Kultura transparencji w Internecie? Redefinicja prywatności i intymności na Instagramie

master
dc.abstract.enThe theoretical part of the work concerns media and related social phenomena. The first chapters describe the creation of the Internet and the history of Instagram. They also focus on such phenomena as mediatisation or the culture of narcissism. Media exhibitionism and media warriorism as phenomena associated with the culture of transparency are also described. Transparency itself, in the context of the topic of the work, is understood as a phenomenon that makes certain spheres of private life cease to be private, and what was once intended for friends and family becomes a spectacle available to the general public. That is why Instagram, where people show so much of their private life, has become a subject of research.pl
dc.abstract.plGłównym tematem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy w dzisiejszym świecie, w medium społecznościowym jakim jest Instagram, istnieje jeszcze granica prywatności. W związku z tym, na użytek pracy, przeprowadzono badania ankietowe w grupie 602 osób. Przeprowadzono również 3 wywiady, które pomogły lepiej zbadać temat. Część teoretyczna pracy dotyczy mediów i związanych z nimi zjawisk społecznych. W pierwszych rozdziałach opisano powstawanie Internetu oraz historię Instagramu. Skupiono się także na takich zjawiskach celebrytyzacja, mediatyzacja, czy kultura narcyzmu. Opisano także medialny ekshibicjonizm i medialny wojeryzm jako zjawiska współtowarzyszące kulturze transparencji. Sama transparencja, w kontekście tematu pracy rozumiana jest jako zjawisko sprawiające, że pewne sfery życia prywatnego przestają być prywatne, a to co kiedyś przeznaczone dla przyjaciół i rodziny staje się widowiskiem dostępnym dla szerokiej publiczności. Dlatego też to właśnie Instagram, na którym ludzie pokazują tak wiele swojego prywatnego życia, stał się podmiotem badań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.authorŻarska, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:36:54Z
dc.date.available2020-07-28T05:36:54Z
dc.date.submitted2020-07-13pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-139428-265005pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240209
dc.languagepolpl
dc.subject.entransparency, the culture of transparency, media exhibitionism, media warriorism, Instagram, social media, culture of narcissism, mediatisationpl
dc.subject.pltransparencja, kultura transparencji, medialny ekshibicjonizm, medialny wojeryzm, Instagram, media społecznościowe, kultura narcyzmu, mediatyzacja,pl
dc.titleKultura transparencji w Internecie? Redefinicja prywatności i intymności na Instagramiepl
dc.title.alternativeA culture of transparency on the Internet? Redefinition of privacy and intimacy on Instagram.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The theoretical part of the work concerns media and related social phenomena. The first chapters describe the creation of the Internet and the history of Instagram. They also focus on such phenomena as mediatisation or the culture of narcissism. Media exhibitionism and media warriorism as phenomena associated with the culture of transparency are also described. Transparency itself, in the context of the topic of the work, is understood as a phenomenon that makes certain spheres of private life cease to be private, and what was once intended for friends and family becomes a spectacle available to the general public. That is why Instagram, where people show so much of their private life, has become a subject of research.
dc.abstract.plpl
Głównym tematem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy w dzisiejszym świecie, w medium społecznościowym jakim jest Instagram, istnieje jeszcze granica prywatności. W związku z tym, na użytek pracy, przeprowadzono badania ankietowe w grupie 602 osób. Przeprowadzono również 3 wywiady, które pomogły lepiej zbadać temat. Część teoretyczna pracy dotyczy mediów i związanych z nimi zjawisk społecznych. W pierwszych rozdziałach opisano powstawanie Internetu oraz historię Instagramu. Skupiono się także na takich zjawiskach celebrytyzacja, mediatyzacja, czy kultura narcyzmu. Opisano także medialny ekshibicjonizm i medialny wojeryzm jako zjawiska współtowarzyszące kulturze transparencji. Sama transparencja, w kontekście tematu pracy rozumiana jest jako zjawisko sprawiające, że pewne sfery życia prywatnego przestają być prywatne, a to co kiedyś przeznaczone dla przyjaciół i rodziny staje się widowiskiem dostępnym dla szerokiej publiczności. Dlatego też to właśnie Instagram, na którym ludzie pokazują tak wiele swojego prywatnego życia, stał się podmiotem badań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.authorpl
Żarska, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:36:54Z
dc.date.available
2020-07-28T05:36:54Z
dc.date.submittedpl
2020-07-13
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-139428-265005
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240209
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
transparency, the culture of transparency, media exhibitionism, media warriorism, Instagram, social media, culture of narcissism, mediatisation
dc.subject.plpl
transparencja, kultura transparencji, medialny ekshibicjonizm, medialny wojeryzm, Instagram, media społecznościowe, kultura narcyzmu, mediatyzacja,
dc.titlepl
Kultura transparencji w Internecie? Redefinicja prywatności i intymności na Instagramie
dc.title.alternativepl
A culture of transparency on the Internet? Redefinition of privacy and intimacy on Instagram.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available