Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kultura transparencji w Internecie? Redefinicja prywatności i intymności na Instagramie
A culture of transparency on the Internet? Redefinition of privacy and intimacy on Instagram.
transparencja, kultura transparencji, medialny ekshibicjonizm, medialny wojeryzm, Instagram, media społecznościowe, kultura narcyzmu, mediatyzacja,
transparency, the culture of transparency, media exhibitionism, media warriorism, Instagram, social media, culture of narcissism, mediatisation
Głównym tematem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy w dzisiejszym świecie, w medium społecznościowym jakim jest Instagram, istnieje jeszcze granica prywatności. W związku z tym, na użytek pracy, przeprowadzono badania ankietowe w grupie 602 osób. Przeprowadzono również 3 wywiady, które pomogły lepiej zbadać temat. Część teoretyczna pracy dotyczy mediów i związanych z nimi zjawisk społecznych. W pierwszych rozdziałach opisano powstawanie Internetu oraz historię Instagramu. Skupiono się także na takich zjawiskach celebrytyzacja, mediatyzacja, czy kultura narcyzmu. Opisano także medialny ekshibicjonizm i medialny wojeryzm jako zjawiska współtowarzyszące kulturze transparencji. Sama transparencja, w kontekście tematu pracy rozumiana jest jako zjawisko sprawiające, że pewne sfery życia prywatnego przestają być prywatne, a to co kiedyś przeznaczone dla przyjaciół i rodziny staje się widowiskiem dostępnym dla szerokiej publiczności. Dlatego też to właśnie Instagram, na którym ludzie pokazują tak wiele swojego prywatnego życia, stał się podmiotem badań.
The theoretical part of the work concerns media and related social phenomena. The first chapters describe the creation of the Internet and the history of Instagram. They also focus on such phenomena as mediatisation or the culture of narcissism. Media exhibitionism and media warriorism as phenomena associated with the culture of transparency are also described. Transparency itself, in the context of the topic of the work, is understood as a phenomenon that makes certain spheres of private life cease to be private, and what was once intended for friends and family becomes a spectacle available to the general public. That is why Instagram, where people show so much of their private life, has become a subject of research.
dc.abstract.en | The theoretical part of the work concerns media and related social phenomena. The first chapters describe the creation of the Internet and the history of Instagram. They also focus on such phenomena as mediatisation or the culture of narcissism. Media exhibitionism and media warriorism as phenomena associated with the culture of transparency are also described. Transparency itself, in the context of the topic of the work, is understood as a phenomenon that makes certain spheres of private life cease to be private, and what was once intended for friends and family becomes a spectacle available to the general public. That is why Instagram, where people show so much of their private life, has become a subject of research. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym tematem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy w dzisiejszym świecie, w medium społecznościowym jakim jest Instagram, istnieje jeszcze granica prywatności. W związku z tym, na użytek pracy, przeprowadzono badania ankietowe w grupie 602 osób. Przeprowadzono również 3 wywiady, które pomogły lepiej zbadać temat. Część teoretyczna pracy dotyczy mediów i związanych z nimi zjawisk społecznych. W pierwszych rozdziałach opisano powstawanie Internetu oraz historię Instagramu. Skupiono się także na takich zjawiskach celebrytyzacja, mediatyzacja, czy kultura narcyzmu. Opisano także medialny ekshibicjonizm i medialny wojeryzm jako zjawiska współtowarzyszące kulturze transparencji. Sama transparencja, w kontekście tematu pracy rozumiana jest jako zjawisko sprawiające, że pewne sfery życia prywatnego przestają być prywatne, a to co kiedyś przeznaczone dla przyjaciół i rodziny staje się widowiskiem dostępnym dla szerokiej publiczności. Dlatego też to właśnie Instagram, na którym ludzie pokazują tak wiele swojego prywatnego życia, stał się podmiotem badań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.author | Żarska, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.reviewer | Całek, Agnieszka | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:36:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:36:54Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-13 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139428-265005 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240209 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | transparency, the culture of transparency, media exhibitionism, media warriorism, Instagram, social media, culture of narcissism, mediatisation | pl |
dc.subject.pl | transparencja, kultura transparencji, medialny ekshibicjonizm, medialny wojeryzm, Instagram, media społecznościowe, kultura narcyzmu, mediatyzacja, | pl |
dc.title | Kultura transparencji w Internecie? Redefinicja prywatności i intymności na Instagramie | pl |
dc.title.alternative | A culture of transparency on the Internet? Redefinition of privacy and intimacy on Instagram. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |