Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rynek gier wideo, społeczności graczy i e-sport w Republice Korei ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet
The video game market, gaming communities and E-sports in the Republic of Korea with the emphasis on the role of women
Republika Korei, E-sport, Gry komputerowe, PC-Bang, kobietytranslate
Republic of Korea, E-sports, Video Games, PC Bang, Women
Rynek gier wideo powiększa się z roku na rok, a tym samym staje się branżą zatrudniającą i przyciągającą coraz większą ilość osób. W Republice Korei gry okazały się integralną częścią popkultury, a profesjonalni gracze gier wideo osiągnęli światową dominację w mistrzostwach wielu gier komputerowych. Praca zwraca uwagę na tło historyczne Republiki Korei, które umożliwiło grom stanie się jednym z najpopularniejszych zainteresowań w kraju, analizuje kulturę powstałą wokół PC-Bangów, E-sportu oraz społeczności wytworzonej w świecie online. Podejmuje także temat miejsca kobiet w tym zdominowanym przez mężczyzn środowisku, zwraca uwagę na brak kobiecej reprezentacji w e-sporcie oraz problemów z jakimi mogą się spotkać chcąc zostać częścią społeczności gier wideo. przetlumacz na język angielski
The video game market has been expanding year after year, becoming an industry that employs and attracts an increasing number of people. In the Republic of Korea, video games have become an integral part of pop culture, and professional gamers have achieved global dominance in various video game championships. This work highlights the historical background of the Republic of Korea, which enabled video games to become one of the country's most popular interests. It analyzes the culture that developed around PC bangs, e-sports, and the communities formed in the online world. It also addresses the place of women in this male-dominated environment, drawing attention to the lack of female representation in e-sports and the challenges women may face when trying to become part of the gaming community.
dc.abstract.en | The video game market has been expanding year after year, becoming an industry that employs and attracts an increasing number of people. In the Republic of Korea, video games have become an integral part of pop culture, and professional gamers have achieved global dominance in various video game championships. This work highlights the historical background of the Republic of Korea, which enabled video games to become one of the country's most popular interests. It analyzes the culture that developed around PC bangs, e-sports, and the communities formed in the online world. It also addresses the place of women in this male-dominated environment, drawing attention to the lack of female representation in e-sports and the challenges women may face when trying to become part of the gaming community. | pl |
dc.abstract.pl | Rynek gier wideo powiększa się z roku na rok, a tym samym staje się branżą zatrudniającą i przyciągającą coraz większą ilość osób. W Republice Korei gry okazały się integralną częścią popkultury, a profesjonalni gracze gier wideo osiągnęli światową dominację w mistrzostwach wielu gier komputerowych. Praca zwraca uwagę na tło historyczne Republiki Korei, które umożliwiło grom stanie się jednym z najpopularniejszych zainteresowań w kraju, analizuje kulturę powstałą wokół PC-Bangów, E-sportu oraz społeczności wytworzonej w świecie online. Podejmuje także temat miejsca kobiet w tym zdominowanym przez mężczyzn środowisku, zwraca uwagę na brak kobiecej reprezentacji w e-sporcie oraz problemów z jakimi mogą się spotkać chcąc zostać częścią społeczności gier wideo. przetlumacz na język angielski | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Guzik, Joanna - 213995 | pl |
dc.contributor.author | Orłowska, Oliwia - USOS303114 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dybała, Paweł - USOS21636 | pl |
dc.contributor.reviewer | Guzik, Joanna - 213995 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-09-29T23:06:40Z | |
dc.date.available | 2024-09-29T23:06:40Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-26 | pl |
dc.fieldofstudy | studia nad Koreą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-175269-303114 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/449174 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Republic of Korea, E-sports, Video Games, PC Bang, Women | pl |
dc.subject.pl | Republika Korei, E-sport, Gry komputerowe, PC-Bang, kobietytranslate | pl |
dc.title | Rynek gier wideo, społeczności graczy i e-sport w Republice Korei ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet | pl |
dc.title.alternative | The video game market, gaming communities and E-sports in the Republic of Korea with the emphasis on the role of women | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |