,,NEWSWEEK POLSKA” WOBEC OSÓB NIEHETERONORMATYWNYCH I TRANSPŁCIOWYCH: STEREOTYPY I UPRZEDZENIA CZY BUDOWANIE WIZERUNKU? ANALIZA JAKOŚCIOWA I ILOŚCIOWA NA PRZESTRZENI CAŁEGO OKRESU WYDAWANIA CZASOPISMA

licenciate
dc.abstract.en"Newsweek Polska" is a one of the opinion magazines most willingly read by Polish people which allows a supposition that it is also the one which has the greatest influence on social awareness. This thesis is a try to determine whether this magazine's discourse changed from the beginning of its existence. Thanks to connection of two methods: qualitative and quantitative analysis it was possible to define consistent image of discourse of ,,Newsweek Polska" and to determine whether its possible to talk about its change. Using qualitative analysis it was checked whether references to LGBT+ people appeared over the years with a changing frequency, an emotional colouring and a context, and also whom exactly they were concerning. In the qualitative part, the focus was on the articles which treated exactly about non-heteronormative people. They were analysed with the caterogization key.Two years ago, a pilot study was carried out and its results allowed to suggest hypothesis that magazine's discourse changed over the years – this study was aimed at the verification of this thesis.pl
dc.abstract.pl,,Newsweek Polska” to jeden z najchętniej czytanych przez Polaków tygodników opinii, więc co za tym idzie prawdopodobnie jednym z mających największy wpływ na świadomość społeczną. Badanie jest próbą ustalenia czy dyskurs ,,Newsweeka” dotyczący ewoluował od początków istnienia pisma. Dzięki połączeniu analizy ilościowej oraz jakościowej, został uzyskany spójny obraz dyskursu ,,Newsweeka” i możliwym było ustalenie czy można mówić o jego zmianie na przestrzeni lat. Za pomocą analizy ilościowej sprawdzono czy wzmianki dotyczące osób LGBT+ pojawiły się na przestrzeni lat ze zmienną częstotliwością, zabarwieniem emocjonalnym lub kontekstem, a także kogo dokładnie dotyczyły. W części jakościowej skupiono się na artykułach w całości dotyczących osób nieheteronormatywnych i przeanalizowano je za pomocą klucza kategoryzacyjnego. Dwa lata wcześniej przeprowadzono badanie pilotażowe, na podstawie wyników którego postawiono hipotezę, że dyskurs uległ zmianie na przestrzeni lat – to badanie miało na celu jej weryfikację.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSławińska, Teresa - 131926 pl
dc.contributor.authorBarańska, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSławińska, Teresa - 131926 pl
dc.contributor.reviewerHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T18:04:44Z
dc.date.available2020-07-27T18:04:44Z
dc.date.submitted2018-07-13pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-125470-211277pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229665
dc.languagepolpl
dc.subject.en"Newsweek Polska"; LGBT+ society; qualitative analysis; quantitative analysis; press study; non-heteronormative people; transgender people; stereotypes and prejudices; discriminationpl
dc.subject.pl,,Newsweek Polska"; społeczność LGBT+; analiza ilościowa; analiza jakościowa; badania prasy; osoby nieheteronormatywne; osoby transpłciowe; stereotypy i uprzedzenia; dyskryminacjapl
dc.title,,NEWSWEEK POLSKA” WOBEC OSÓB NIEHETERONORMATYWNYCH I TRANSPŁCIOWYCH: STEREOTYPY I UPRZEDZENIA CZY BUDOWANIE WIZERUNKU? ANALIZA JAKOŚCIOWA I ILOŚCIOWA NA PRZESTRZENI CAŁEGO OKRESU WYDAWANIA CZASOPISMApl
dc.title.alternativeNON-HETERONORMATIVE AND TRANSGENDER PEOPLE IN ,,NEWSWEEK POLSKA": STEREOTYPES AND PREJUDICES OR CREATING A MEDIA IMAGE? THE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE ANALYSIS OF THE MAGAZINE OVER ITS EXISTENCE PERIODpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
"Newsweek Polska" is a one of the opinion magazines most willingly read by Polish people which allows a supposition that it is also the one which has the greatest influence on social awareness. This thesis is a try to determine whether this magazine's discourse changed from the beginning of its existence. Thanks to connection of two methods: qualitative and quantitative analysis it was possible to define consistent image of discourse of ,,Newsweek Polska" and to determine whether its possible to talk about its change. Using qualitative analysis it was checked whether references to LGBT+ people appeared over the years with a changing frequency, an emotional colouring and a context, and also whom exactly they were concerning. In the qualitative part, the focus was on the articles which treated exactly about non-heteronormative people. They were analysed with the caterogization key.Two years ago, a pilot study was carried out and its results allowed to suggest hypothesis that magazine's discourse changed over the years – this study was aimed at the verification of this thesis.
dc.abstract.plpl
,,Newsweek Polska” to jeden z najchętniej czytanych przez Polaków tygodników opinii, więc co za tym idzie prawdopodobnie jednym z mających największy wpływ na świadomość społeczną. Badanie jest próbą ustalenia czy dyskurs ,,Newsweeka” dotyczący ewoluował od początków istnienia pisma. Dzięki połączeniu analizy ilościowej oraz jakościowej, został uzyskany spójny obraz dyskursu ,,Newsweeka” i możliwym było ustalenie czy można mówić o jego zmianie na przestrzeni lat. Za pomocą analizy ilościowej sprawdzono czy wzmianki dotyczące osób LGBT+ pojawiły się na przestrzeni lat ze zmienną częstotliwością, zabarwieniem emocjonalnym lub kontekstem, a także kogo dokładnie dotyczyły. W części jakościowej skupiono się na artykułach w całości dotyczących osób nieheteronormatywnych i przeanalizowano je za pomocą klucza kategoryzacyjnego. Dwa lata wcześniej przeprowadzono badanie pilotażowe, na podstawie wyników którego postawiono hipotezę, że dyskurs uległ zmianie na przestrzeni lat – to badanie miało na celu jej weryfikację.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sławińska, Teresa - 131926
dc.contributor.authorpl
Barańska, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sławińska, Teresa - 131926
dc.contributor.reviewerpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.date.accessioned
2020-07-27T18:04:44Z
dc.date.available
2020-07-27T18:04:44Z
dc.date.submittedpl
2018-07-13
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-125470-211277
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229665
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
"Newsweek Polska"; LGBT+ society; qualitative analysis; quantitative analysis; press study; non-heteronormative people; transgender people; stereotypes and prejudices; discrimination
dc.subject.plpl
,,Newsweek Polska"; społeczność LGBT+; analiza ilościowa; analiza jakościowa; badania prasy; osoby nieheteronormatywne; osoby transpłciowe; stereotypy i uprzedzenia; dyskryminacja
dc.titlepl
,,NEWSWEEK POLSKA” WOBEC OSÓB NIEHETERONORMATYWNYCH I TRANSPŁCIOWYCH: STEREOTYPY I UPRZEDZENIA CZY BUDOWANIE WIZERUNKU? ANALIZA JAKOŚCIOWA I ILOŚCIOWA NA PRZESTRZENI CAŁEGO OKRESU WYDAWANIA CZASOPISMA
dc.title.alternativepl
NON-HETERONORMATIVE AND TRANSGENDER PEOPLE IN ,,NEWSWEEK POLSKA": STEREOTYPES AND PREJUDICES OR CREATING A MEDIA IMAGE? THE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE ANALYSIS OF THE MAGAZINE OVER ITS EXISTENCE PERIOD
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
80
Views per month
Views per city
Warsaw
22
Krakow
10
Poznan
9
Wroclaw
6
Gdansk
3
Lodz
3
Olszowka
3
Barczewo
2
Andrespol
1
Bialystok
1

No access

No Thumbnail Available