Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Orientalizacja krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w marketingu turystycznym
Orientalization of Middle Eastern and North African countries in tourism marketing
orientalizm, postkolonializm, turystyka masowa, język turystyki
orientalism, postcolonialism, mass tourism, language of tourism
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest zbadanie, w jaki sposób branża turystyczna orientalizuje kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Praca składa się z części teoretycznej oraz badawczej, umożliwiających kompleksowe zrozumienie mechanizmów orientalizacji w kontekście turystyki. Część teoretyczna zawiera omówienie kluczowych koncepcji teorii postkolonialnej, w tym orientalizmu Edwarda Saida. Przedstawione są także kwestie związane z językiem turystyki, przyjmowanych przez niego strategii marketingowych oraz procesów tworzenia mitów turystycznych. Rozdział badawczy polega na analizie zebranych materiałów promocyjnych z wykorzystaniem analizy multimodalnej. Metoda ta pozwala na dokładne zbadanie zarówno tekstowych, jak i wizualnych elementów reklam, które wspólnie tworzą przekaz marketingowy. Analiza umożliwia identyfikację strategii komunikacyjnych stosowanych przez branżę turystyczną, które mogą być uważane za stereotypowe i upraszczające wizerunek danego kraju. Wnioski wyciągnięte z przeprowadzonej analizy pozwoliły na wyodrębnienie najważniejszych mitów i procesów orientalizujących pojawiających się w reklamach wycieczek.
The purpose of this thesis is to examine how the tourism industry orientates countries in the Middle East and North Africa. The thesis consists of a theoretical part and a research part, enabling a comprehensive understanding of the mechanisms of orientation in the context of tourism. The theoretical part includes a discussion of key concepts of postcolonial theory, including Edward Said's Orientalism. Issues related to the language of tourism, the marketing strategies it adopts and the processes of creating tourism myths are also presented. The research chapter consists of an analysis of the collected promotional materials using multimodal analysis. This method allows a thorough examination of both the textual and visual elements of advertisements, which together form the marketing message. The analysis makes it possible to identify communication strategies used by the tourism industry, which can be considered stereotypical and simplify the image of a country. The conclusions drawn from the analysis made it possible to isolate the most important myths and orientalizing processes appearing in tour advertisements.
dc.abstract.en | The purpose of this thesis is to examine how the tourism industry orientates countries in the Middle East and North Africa. The thesis consists of a theoretical part and a research part, enabling a comprehensive understanding of the mechanisms of orientation in the context of tourism. The theoretical part includes a discussion of key concepts of postcolonial theory, including Edward Said's Orientalism. Issues related to the language of tourism, the marketing strategies it adopts and the processes of creating tourism myths are also presented. The research chapter consists of an analysis of the collected promotional materials using multimodal analysis. This method allows a thorough examination of both the textual and visual elements of advertisements, which together form the marketing message. The analysis makes it possible to identify communication strategies used by the tourism industry, which can be considered stereotypical and simplify the image of a country. The conclusions drawn from the analysis made it possible to isolate the most important myths and orientalizing processes appearing in tour advertisements. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy dyplomowej jest zbadanie, w jaki sposób branża turystyczna orientalizuje kraje Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Praca składa się z części teoretycznej oraz badawczej, umożliwiających kompleksowe zrozumienie mechanizmów orientalizacji w kontekście turystyki. Część teoretyczna zawiera omówienie kluczowych koncepcji teorii postkolonialnej, w tym orientalizmu Edwarda Saida. Przedstawione są także kwestie związane z językiem turystyki, przyjmowanych przez niego strategii marketingowych oraz procesów tworzenia mitów turystycznych. Rozdział badawczy polega na analizie zebranych materiałów promocyjnych z wykorzystaniem analizy multimodalnej. Metoda ta pozwala na dokładne zbadanie zarówno tekstowych, jak i wizualnych elementów reklam, które wspólnie tworzą przekaz marketingowy. Analiza umożliwia identyfikację strategii komunikacyjnych stosowanych przez branżę turystyczną, które mogą być uważane za stereotypowe i upraszczające wizerunek danego kraju. Wnioski wyciągnięte z przeprowadzonej analizy pozwoliły na wyodrębnienie najważniejszych mitów i procesów orientalizujących pojawiających się w reklamach wycieczek. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Banaszkiewicz, Magdalena - 159821 | pl |
dc.contributor.author | Dudzik, Natalia - USOS321691 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Banaszkiewicz, Magdalena - 159821 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wiącek, Elżbieta - 132604 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T23:02:54Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T23:02:54Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | relacje międzykulturowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-176200-321691 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376594 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | orientalism, postcolonialism, mass tourism, language of tourism | pl |
dc.subject.pl | orientalizm, postkolonializm, turystyka masowa, język turystyki | pl |
dc.title | Orientalizacja krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w marketingu turystycznym | pl |
dc.title.alternative | Orientalization of Middle Eastern and North African countries in tourism marketing | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |