Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
,,NEWSWEEK POLSKA” WOBEC OSÓB NIEHETERONORMATYWNYCH I TRANSPŁCIOWYCH: STEREOTYPY I UPRZEDZENIA CZY BUDOWANIE WIZERUNKU? ANALIZA JAKOŚCIOWA I ILOŚCIOWA NA PRZESTRZENI CAŁEGO OKRESU WYDAWANIA CZASOPISMA
NON-HETERONORMATIVE AND TRANSGENDER PEOPLE IN ,,NEWSWEEK POLSKA": STEREOTYPES AND PREJUDICES OR CREATING A MEDIA IMAGE? THE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE ANALYSIS OF THE MAGAZINE OVER ITS EXISTENCE PERIOD
,,Newsweek Polska"; społeczność LGBT+; analiza ilościowa; analiza jakościowa; badania prasy; osoby nieheteronormatywne; osoby transpłciowe; stereotypy i uprzedzenia; dyskryminacja
"Newsweek Polska"; LGBT+ society; qualitative analysis; quantitative analysis; press study; non-heteronormative people; transgender people; stereotypes and prejudices; discrimination
,,Newsweek Polska” to jeden z najchętniej czytanych przez Polaków tygodników opinii, więc co za tym idzie prawdopodobnie jednym z mających największy wpływ na świadomość społeczną. Badanie jest próbą ustalenia czy dyskurs ,,Newsweeka” dotyczący ewoluował od początków istnienia pisma. Dzięki połączeniu analizy ilościowej oraz jakościowej, został uzyskany spójny obraz dyskursu ,,Newsweeka” i możliwym było ustalenie czy można mówić o jego zmianie na przestrzeni lat. Za pomocą analizy ilościowej sprawdzono czy wzmianki dotyczące osób LGBT+ pojawiły się na przestrzeni lat ze zmienną częstotliwością, zabarwieniem emocjonalnym lub kontekstem, a także kogo dokładnie dotyczyły. W części jakościowej skupiono się na artykułach w całości dotyczących osób nieheteronormatywnych i przeanalizowano je za pomocą klucza kategoryzacyjnego. Dwa lata wcześniej przeprowadzono badanie pilotażowe, na podstawie wyników którego postawiono hipotezę, że dyskurs uległ zmianie na przestrzeni lat – to badanie miało na celu jej weryfikację.
"Newsweek Polska" is a one of the opinion magazines most willingly read by Polish people which allows a supposition that it is also the one which has the greatest influence on social awareness. This thesis is a try to determine whether this magazine's discourse changed from the beginning of its existence. Thanks to connection of two methods: qualitative and quantitative analysis it was possible to define consistent image of discourse of ,,Newsweek Polska" and to determine whether its possible to talk about its change. Using qualitative analysis it was checked whether references to LGBT+ people appeared over the years with a changing frequency, an emotional colouring and a context, and also whom exactly they were concerning. In the qualitative part, the focus was on the articles which treated exactly about non-heteronormative people. They were analysed with the caterogization key.Two years ago, a pilot study was carried out and its results allowed to suggest hypothesis that magazine's discourse changed over the years – this study was aimed at the verification of this thesis.
dc.abstract.en | "Newsweek Polska" is a one of the opinion magazines most willingly read by Polish people which allows a supposition that it is also the one which has the greatest influence on social awareness. This thesis is a try to determine whether this magazine's discourse changed from the beginning of its existence. Thanks to connection of two methods: qualitative and quantitative analysis it was possible to define consistent image of discourse of ,,Newsweek Polska" and to determine whether its possible to talk about its change. Using qualitative analysis it was checked whether references to LGBT+ people appeared over the years with a changing frequency, an emotional colouring and a context, and also whom exactly they were concerning. In the qualitative part, the focus was on the articles which treated exactly about non-heteronormative people. They were analysed with the caterogization key.Two years ago, a pilot study was carried out and its results allowed to suggest hypothesis that magazine's discourse changed over the years – this study was aimed at the verification of this thesis. | pl |
dc.abstract.pl | ,,Newsweek Polska” to jeden z najchętniej czytanych przez Polaków tygodników opinii, więc co za tym idzie prawdopodobnie jednym z mających największy wpływ na świadomość społeczną. Badanie jest próbą ustalenia czy dyskurs ,,Newsweeka” dotyczący ewoluował od początków istnienia pisma. Dzięki połączeniu analizy ilościowej oraz jakościowej, został uzyskany spójny obraz dyskursu ,,Newsweeka” i możliwym było ustalenie czy można mówić o jego zmianie na przestrzeni lat. Za pomocą analizy ilościowej sprawdzono czy wzmianki dotyczące osób LGBT+ pojawiły się na przestrzeni lat ze zmienną częstotliwością, zabarwieniem emocjonalnym lub kontekstem, a także kogo dokładnie dotyczyły. W części jakościowej skupiono się na artykułach w całości dotyczących osób nieheteronormatywnych i przeanalizowano je za pomocą klucza kategoryzacyjnego. Dwa lata wcześniej przeprowadzono badanie pilotażowe, na podstawie wyników którego postawiono hipotezę, że dyskurs uległ zmianie na przestrzeni lat – to badanie miało na celu jej weryfikację. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sławińska, Teresa - 131926 | pl |
dc.contributor.author | Barańska, Wiktoria | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sławińska, Teresa - 131926 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hodalska, Magdalena - 199974 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T18:04:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T18:04:44Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-13 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125470-211277 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229665 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | "Newsweek Polska"; LGBT+ society; qualitative analysis; quantitative analysis; press study; non-heteronormative people; transgender people; stereotypes and prejudices; discrimination | pl |
dc.subject.pl | ,,Newsweek Polska"; społeczność LGBT+; analiza ilościowa; analiza jakościowa; badania prasy; osoby nieheteronormatywne; osoby transpłciowe; stereotypy i uprzedzenia; dyskryminacja | pl |
dc.title | ,,NEWSWEEK POLSKA” WOBEC OSÓB NIEHETERONORMATYWNYCH I TRANSPŁCIOWYCH: STEREOTYPY I UPRZEDZENIA CZY BUDOWANIE WIZERUNKU? ANALIZA JAKOŚCIOWA I ILOŚCIOWA NA PRZESTRZENI CAŁEGO OKRESU WYDAWANIA CZASOPISMA | pl |
dc.title.alternative | NON-HETERONORMATIVE AND TRANSGENDER PEOPLE IN ,,NEWSWEEK POLSKA": STEREOTYPES AND PREJUDICES OR CREATING A MEDIA IMAGE? THE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE ANALYSIS OF THE MAGAZINE OVER ITS EXISTENCE PERIOD | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |