych promujących profilaktykę nowotworową. W pierwszym rozdziale pracy, autorka skupiła się na tematyce organizacji pozarządowych. Oprócz wyjaśnienia definicji tychże organizacji, autorka wspomniała również o ich najważniejszych typologiach oraz funkcjach. Najważniejszą częścią tego rozdziału jest analiza statystyk dotyczących tego, jak wygląda polski sektor pozarządowy. Kolejny rozdział niniejszej pracy poświęcony został problematyce kampanii społecznych. Autorka opisała tam m.in funkcje oraz poszczególne fazy procesu tworzenia kampanii. Oprócz tego, w rozdziale tym poddano analizie trzy kampanie społeczne zrealizowane przez Fundację Rak’n’Roll Wygraj Życie. Kampanie te zostały wykorzystane w części badawczej tejże pracy. Celem badania było sprawdzenie skuteczności wybranych kampanii promujących wykonywanie badań profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród internautów pokazały, że skuteczne okazały się kampanie pt. ,,Coś do nich mam’’ oraz ,,Dzień na U’’. W kontekście tych badań, skuteczność równała się ze wzbudzeniem u odbiorców refleksji na temat istoty wykonywania badań profilaktycznych.
The purpose of this thesis was to check the effectiveness of social campaigns promoting cancer prevention. In the first chapter of this thesis, the author focused on the issues of non-governmental organizations. In addition to explaining the definition of these organizations, the author also mentioned their most important typologies and functions. However, the most significant part of this chapter is the analysis of statistics on what the Polish non-governmental sector looks like. The next chapter of this thesis is devoted to issues of social campaigns. The author described there functions and stages of the campaign creation process. In addition, in this chapter, the author analyzed three social campaigns carried out by The Rak’n’Roll Foundation. These campaigns were used in the research part of this thesis. Thea im of the study was to check the effectiveness of campaigns that promote cancer prevention. The results of the survey showed that the campaigns titled ,,Coś do nich mam’’ and ,,Dzień na U” are effective. In the context of this tudy, effectiveness meant arousing reflection on the essence of performing preventive examinations.
dc.abstract.en | The purpose of this thesis was to check the effectiveness of social campaigns promoting cancer prevention. In the first chapter of this thesis, the author focused on the issues of non-governmental organizations. In addition to explaining the definition of these organizations, the author also mentioned their most important typologies and functions. However, the most significant part of this chapter is the analysis of statistics on what the Polish non-governmental sector looks like. The next chapter of this thesis is devoted to issues of social campaigns. The author described there functions and stages of the campaign creation process. In addition, in this chapter, the author analyzed three social campaigns carried out by The Rak’n’Roll Foundation. These campaigns were used in the research part of this thesis. Thea im of the study was to check the effectiveness of campaigns that promote cancer prevention. The results of the survey showed that the campaigns titled ,,Coś do nich mam’’ and ,,Dzień na U” are effective. In the context of this tudy, effectiveness meant arousing reflection on the essence of performing preventive examinations. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy było sprawdzenie skuteczności, zrealizowanych przez Fundację Rak'n'Roll, kampanii społecznych promujących profilaktykę nowotworową. W pierwszym rozdziale pracy, autorka skupiła się na tematyce organizacji pozarządowych. Oprócz wyjaśnienia definicji tychże organizacji, autorka wspomniała również o ich najważniejszych typologiach oraz funkcjach. Najważniejszą częścią tego rozdziału jest analiza statystyk dotyczących tego, jak wygląda polski sektor pozarządowy. Kolejny rozdział niniejszej pracy poświęcony został problematyce kampanii społecznych. Autorka opisała tam m.in. funkcje oraz poszczególne fazy procesu tworzenia kampanii. Oprócz tego, w rozdziale tym poddano analizie trzy kampanie społeczne zrealizowane przez Fundację Rak’n’Roll Wygraj Życie. Kampanie te zostały wykorzystane w części badawczej tejże pracy. Celem badania było sprawdzenie skuteczności wybranych kampanii promujących wykonywanie badań profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród internautów pokazały, że skuteczne okazały się kampanie pt. ,,Coś do nich mam’’ oraz ,,Dzień na U’’. W kontekście tych badań, skuteczność równała się ze wzbudzeniem u odbiorców refleksji na temat istoty wykonywania badań profilaktycznych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.author | Sowa, Weronika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T06:13:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T06:13:18Z | |
dc.date.submitted | 2020-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | polityka społeczna | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140714-244114 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240770 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS – SOCIAL CAMPAIGNS – PROMOTION | pl |
dc.subject.pl | KAMPANIE SPOŁECZNE – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE – PROMOCJA | pl |
dc.title | Kampanie społeczne jako narzędzie organizacji pozarządowych w promowaniu profilaktyki nowotworowej | pl |
dc.title.alternative | Social campaigns as a tool for non-governmental organizations in promoting cancer prevention | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |