Przekazy lękotwórcze w polskich kampaniach społecznych

master
dc.abstract.enThe purpose of this thesis was to examine if persuasivenesse of advertsising depends on utilization of fear and anxiety.Research includes results, that were delivered after the out site experiment. Two groups of Cracow's students participated in this research. I and II questionnaires were used and social campaignes were presented to one of above mentioned groups of students: "Cigarettes eat you alive" and "Cigarettes eat alive you and your child".After deep analysis of each questionairres and all rusults comparison of both groups, it was proved that only non-smoking part of subjects stated posive changes in relation to fight with cigarette smoking.Reaction of smoking part of subjects to the anti-smoking campaigns was yet even smaller promotion of such campaign.This thesis is based on the different bibliographic entries and online materials. Social campaign "Cigarettes eat you alive" and "Cigarettes eat alive you and your chilad" were used.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca poświęcona jest tematyce perswazji oraz narzędziom jakimi posługują się kampanie społeczne. Celem pracy było zbadania czy perswazyjość reklamy będzie zależała od wykorzystania w niej lęku i strachu. Badania objęły wyniki, które otrzymano po przeprowadzeniu eksperymentu projektowanego w terenie. W badaniu wzięły udział dwie grupy krakowskich studentów. W tym celu posłużono się kwestionariuszem ankiety I oraz II, a także zaprezentowano respondentom jednej z grup, kampanie społeczne „Papierosy pożerają Cię żywcem” oraz „Papierosy pożerają żywcem Ciebie i Twoje dziecko”. Po dogłębnej analizie wszystkich ankiet i porównaniu wyników obu grup stwierdzono, że pozytywne zmiany postawy w stosunku do walki z paleniem papierosów wykazała wyłącznie niepaląca część badanych, grupy eksperymentalnej. Odpowiedzią ze strony palącej części osób na kampanie antynikotynowe było jeszcze mniejsze poparcie dla tego typu akcji.W pracy opierano się na pozycjach bibliograficznych oraz materiałach internetowych. W celu przeprowadzenia eksperymentu posłużono się projekcją kampanii społecznych „Papierosy pożerają Cię żywcem” oraz „Papierosy pożerają żywcem Ciebie i Twoje dziecko”.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorNęcki, Zbigniew - 130923 pl
dc.contributor.authorWalaszek, Beatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerNęcki, Zbigniew - 130923 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:39:39Z
dc.date.available2020-07-24T21:39:39Z
dc.date.submitted2013-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie i doradztwo gospodarczepl
dc.identifier.apddiploma-83289-149653pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192757
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial advertising, social campaign, persuasivenesse, anxiety and fear in transition, shock advertisingpl
dc.subject.plreklama społeczna- kampania społeczna - perswazyjność– lęk i strach w przekazie – reklama szokującapl
dc.titlePrzekazy lękotwórcze w polskich kampaniach społecznychpl
dc.title.alternativeThe anxiety transmission in the polish social campaignespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis was to examine if persuasivenesse of advertsising depends on utilization of fear and anxiety.Research includes results, that were delivered after the out site experiment. Two groups of Cracow's students participated in this research. I and II questionnaires were used and social campaignes were presented to one of above mentioned groups of students: "Cigarettes eat you alive" and "Cigarettes eat alive you and your child".After deep analysis of each questionairres and all rusults comparison of both groups, it was proved that only non-smoking part of subjects stated posive changes in relation to fight with cigarette smoking.Reaction of smoking part of subjects to the anti-smoking campaigns was yet even smaller promotion of such campaign.This thesis is based on the different bibliographic entries and online materials. Social campaign "Cigarettes eat you alive" and "Cigarettes eat alive you and your chilad" were used.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca poświęcona jest tematyce perswazji oraz narzędziom jakimi posługują się kampanie społeczne. Celem pracy było zbadania czy perswazyjość reklamy będzie zależała od wykorzystania w niej lęku i strachu. Badania objęły wyniki, które otrzymano po przeprowadzeniu eksperymentu projektowanego w terenie. W badaniu wzięły udział dwie grupy krakowskich studentów. W tym celu posłużono się kwestionariuszem ankiety I oraz II, a także zaprezentowano respondentom jednej z grup, kampanie społeczne „Papierosy pożerają Cię żywcem” oraz „Papierosy pożerają żywcem Ciebie i Twoje dziecko”. Po dogłębnej analizie wszystkich ankiet i porównaniu wyników obu grup stwierdzono, że pozytywne zmiany postawy w stosunku do walki z paleniem papierosów wykazała wyłącznie niepaląca część badanych, grupy eksperymentalnej. Odpowiedzią ze strony palącej części osób na kampanie antynikotynowe było jeszcze mniejsze poparcie dla tego typu akcji.W pracy opierano się na pozycjach bibliograficznych oraz materiałach internetowych. W celu przeprowadzenia eksperymentu posłużono się projekcją kampanii społecznych „Papierosy pożerają Cię żywcem” oraz „Papierosy pożerają żywcem Ciebie i Twoje dziecko”.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Nęcki, Zbigniew - 130923
dc.contributor.authorpl
Walaszek, Beata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Nęcki, Zbigniew - 130923
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:39:39Z
dc.date.available
2020-07-24T21:39:39Z
dc.date.submittedpl
2013-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie i doradztwo gospodarcze
dc.identifier.apdpl
diploma-83289-149653
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192757
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social advertising, social campaign, persuasivenesse, anxiety and fear in transition, shock advertising
dc.subject.plpl
reklama społeczna- kampania społeczna - perswazyjność– lęk i strach w przekazie – reklama szokująca
dc.titlepl
Przekazy lękotwórcze w polskich kampaniach społecznych
dc.title.alternativepl
The anxiety transmission in the polish social campaignes
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available