Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza wpływu narzędzi promocji na wizerunek marki. Studium przypadku - firma PZU SA.
An analysis of the influence of promotion tools on brand image. PZU SA – a case study
marka - promocja – ubezpieczenia – wizerunek
brand – promotion – insurance – corporate image
Tematem niniejszej pracy była analiza wpływu narzędzi promocji na wizerunek marki na przykładzie firmy PZU SA. Głównym celem było poznanie opinii i odczuć konsumentów na temat marki PZU. Szczególna uwaga została zwrócona na to, w jakim stopniu narzędzia promocji wykorzystywane przez firmę wpływają na wykreowanie pożądanego wizerunku marki wśród konsumentów. Na potrzeby pracy skonstruowana została ankieta własna badająca opinie respondentów na temat wizerunku marki PZU oraz działań promocyjnych prowadzonych przez firmę PZU SA. Za pomocą metody analizy studium przypadku, scharakteryzowano skuteczność poszczególnych narzędzi promocji. Przeprowadzone badania miały na celu uzyskanie wiedzy na temat oddziaływania szeregu działań z zakresu promocji na postrzeganie marki PZU przez jej obecnych i potencjalnych klientów. Analiza badań pozwoliła stwierdzić, iż zdecydowana większość działań promocyjnych podejmowanych przez firmę PZU buduje pożądany wizerunek marki w stopniu umiarkowanym. Aż 36% respondentów stwierdziło, iż nie kojarzy aktualnych działań reklamowych firmy PZU. Z drugiej strony, prawie połowa respondentów (49%) wiedziała dobrze jaki jest główny przekaz gry interaktywnej na portalu mocnopomocni.pl. Pokazuje to, iż działania promocyjne firmy w Internecie wywołują pożądane skojarzenia wśród odbiorców. Ponadto, weryfikacja zebranych danych pokazała, że 86% respondentów uważa, iż działania z zakresu sponsoringu i mecenatu pozytywnie wpływają na wizerunek marki PZU.
The topic of this thesis was an analysis of the influence of promotion tools on brand image in the example of PZU SA Company. The main objective of this thesis was to gain customer feedback and opinions about PZU brand. Special attention was paid on the effectiveness of promotion tools used by the company, and their influence on the creation of the company’s desired image. The thesis consists of a survey conducted in order to analyse the opinions of the respondents about PZU brand image and some promotion tools used by PZU SA. A case study method presents the effectiveness of particular promotion tools. The purpose of this study was to gain knowledge about the influence of the number of promotion operations on the image of PZU seen by existing and potential customers. The results of the analysis prove that the majority of promotion operations used by PZU Company built the desired brand image in a moderate level. About 36 per cent of the respondents admitted that they are unaware of the current PZU Company advertising operations. Almost half of the respondents (49 %), on the other hand, knew about the main reason of an interactive game on mocnopomocni.pl. It proves the effectiveness of online promotion operations in the creation of desired image among the receivers. Moreover, the final verification showed that 86 per cent of respondents think that sponsoring and patronage operations have a positive influence on the PZU Company image.
dc.abstract.en | The topic of this thesis was an analysis of the influence of promotion tools on brand image in the example of PZU SA Company. The main objective of this thesis was to gain customer feedback and opinions about PZU brand. Special attention was paid on the effectiveness of promotion tools used by the company, and their influence on the creation of the company’s desired image. The thesis consists of a survey conducted in order to analyse the opinions of the respondents about PZU brand image and some promotion tools used by PZU SA. A case study method presents the effectiveness of particular promotion tools. The purpose of this study was to gain knowledge about the influence of the number of promotion operations on the image of PZU seen by existing and potential customers. The results of the analysis prove that the majority of promotion operations used by PZU Company built the desired brand image in a moderate level. About 36 per cent of the respondents admitted that they are unaware of the current PZU Company advertising operations. Almost half of the respondents (49 %), on the other hand, knew about the main reason of an interactive game on mocnopomocni.pl. It proves the effectiveness of online promotion operations in the creation of desired image among the receivers. Moreover, the final verification showed that 86 per cent of respondents think that sponsoring and patronage operations have a positive influence on the PZU Company image. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy była analiza wpływu narzędzi promocji na wizerunek marki na przykładzie firmy PZU SA. Głównym celem było poznanie opinii i odczuć konsumentów na temat marki PZU. Szczególna uwaga została zwrócona na to, w jakim stopniu narzędzia promocji wykorzystywane przez firmę wpływają na wykreowanie pożądanego wizerunku marki wśród konsumentów. Na potrzeby pracy skonstruowana została ankieta własna badająca opinie respondentów na temat wizerunku marki PZU oraz działań promocyjnych prowadzonych przez firmę PZU SA. Za pomocą metody analizy studium przypadku, scharakteryzowano skuteczność poszczególnych narzędzi promocji. Przeprowadzone badania miały na celu uzyskanie wiedzy na temat oddziaływania szeregu działań z zakresu promocji na postrzeganie marki PZU przez jej obecnych i potencjalnych klientów. Analiza badań pozwoliła stwierdzić, iż zdecydowana większość działań promocyjnych podejmowanych przez firmę PZU buduje pożądany wizerunek marki w stopniu umiarkowanym. Aż 36% respondentów stwierdziło, iż nie kojarzy aktualnych działań reklamowych firmy PZU. Z drugiej strony, prawie połowa respondentów (49%) wiedziała dobrze jaki jest główny przekaz gry interaktywnej na portalu mocnopomocni.pl. Pokazuje to, iż działania promocyjne firmy w Internecie wywołują pożądane skojarzenia wśród odbiorców. Ponadto, weryfikacja zebranych danych pokazała, że 86% respondentów uważa, iż działania z zakresu sponsoringu i mecenatu pozytywnie wpływają na wizerunek marki PZU. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Sroczyńska, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stępniewski, Jan - 132105 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T20:16:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T20:16:20Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-81880-151283 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191462 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand – promotion – insurance – corporate image | pl |
dc.subject.pl | marka - promocja – ubezpieczenia – wizerunek | pl |
dc.title | Analiza wpływu narzędzi promocji na wizerunek marki. Studium przypadku - firma PZU SA. | pl |
dc.title.alternative | An analysis of the influence of promotion tools on brand image. PZU SA – a case study | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |