Studium współczesnego horroru amerykańskiego – analiza serii ‘Obecność’ Jamesa Wana.

master
dc.abstract.enIn this thesis paper, the author analyses "The Conjuring" series directed by James Wan in the context of contemporary American horror films. Basing upon various sources concerning this part of the American cinema, she distinguishes a set of characteristics of contemporary productions in the genre, which she then applies to the series in question. She takes into account some of the general feature of horror that can be considered postmodernist, but also the changes that the genre went through after 9/11 or the financial crisis of 2008. The paper ends with summing up conclusions made along the way and using them to answer the question if James Wan's "The Conjuring" can be treated as an innovative production as opposed to majority of contemporary horror films.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy autorka analizuje serię "Obecność" w reżyserii Jamesa Wana w kontekście współczesnego amerykańskiego horroru. Na podstawie różnorodnych źródeł analizujących ten obszar amerykańskiej kinematografii wyróżnia ona szereg cech, jakim odznaczają się produkcje gatunku w dzisiejszych czasach, a następnie każdy z tych elementów przekłada na omawianą serię. Autorka bierze pod uwagę ogólne cechy gatunku wynikające z obecnego w horrorze postmodernizmu, ale także zmiany, jakie zaszły w nim w po 9/11 czy też kryzysie ekonomicznym z 2008 roku. Praca kończy się zebraniem wniosków z całej pracy i odpowiedzią na pytanie, czy "Obecność" Jamesa Wana może być traktowana jako nowatorska produkcja w zderzeniu z większością współczesnych horrorów.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKijewska-Trembecka, Marta - 128788 pl
dc.contributor.authorSzura, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerKijewska-Trembecka, Marta - 128788 pl
dc.contributor.reviewerModrzejewska, Magdalena - 160767 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:40:52Z
dc.date.available2020-07-27T09:40:52Z
dc.date.submitted2017-09-13pl
dc.fieldofstudyAmeryka Północnapl
dc.identifier.apddiploma-117115-162172pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222354
dc.languagepolpl
dc.subject.enThe Conjuring, James Wan, horror, contemporary American horror cinema, contemporary American cinema, supernatural horrorpl
dc.subject.plObecność, James Wan, horror, współczesny horror amerykański, współczesne kino amerykańskie, supernatural horrorpl
dc.titleStudium współczesnego horroru amerykańskiego – analiza serii ‘Obecność’ Jamesa Wana.pl
dc.title.alternativeA study of the contemporary american horror cinema – James Wan’s ‘The Conjuring’ series analysis.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this thesis paper, the author analyses "The Conjuring" series directed by James Wan in the context of contemporary American horror films. Basing upon various sources concerning this part of the American cinema, she distinguishes a set of characteristics of contemporary productions in the genre, which she then applies to the series in question. She takes into account some of the general feature of horror that can be considered postmodernist, but also the changes that the genre went through after 9/11 or the financial crisis of 2008. The paper ends with summing up conclusions made along the way and using them to answer the question if James Wan's "The Conjuring" can be treated as an innovative production as opposed to majority of contemporary horror films.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy autorka analizuje serię "Obecność" w reżyserii Jamesa Wana w kontekście współczesnego amerykańskiego horroru. Na podstawie różnorodnych źródeł analizujących ten obszar amerykańskiej kinematografii wyróżnia ona szereg cech, jakim odznaczają się produkcje gatunku w dzisiejszych czasach, a następnie każdy z tych elementów przekłada na omawianą serię. Autorka bierze pod uwagę ogólne cechy gatunku wynikające z obecnego w horrorze postmodernizmu, ale także zmiany, jakie zaszły w nim w po 9/11 czy też kryzysie ekonomicznym z 2008 roku. Praca kończy się zebraniem wniosków z całej pracy i odpowiedzią na pytanie, czy "Obecność" Jamesa Wana może być traktowana jako nowatorska produkcja w zderzeniu z większością współczesnych horrorów.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kijewska-Trembecka, Marta - 128788
dc.contributor.authorpl
Szura, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Kijewska-Trembecka, Marta - 128788
dc.contributor.reviewerpl
Modrzejewska, Magdalena - 160767
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:40:52Z
dc.date.available
2020-07-27T09:40:52Z
dc.date.submittedpl
2017-09-13
dc.fieldofstudypl
Ameryka Północna
dc.identifier.apdpl
diploma-117115-162172
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222354
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
The Conjuring, James Wan, horror, contemporary American horror cinema, contemporary American cinema, supernatural horror
dc.subject.plpl
Obecność, James Wan, horror, współczesny horror amerykański, współczesne kino amerykańskie, supernatural horror
dc.titlepl
Studium współczesnego horroru amerykańskiego – analiza serii ‘Obecność’ Jamesa Wana.
dc.title.alternativepl
A study of the contemporary american horror cinema – James Wan’s ‘The Conjuring’ series analysis.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Lodz
3
Southampton
3
Warsaw
3
Krakow
2
Tarnów
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Dublin
1
Lublin
1
Lubsko
1

No access

No Thumbnail Available