Wykorzystanie i porównanie algorytmów maszerujących sześcianów oraz maszerujących czworościanów w generacji terenu

master
dc.abstract.enTerrain generation in computer games is a very extensive topic that encompasses a multitude of different solutions in creating procedural terrains. This paper describes and demonstrates the utilization of one of these terrain-generation solutions. Using the Unity 3D engine, the marching cubes and marching tetrahedra algorithms are implemented, their advantages anddisadvantages are demonstrated, and the possibilities for further utilization and development are outlinedpl
dc.abstract.plGeneracja terenu w grach komputerowych to bardzo rozległy temat, skupiający mnóstwo różnych rozwiązań w tworzeniu terenu. Niniejsza praca opisuje oraz demonstruje użycie jednego z tych rozwiązań w generacji terenu. Na bazie silnika Unity 3D zostały zaimplementowane algorytmy maszerujących sześcianów i maszerujących czworościanów oraz pokazane ich zaletyi wady, a także zarysowane możliwości dalszego ich wykorzystania i rozwojupl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPłaczek, Wiesław - 131447 pl
dc.contributor.authorZachara, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPłaczek, Wiesław - 131447 pl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.date.accessioned2023-11-15T21:53:25Z
dc.date.available2023-11-15T21:53:25Z
dc.date.submitted2023-10-20pl
dc.fieldofstudyinformatyka gier komputerowychpl
dc.identifier.apddiploma-170736-306996pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323246
dc.languagepolpl
dc.subject.enterrain generation, noise, heightmap, marching cubes algorithm, marchingtetrahedra algorithm, shader, compute shader, Unity 3D enginepl
dc.subject.plgeneracja terenu, szum, mapa wysokości, algorytm maszerujących sześcianów, algorytm maszerujących czworościanów, program cieniujący, obliczeniowy program cieniujący, silnik Unity 3Dpl
dc.titleWykorzystanie i porównanie algorytmów maszerujących sześcianów oraz maszerujących czworościanów w generacji terenupl
dc.title.alternativeUtilization and Comparison of Marching Cubes and Marching Tetrahedra Algorithms in Terrain Generation Using Unity 3D Enginepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Terrain generation in computer games is a very extensive topic that encompasses a multitude of different solutions in creating procedural terrains. This paper describes and demonstrates the utilization of one of these terrain-generation solutions. Using the Unity 3D engine, the marching cubes and marching tetrahedra algorithms are implemented, their advantages anddisadvantages are demonstrated, and the possibilities for further utilization and development are outlined
dc.abstract.plpl
Generacja terenu w grach komputerowych to bardzo rozległy temat, skupiający mnóstwo różnych rozwiązań w tworzeniu terenu. Niniejsza praca opisuje oraz demonstruje użycie jednego z tych rozwiązań w generacji terenu. Na bazie silnika Unity 3D zostały zaimplementowane algorytmy maszerujących sześcianów i maszerujących czworościanów oraz pokazane ich zaletyi wady, a także zarysowane możliwości dalszego ich wykorzystania i rozwoju
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Płaczek, Wiesław - 131447
dc.contributor.authorpl
Zachara, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Płaczek, Wiesław - 131447
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.date.accessioned
2023-11-15T21:53:25Z
dc.date.available
2023-11-15T21:53:25Z
dc.date.submittedpl
2023-10-20
dc.fieldofstudypl
informatyka gier komputerowych
dc.identifier.apdpl
diploma-170736-306996
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323246
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
terrain generation, noise, heightmap, marching cubes algorithm, marchingtetrahedra algorithm, shader, compute shader, Unity 3D engine
dc.subject.plpl
generacja terenu, szum, mapa wysokości, algorytm maszerujących sześcianów, algorytm maszerujących czworościanów, program cieniujący, obliczeniowy program cieniujący, silnik Unity 3D
dc.titlepl
Wykorzystanie i porównanie algorytmów maszerujących sześcianów oraz maszerujących czworościanów w generacji terenu
dc.title.alternativepl
Utilization and Comparison of Marching Cubes and Marching Tetrahedra Algorithms in Terrain Generation Using Unity 3D Engine
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Manchester
1
Nuremberg
1
Starogard Gdański
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections