Marketing usług zdrowotnych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej "Madalińskiego" w Krakowie

master
dc.abstract.enAim of this study is to describe and analyze trends in marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic “Madalińskiego” in Cracow. This position is divided into two parts: theoretical and part which containing the steps to create goals an marketing strategies for the clinic “Madalińskiego”. The first part is based on the extensive literature on issues such as marketing, services, medical services and their specificity. Issues related to advertising in health care regulated in separate acts. The next stage brought closer to the theoretical issues related to quality of care. The culmination of the theoretical part is to bring adopted techniques and ways to create a marketing strategy for ending the concept of marketing mix.The second part of work presents the results of analyzes of the internal, environment, SWOT for “Madalińskiego” clinic. This organization is located in Krakow, offering medical services in the field of multiple specializations, but mainly gynecology. The audited organization faces many problems such as decrease in the number of customers, revenue, loss of market position. In the analysis of patient satisfaction showed a number of problems. Next part contain the proposed objectives and marketing strategies to strengthen the position of the study clinic.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest opis, analiza i kierunki zmian marketingu usług medycznych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej „Madalińskiego” w Krakowie. Praca została podzielona na dwie części: pierwszą teoretyczną oraz drugą zawierającą kolejne etapy tworzenia celów i strategii marketingowych dla przychodni „Madalińskiego”. Pierwsza część opiera się na bogatej literaturze dotyczącej zagadnień takich jak: marketing, usługi, usługi medyczne i ich specyfika. Poruszono także kwestie reklamy w ochronie zdrowia regulowanej w osobnych aktach prawnych. W kolejnym etapie części teoretycznej przybliżono zagadnienia związane z jakości usług medycznych. Zwieńczeniem części teoretycznej jest przybliżenie przyjmowanych technik oraz sposobów tworzenia strategii marketingowych kończąc na koncepcji marketing-mix. Druga część pracy przedstawia wyniki analiz sytuacji wewnętrznej, otoczenia, SWOT dla przychodni Madalińskiego. Placówka ta znajduje się w Krakowie i oferuje świadczenia medyczne z zakresu wielu specjalizacji, jednak głównie ginekologii. Badana organizacja boryka się z wieloma problemami tj. spadek liczby klientów, przychodów, utratą pozycji na rynku. W analizie satysfakcji pacjentów wykazano liczne problemy. W dalszej części zaproponowano cele oraz strategie marketingowe mające wzmocnić pozycję badanej przychodni.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.contributor.authorTenderowicz, Karolpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNoworol, Czesław - 131075 pl
dc.contributor.reviewerAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T18:00:06Z
dc.date.available2020-07-24T18:00:06Z
dc.date.submitted2013-07-03pl
dc.fieldofstudyekonomia stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-76731-94950pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189345
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing, medical services, health care, marketing strategypl
dc.subject.plmarketing, usługi medyczne, ochrona zdrowia, strategie marketingowepl
dc.titleMarketing usług zdrowotnych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej "Madalińskiego" w Krakowiepl
dc.title.alternativeMarketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic "Madalińskiego" in Cracow.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of this study is to describe and analyze trends in marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic “Madalińskiego” in Cracow. This position is divided into two parts: theoretical and part which containing the steps to create goals an marketing strategies for the clinic “Madalińskiego”. The first part is based on the extensive literature on issues such as marketing, services, medical services and their specificity. Issues related to advertising in health care regulated in separate acts. The next stage brought closer to the theoretical issues related to quality of care. The culmination of the theoretical part is to bring adopted techniques and ways to create a marketing strategy for ending the concept of marketing mix.The second part of work presents the results of analyzes of the internal, environment, SWOT for “Madalińskiego” clinic. This organization is located in Krakow, offering medical services in the field of multiple specializations, but mainly gynecology. The audited organization faces many problems such as decrease in the number of customers, revenue, loss of market position. In the analysis of patient satisfaction showed a number of problems. Next part contain the proposed objectives and marketing strategies to strengthen the position of the study clinic.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest opis, analiza i kierunki zmian marketingu usług medycznych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej „Madalińskiego” w Krakowie. Praca została podzielona na dwie części: pierwszą teoretyczną oraz drugą zawierającą kolejne etapy tworzenia celów i strategii marketingowych dla przychodni „Madalińskiego”. Pierwsza część opiera się na bogatej literaturze dotyczącej zagadnień takich jak: marketing, usługi, usługi medyczne i ich specyfika. Poruszono także kwestie reklamy w ochronie zdrowia regulowanej w osobnych aktach prawnych. W kolejnym etapie części teoretycznej przybliżono zagadnienia związane z jakości usług medycznych. Zwieńczeniem części teoretycznej jest przybliżenie przyjmowanych technik oraz sposobów tworzenia strategii marketingowych kończąc na koncepcji marketing-mix. Druga część pracy przedstawia wyniki analiz sytuacji wewnętrznej, otoczenia, SWOT dla przychodni Madalińskiego. Placówka ta znajduje się w Krakowie i oferuje świadczenia medyczne z zakresu wielu specjalizacji, jednak głównie ginekologii. Badana organizacja boryka się z wieloma problemami tj. spadek liczby klientów, przychodów, utratą pozycji na rynku. W analizie satysfakcji pacjentów wykazano liczne problemy. W dalszej części zaproponowano cele oraz strategie marketingowe mające wzmocnić pozycję badanej przychodni.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.contributor.authorpl
Tenderowicz, Karol
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Noworol, Czesław - 131075
dc.contributor.reviewerpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.date.accessioned
2020-07-24T18:00:06Z
dc.date.available
2020-07-24T18:00:06Z
dc.date.submittedpl
2013-07-03
dc.fieldofstudypl
ekonomia stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-76731-94950
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189345
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing, medical services, health care, marketing strategy
dc.subject.plpl
marketing, usługi medyczne, ochrona zdrowia, strategie marketingowe
dc.titlepl
Marketing usług zdrowotnych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej "Madalińskiego" w Krakowie
dc.title.alternativepl
Marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic "Madalińskiego" in Cracow.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available