Orientalizacja krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w marketingu turystycznym

master
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to examine how the tourism industry orientates countries in the Middle East and North Africa. The thesis consists of a theoretical part and a research part, enabling a comprehensive understanding of the mechanisms of orientation in the context of tourism. The theoretical part includes a discussion of key concepts of postcolonial theory, including Edward Said's Orientalism. Issues related to the language of tourism, the marketing strategies it adopts and the processes of creating tourism myths are also presented. The research chapter consists of an analysis of the collected promotional materials using multimodal analysis. This method allows a thorough examination of both the textual and visual elements of advertisements, which together form the marketing message. The analysis makes it possible to identify communication strategies used by the tourism industry, which can be considered stereotypical and simplify the image of a country. The conclusions drawn from the analysis made it possible to isolate the most important myths and orientalizing processes appearing in tour advertisements.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy dyplomowej jest zbadanie, w jaki sposób branża turystyczna orientalizuje kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Praca składa się z części teoretycznej oraz badawczej, umożliwiających kompleksowe zrozumienie mechanizmów orientalizacji w kontekście turystyki. Część teoretyczna zawiera omówienie kluczowych koncepcji teorii postkolonialnej, w tym orientalizmu Edwarda Saida. Przedstawione są także kwestie związane z językiem turystyki, przyjmowanych przez niego strategii marketingowych oraz procesów tworzenia mitów turystycznych. Rozdział badawczy polega na analizie zebranych materiałów promocyjnych z wykorzystaniem analizy multimodalnej. Metoda ta pozwala na dokładne zbadanie zarówno tekstowych, jak i wizualnych elementów reklam, które wspólnie tworzą przekaz marketingowy. Analiza umożliwia identyfikację strategii komunikacyjnych stosowanych przez branżę turystyczną, które mogą być uważane za stereotypowe i upraszczające wizerunek danego kraju. Wnioski wyciągnięte z przeprowadzonej analizy pozwoliły na wyodrębnienie najważniejszych mitów i procesów orientalizujących pojawiających się w reklamach wycieczek.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBanaszkiewicz, Magdalena - 159821 pl
dc.contributor.authorDudzik, Natalia - USOS321691 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerBanaszkiewicz, Magdalena - 159821 pl
dc.contributor.reviewerWiącek, Elżbieta - 132604 pl
dc.date.accessioned2024-07-11T23:02:54Z
dc.date.available2024-07-11T23:02:54Z
dc.date.submitted2024-07-11pl
dc.fieldofstudyrelacje międzykulturowepl
dc.identifier.apddiploma-176200-321691pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376594
dc.languagepolpl
dc.subject.enorientalism, postcolonialism, mass tourism, language of tourismpl
dc.subject.plorientalizm, postkolonializm, turystyka masowa, język turystykipl
dc.titleOrientalizacja krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w marketingu turystycznympl
dc.title.alternativeOrientalization of Middle Eastern and North African countries in tourism marketingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to examine how the tourism industry orientates countries in the Middle East and North Africa. The thesis consists of a theoretical part and a research part, enabling a comprehensive understanding of the mechanisms of orientation in the context of tourism. The theoretical part includes a discussion of key concepts of postcolonial theory, including Edward Said's Orientalism. Issues related to the language of tourism, the marketing strategies it adopts and the processes of creating tourism myths are also presented. The research chapter consists of an analysis of the collected promotional materials using multimodal analysis. This method allows a thorough examination of both the textual and visual elements of advertisements, which together form the marketing message. The analysis makes it possible to identify communication strategies used by the tourism industry, which can be considered stereotypical and simplify the image of a country. The conclusions drawn from the analysis made it possible to isolate the most important myths and orientalizing processes appearing in tour advertisements.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest zbadanie, w jaki sposób branża turystyczna orientalizuje kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Praca składa się z części teoretycznej oraz badawczej, umożliwiających kompleksowe zrozumienie mechanizmów orientalizacji w kontekście turystyki. Część teoretyczna zawiera omówienie kluczowych koncepcji teorii postkolonialnej, w tym orientalizmu Edwarda Saida. Przedstawione są także kwestie związane z językiem turystyki, przyjmowanych przez niego strategii marketingowych oraz procesów tworzenia mitów turystycznych. Rozdział badawczy polega na analizie zebranych materiałów promocyjnych z wykorzystaniem analizy multimodalnej. Metoda ta pozwala na dokładne zbadanie zarówno tekstowych, jak i wizualnych elementów reklam, które wspólnie tworzą przekaz marketingowy. Analiza umożliwia identyfikację strategii komunikacyjnych stosowanych przez branżę turystyczną, które mogą być uważane za stereotypowe i upraszczające wizerunek danego kraju. Wnioski wyciągnięte z przeprowadzonej analizy pozwoliły na wyodrębnienie najważniejszych mitów i procesów orientalizujących pojawiających się w reklamach wycieczek.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Banaszkiewicz, Magdalena - 159821
dc.contributor.authorpl
Dudzik, Natalia - USOS321691
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Banaszkiewicz, Magdalena - 159821
dc.contributor.reviewerpl
Wiącek, Elżbieta - 132604
dc.date.accessioned
2024-07-11T23:02:54Z
dc.date.available
2024-07-11T23:02:54Z
dc.date.submittedpl
2024-07-11
dc.fieldofstudypl
relacje międzykulturowe
dc.identifier.apdpl
diploma-176200-321691
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376594
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
orientalism, postcolonialism, mass tourism, language of tourism
dc.subject.plpl
orientalizm, postkolonializm, turystyka masowa, język turystyki
dc.titlepl
Orientalizacja krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w marketingu turystycznym
dc.title.alternativepl
Orientalization of Middle Eastern and North African countries in tourism marketing
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Turza Śląska
4
Warsaw
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Gostyń
1
Katowice
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available
Collections