Społeczna odpowiedzialność jako element strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Rossmann

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to analyze and evaluate social responsibility as an element of the strategy of an international enterprise on the example of Dirk Rossmann GmbH.The thesis consists of three chapters. The first chapter presents the essence and types of strategies of an international enterprise. The second chapter focuses on the origins and essence of corporate social responsibility. The third chapter presents the results of own research on the analysis and evaluation of the role of the social responsibility program in the implementation of the strategy of an international company on the example of the Dirk Rossmann GmbH.The thesis was based on literature research, Internet sources and analysis of documentation available on the Rossmann's website. A survey was conducted with the company's staff and customers based on a survey questionnaire, non-participant observation and personal interviews with the company's employees.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy oraz oceny społecznej odpowiedzialności jako elementu strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Dirk Rossmann GmbH.Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę i rodzaje strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego. Rozdział drugi dotyczy genezy i istoty społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań własnych w zakresie analizy i oceny roli programu społecznej odpowiedzialności w realizacji strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Dirk Rossmann GmbH.Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe oraz analizę dokumentacji dostępnej na stronie internetowej firmy Rossmann. Przeprowadzono ankietę z personelem i klientami firmy w oparciu o kwestionariusz ankiety, obserwację nieuczestniczącą oraz wywiady osobiste z pracownikami przedsiębiorstwa.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorFilipiec, Klaudia - USOS291350 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:12:31Z
dc.date.available2024-07-09T23:12:31Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-172386-291350pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374403
dc.languagepolpl
dc.subject.encorporate social responsibility, Dirk Rossmann GmbH, drug store chain, international company, strategypl
dc.subject.plDirk Rossmann GmbH, przedsiębiorstwo międzynarodowe, sieć drogeryjna, społeczna odpowiedzialność biznesu, strategiapl
dc.titleSpołeczna odpowiedzialność jako element strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Rossmannpl
dc.title.alternativeSocial responsibility as an element of the strategy of an international enterprise on the example of Rossmannpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to analyze and evaluate social responsibility as an element of the strategy of an international enterprise on the example of Dirk Rossmann GmbH.The thesis consists of three chapters. The first chapter presents the essence and types of strategies of an international enterprise. The second chapter focuses on the origins and essence of corporate social responsibility. The third chapter presents the results of own research on the analysis and evaluation of the role of the social responsibility program in the implementation of the strategy of an international company on the example of the Dirk Rossmann GmbH.The thesis was based on literature research, Internet sources and analysis of documentation available on the Rossmann's website. A survey was conducted with the company's staff and customers based on a survey questionnaire, non-participant observation and personal interviews with the company's employees.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy oraz oceny społecznej odpowiedzialności jako elementu strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Dirk Rossmann GmbH.Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę i rodzaje strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego. Rozdział drugi dotyczy genezy i istoty społecznej odpowiedzialności biznesu. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań własnych w zakresie analizy i oceny roli programu społecznej odpowiedzialności w realizacji strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Dirk Rossmann GmbH.Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe oraz analizę dokumentacji dostępnej na stronie internetowej firmy Rossmann. Przeprowadzono ankietę z personelem i klientami firmy w oparciu o kwestionariusz ankiety, obserwację nieuczestniczącą oraz wywiady osobiste z pracownikami przedsiębiorstwa.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Filipiec, Klaudia - USOS291350
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:12:31Z
dc.date.available
2024-07-09T23:12:31Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-172386-291350
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374403
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
corporate social responsibility, Dirk Rossmann GmbH, drug store chain, international company, strategy
dc.subject.plpl
Dirk Rossmann GmbH, przedsiębiorstwo międzynarodowe, sieć drogeryjna, społeczna odpowiedzialność biznesu, strategia
dc.titlepl
Społeczna odpowiedzialność jako element strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego na przykładzie firmy Rossmann
dc.title.alternativepl
Social responsibility as an element of the strategy of an international enterprise on the example of Rossmann
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Krakow
5
Tokarnia
3
Wadowice
3
Warsaw
3
Poznan
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Luboń
1
Myślenice
1
Parczew
1

No access

No Thumbnail Available