Kampanie społeczne jako narzędzie organizacji pozarządowych w promowaniu profilaktyki nowotworowej

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this thesis was to check the effectiveness of social campaigns promoting cancer prevention. In the first chapter of this thesis, the author focused on the issues of non-governmental organizations. In addition to explaining the definition of these organizations, the author also mentioned their most important typologies and functions. However, the most significant part of this chapter is the analysis of statistics on what the Polish non-governmental sector looks like. The next chapter of this thesis is devoted to issues of social campaigns. The author described there functions and stages of the campaign creation process. In addition, in this chapter, the author analyzed three social campaigns carried out by The Rak’n’Roll Foundation. These campaigns were used in the research part of this thesis. Thea im of the study was to check the effectiveness of campaigns that promote cancer prevention. The results of the survey showed that the campaigns titled ,,Coś do nich mam’’ and ,,Dzień na U” are effective. In the context of this tudy, effectiveness meant arousing reflection on the essence of performing preventive examinations.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było sprawdzenie skuteczności, zrealizowanych przez Fundację Rak'n'Roll, kampanii społecznych promujących profilaktykę nowotworową. W pierwszym rozdziale pracy, autorka skupiła się na tematyce organizacji pozarządowych. Oprócz wyjaśnienia definicji tychże organizacji, autorka wspomniała również o ich najważniejszych typologiach oraz funkcjach. Najważniejszą częścią tego rozdziału jest analiza statystyk dotyczących tego, jak wygląda polski sektor pozarządowy. Kolejny rozdział niniejszej pracy poświęcony został problematyce kampanii społecznych. Autorka opisała tam m.in. funkcje oraz poszczególne fazy procesu tworzenia kampanii. Oprócz tego, w rozdziale tym poddano analizie trzy kampanie społeczne zrealizowane przez Fundację Rak’n’Roll Wygraj Życie. Kampanie te zostały wykorzystane w części badawczej tejże pracy. Celem badania było sprawdzenie skuteczności wybranych kampanii promujących wykonywanie badań profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród internautów pokazały, że skuteczne okazały się kampanie pt. ,,Coś do nich mam’’ oraz ,,Dzień na U’’. W kontekście tych badań, skuteczność równała się ze wzbudzeniem u odbiorców refleksji na temat istoty wykonywania badań profilaktycznych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 pl
dc.contributor.authorSowa, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 pl
dc.contributor.reviewerSzczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T06:13:18Z
dc.date.available2020-07-28T06:13:18Z
dc.date.submitted2020-06-29pl
dc.fieldofstudypolityka społecznapl
dc.fieldofstudyzarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimipl
dc.identifier.apddiploma-140714-244114pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240770
dc.languagepolpl
dc.subject.enNON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS – SOCIAL CAMPAIGNS – PROMOTIONpl
dc.subject.plKAMPANIE SPOŁECZNE – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE – PROMOCJApl
dc.titleKampanie społeczne jako narzędzie organizacji pozarządowych w promowaniu profilaktyki nowotworowejpl
dc.title.alternativeSocial campaigns as a tool for non-governmental organizations in promoting cancer preventionpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis was to check the effectiveness of social campaigns promoting cancer prevention. In the first chapter of this thesis, the author focused on the issues of non-governmental organizations. In addition to explaining the definition of these organizations, the author also mentioned their most important typologies and functions. However, the most significant part of this chapter is the analysis of statistics on what the Polish non-governmental sector looks like. The next chapter of this thesis is devoted to issues of social campaigns. The author described there functions and stages of the campaign creation process. In addition, in this chapter, the author analyzed three social campaigns carried out by The Rak’n’Roll Foundation. These campaigns were used in the research part of this thesis. Thea im of the study was to check the effectiveness of campaigns that promote cancer prevention. The results of the survey showed that the campaigns titled ,,Coś do nich mam’’ and ,,Dzień na U” are effective. In the context of this tudy, effectiveness meant arousing reflection on the essence of performing preventive examinations.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było sprawdzenie skuteczności, zrealizowanych przez Fundację Rak'n'Roll, kampanii społecznych promujących profilaktykę nowotworową. W pierwszym rozdziale pracy, autorka skupiła się na tematyce organizacji pozarządowych. Oprócz wyjaśnienia definicji tychże organizacji, autorka wspomniała również o ich najważniejszych typologiach oraz funkcjach. Najważniejszą częścią tego rozdziału jest analiza statystyk dotyczących tego, jak wygląda polski sektor pozarządowy. Kolejny rozdział niniejszej pracy poświęcony został problematyce kampanii społecznych. Autorka opisała tam m.in. funkcje oraz poszczególne fazy procesu tworzenia kampanii. Oprócz tego, w rozdziale tym poddano analizie trzy kampanie społeczne zrealizowane przez Fundację Rak’n’Roll Wygraj Życie. Kampanie te zostały wykorzystane w części badawczej tejże pracy. Celem badania było sprawdzenie skuteczności wybranych kampanii promujących wykonywanie badań profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród internautów pokazały, że skuteczne okazały się kampanie pt. ,,Coś do nich mam’’ oraz ,,Dzień na U’’. W kontekście tych badań, skuteczność równała się ze wzbudzeniem u odbiorców refleksji na temat istoty wykonywania badań profilaktycznych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080
dc.contributor.authorpl
Sowa, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573
dc.contributor.reviewerpl
Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080
dc.date.accessioned
2020-07-28T06:13:18Z
dc.date.available
2020-07-28T06:13:18Z
dc.date.submittedpl
2020-06-29
dc.fieldofstudypl
polityka społeczna
dc.fieldofstudypl
zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi
dc.identifier.apdpl
diploma-140714-244114
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240770
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS – SOCIAL CAMPAIGNS – PROMOTION
dc.subject.plpl
KAMPANIE SPOŁECZNE – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE – PROMOCJA
dc.titlepl
Kampanie społeczne jako narzędzie organizacji pozarządowych w promowaniu profilaktyki nowotworowej
dc.title.alternativepl
Social campaigns as a tool for non-governmental organizations in promoting cancer prevention
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
71
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Krakow
6
Poznan
4
Rzeszów
4
Dublin
3
Gdansk
3
Opole
3
Sosnowiec
3
Wroclaw
3
Andrespol
2

No access

No Thumbnail Available