Skuteczność działań promocyjnych piłki ręcznej na przykładzie PGE VIVE Kielce

master
dc.abstract.enThe subject of this thesis is promotional activities in the area of Polish handball. The purpose of the thesis is to assess the effectiveness of selected PGE VIVE Kielce promotional campaigns. The research allowed to see how the club of unpopular sport tries "breaks through" to the sport fan’s awareness.A particular attention has been given to the campaign "We play together for Świętokrzyskie", on the example of which author tried to check whether the sports club is able to influence the sport fans to encourage them to visit the świętokrzyskie voivodeship. In addition, the aim of the conducted research was also to analyze how much participating in social activities is able to create a positive opinion about club's brand and whether the recipients recognize the sponsors of the club and if fans reach the products of the companies supporting PGE VIVE Kielce.The 100 respondents took part in the research which has been carried out by surveys. The campaign has been recognized only among 42% of respondents. 22% of the respondents have been answered that they are going to visit the region encouraging to an interesting presentation of the region by PGE VIVE handball players. Regardless almost all respondents stated that social campaigns create a favorable opinion about the club's brand.It was necessary to reach for publications in the field of marketing and management in sport, as well many online sources. The most important book publications belong to A. Sznajder “Sport marketing” and A. Benicewicz-Miazga, “50 years - History of Champions”.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy były działania promocyjne w obszarze polskiej piłki ręcznej. Natomiast cel pracy stanowiła ocena skuteczności wybranych kampanii promocyjnych PGE VIVE Kielce. Badania pozwoliły ujrzeć jak klub nie najpopularniejszej dyscypliny stara się ,,przebić” do świadomości kibiców.Szczególna uwaga została poświęcona kampanii ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, na przykładzie której starano się sprawdzić w jakim stopniu klub może wpłynąć na respondentów, aby zachęcić ich do odwiedzenia kielecczyzny. Ponadto celem prowadzonych badań było również przeanalizowanie na ile zaangażowanie w działanie społeczne kształtuje przychylną opinię o marce klubu oraz czy odbiorcy kojarzą sponsorów klubu z jego marką i czy przyczynia się do sięgania chętniej po produkty firm wspierających drużynę.Badania zostały przeprowadzone na 100 respondentach za pomocą kwestionariusza ankietowego Na podstawie ich odpowiedzi stwierdzono, że kampania ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, została rozpoznana jedynie przez 42% ankietowanych. 22% respondentów wskazało, że wybierze się do regionu, gdyż zostali do tego zachęceni ciekawym przedstawieniem regionu przez piłkarzy ręcznych PGE VIVE. Natomiast niemal wszyscy badani stwierdzili, że kampanie społeczne budują pozytywny wizerunek klubu. Podczas pisania pracy korzystano z publikacji z zakresu marketingu i zarządzania w sporcie, a także licznych źródeł internetowych. Najważniejsze z nich to publikacja A. Sznajdera Marketing sportu oraz A. Benicewicz-Miazga, 50 lat – Historia Mistrzów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorPalacz, Michalinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:12:01Z
dc.date.available2020-07-27T20:12:01Z
dc.date.submitted2019-06-26pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-127768-216757pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231617
dc.languagepolpl
dc.subject.enHANDBALL — MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PROMOTION –— SPORTpl
dc.subject.plMARKETING — PGE VIVE KIELCE — PIŁKA RĘCZNA — PROMOCJA — SPORTpl
dc.titleSkuteczność działań promocyjnych piłki ręcznej na przykładzie PGE VIVE Kielcepl
dc.title.alternativeEffectiveness of handball promotion activities on the example of PGE VIVE Kielcepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this thesis is promotional activities in the area of Polish handball. The purpose of the thesis is to assess the effectiveness of selected PGE VIVE Kielce promotional campaigns. The research allowed to see how the club of unpopular sport tries "breaks through" to the sport fan’s awareness.A particular attention has been given to the campaign "We play together for Świętokrzyskie", on the example of which author tried to check whether the sports club is able to influence the sport fans to encourage them to visit the świętokrzyskie voivodeship. In addition, the aim of the conducted research was also to analyze how much participating in social activities is able to create a positive opinion about club's brand and whether the recipients recognize the sponsors of the club and if fans reach the products of the companies supporting PGE VIVE Kielce.The 100 respondents took part in the research which has been carried out by surveys. The campaign has been recognized only among 42% of respondents. 22% of the respondents have been answered that they are going to visit the region encouraging to an interesting presentation of the region by PGE VIVE handball players. Regardless almost all respondents stated that social campaigns create a favorable opinion about the club's brand.It was necessary to reach for publications in the field of marketing and management in sport, as well many online sources. The most important book publications belong to A. Sznajder “Sport marketing” and A. Benicewicz-Miazga, “50 years - History of Champions”.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy były działania promocyjne w obszarze polskiej piłki ręcznej. Natomiast cel pracy stanowiła ocena skuteczności wybranych kampanii promocyjnych PGE VIVE Kielce. Badania pozwoliły ujrzeć jak klub nie najpopularniejszej dyscypliny stara się ,,przebić” do świadomości kibiców.Szczególna uwaga została poświęcona kampanii ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, na przykładzie której starano się sprawdzić w jakim stopniu klub może wpłynąć na respondentów, aby zachęcić ich do odwiedzenia kielecczyzny. Ponadto celem prowadzonych badań było również przeanalizowanie na ile zaangażowanie w działanie społeczne kształtuje przychylną opinię o marce klubu oraz czy odbiorcy kojarzą sponsorów klubu z jego marką i czy przyczynia się do sięgania chętniej po produkty firm wspierających drużynę.Badania zostały przeprowadzone na 100 respondentach za pomocą kwestionariusza ankietowego Na podstawie ich odpowiedzi stwierdzono, że kampania ,,Gramy Razem dla Świętokrzyskiego”, została rozpoznana jedynie przez 42% ankietowanych. 22% respondentów wskazało, że wybierze się do regionu, gdyż zostali do tego zachęceni ciekawym przedstawieniem regionu przez piłkarzy ręcznych PGE VIVE. Natomiast niemal wszyscy badani stwierdzili, że kampanie społeczne budują pozytywny wizerunek klubu. Podczas pisania pracy korzystano z publikacji z zakresu marketingu i zarządzania w sporcie, a także licznych źródeł internetowych. Najważniejsze z nich to publikacja A. Sznajdera Marketing sportu oraz A. Benicewicz-Miazga, 50 lat – Historia Mistrzów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Palacz, Michalina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:12:01Z
dc.date.available
2020-07-27T20:12:01Z
dc.date.submittedpl
2019-06-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-127768-216757
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231617
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
HANDBALL — MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PROMOTION –— SPORT
dc.subject.plpl
MARKETING — PGE VIVE KIELCE — PIŁKA RĘCZNA — PROMOCJA — SPORT
dc.titlepl
Skuteczność działań promocyjnych piłki ręcznej na przykładzie PGE VIVE Kielce
dc.title.alternativepl
Effectiveness of handball promotion activities on the example of PGE VIVE Kielce
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
60
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Zielona Góra
7
Lublin
4
Wroclaw
4
Świętochłowice
4
Trzebnica
3
Bedzieszyn
2
Bydgoszcz
2
Kielce
2
Krakow
2

No access

No Thumbnail Available