Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Skuteczność działań promocyjnych piłki ręcznej na przykładzie PGE VIVE Kielce
Effectiveness of handball promotion activities on the example of PGE VIVE Kielce
MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PIŁKA RĘCZNA — PROMOCJA — SPORT
HANDBALL — MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PROMOTION –— SPORT
Przedmiotem niniejszej pracy były działania promocyjne w obszarze polskiej piłki ręcznej. Natomiast cel pracy stanowiła ocena skuteczności wybranych kampanii promocyjnych PGE VIVE Kielce. Badania pozwoliły ujrzeć jak klub nie najpopularniejszej dyscypliny stara się ,,przebić” do świadomości kibiców.Szczególna uwaga została poświęcona kampanii ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, na przykładzie której starano się sprawdzić w jakim stopniu klub może wpłynąć na respondentów, aby zachęcić ich do odwiedzenia kielecczyzny. Ponadto celem prowadzonych badań było również przeanalizowanie na ile zaangażowanie w działanie społeczne kształtuje przychylną opinię o marce klubu oraz czy odbiorcy kojarzą sponsorów klubu z jego marką i czy przyczynia się do sięgania chętniej po produkty firm wspierających drużynę.Badania zostały przeprowadzone na 100 respondentach za pomocą kwestionariusza ankietowego Na podstawie ich odpowiedzi stwierdzono, że kampania ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, została rozpoznana jedynie przez 42% ankietowanych. 22% respondentów wskazało, że wybierze się do regionu, gdyż zostali do tego zachęceni ciekawym przedstawieniem regionu przez piłkarzy ręcznych PGE VIVE. Natomiast niemal wszyscy badani stwierdzili, że kampanie społeczne budują pozytywny wizerunek klubu. Podczas pisania pracy korzystano z publikacji z zakresu marketingu i zarządzania w sporcie, a także licznych źródeł internetowych. Najważniejsze z nich to publikacja A. Sznajdera Marketing sportu oraz A. Benicewicz-Miazga, 50 lat – Historia Mistrzów.
The subject of this thesis is promotional activities in the area of Polish handball. The purpose of the thesis is to assess the effectiveness of selected PGE VIVE Kielce promotional campaigns. The research allowed to see how the club of unpopular sport tries "breaks through" to the sport fan’s awareness.A particular attention has been given to the campaign "We play together for Świętokrzyskie", on the example of which author tried to check whether the sports club is able to influence the sport fans to encourage them to visit the świętokrzyskie voivodeship. In addition, the aim of the conducted research was also to analyze how much participating in social activities is able to create a positive opinion about club's brand and whether the recipients recognize the sponsors of the club and if fans reach the products of the companies supporting PGE VIVE Kielce.The 100 respondents took part in the research which has been carried out by surveys. The campaign has been recognized only among 42% of respondents. 22% of the respondents have been answered that they are going to visit the region encouraging to an interesting presentation of the region by PGE VIVE handball players. Regardless almost all respondents stated that social campaigns create a favorable opinion about the club's brand.It was necessary to reach for publications in the field of marketing and management in sport, as well many online sources. The most important book publications belong to A. Sznajder “Sport marketing” and A. Benicewicz-Miazga, “50 years - History of Champions”.
dc.abstract.en | The subject of this thesis is promotional activities in the area of Polish handball. The purpose of the thesis is to assess the effectiveness of selected PGE VIVE Kielce promotional campaigns. The research allowed to see how the club of unpopular sport tries "breaks through" to the sport fan’s awareness.A particular attention has been given to the campaign "We play together for Świętokrzyskie", on the example of which author tried to check whether the sports club is able to influence the sport fans to encourage them to visit the świętokrzyskie voivodeship. In addition, the aim of the conducted research was also to analyze how much participating in social activities is able to create a positive opinion about club's brand and whether the recipients recognize the sponsors of the club and if fans reach the products of the companies supporting PGE VIVE Kielce.The 100 respondents took part in the research which has been carried out by surveys. The campaign has been recognized only among 42% of respondents. 22% of the respondents have been answered that they are going to visit the region encouraging to an interesting presentation of the region by PGE VIVE handball players. Regardless almost all respondents stated that social campaigns create a favorable opinion about the club's brand.It was necessary to reach for publications in the field of marketing and management in sport, as well many online sources. The most important book publications belong to A. Sznajder “Sport marketing” and A. Benicewicz-Miazga, “50 years - History of Champions”. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy były działania promocyjne w obszarze polskiej piłki ręcznej. Natomiast cel pracy stanowiła ocena skuteczności wybranych kampanii promocyjnych PGE VIVE Kielce. Badania pozwoliły ujrzeć jak klub nie najpopularniejszej dyscypliny stara się ,,przebić” do świadomości kibiców.Szczególna uwaga została poświęcona kampanii ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, na przykładzie której starano się sprawdzić w jakim stopniu klub może wpłynąć na respondentów, aby zachęcić ich do odwiedzenia kielecczyzny. Ponadto celem prowadzonych badań było również przeanalizowanie na ile zaangażowanie w działanie społeczne kształtuje przychylną opinię o marce klubu oraz czy odbiorcy kojarzą sponsorów klubu z jego marką i czy przyczynia się do sięgania chętniej po produkty firm wspierających drużynę.Badania zostały przeprowadzone na 100 respondentach za pomocą kwestionariusza ankietowego Na podstawie ich odpowiedzi stwierdzono, że kampania ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, została rozpoznana jedynie przez 42% ankietowanych. 22% respondentów wskazało, że wybierze się do regionu, gdyż zostali do tego zachęceni ciekawym przedstawieniem regionu przez piłkarzy ręcznych PGE VIVE. Natomiast niemal wszyscy badani stwierdzili, że kampanie społeczne budują pozytywny wizerunek klubu. Podczas pisania pracy korzystano z publikacji z zakresu marketingu i zarządzania w sporcie, a także licznych źródeł internetowych. Najważniejsze z nich to publikacja A. Sznajdera Marketing sportu oraz A. Benicewicz-Miazga, 50 lat – Historia Mistrzów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.author | Palacz, Michalina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:12:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:12:01Z | |
dc.date.submitted | 2019-06-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127768-216757 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231617 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | HANDBALL — MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PROMOTION –— SPORT | pl |
dc.subject.pl | MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PIŁKA RĘCZNA — PROMOCJA — SPORT | pl |
dc.title | Skuteczność działań promocyjnych piłki ręcznej na przykładzie PGE VIVE Kielce | pl |
dc.title.alternative | Effectiveness of handball promotion activities on the example of PGE VIVE Kielce | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |