Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing usług zdrowotnych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej "Madalińskiego" w Krakowie
Marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic "Madalińskiego" in Cracow.
marketing, usługi medyczne, ochrona zdrowia, strategie marketingowe
marketing, medical services, health care, marketing strategy
Celem pracy jest opis, analiza i kierunki zmian marketingu usług medycznych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej „Madalińskiego” w Krakowie. Praca została podzielona na dwie części: pierwszą teoretyczną oraz drugą zawierającą kolejne etapy tworzenia celów i strategii marketingowych dla przychodni „Madalińskiego”. Pierwsza część opiera się na bogatej literaturze dotyczącej zagadnień takich jak: marketing, usługi, usługi medyczne i ich specyfika. Poruszono także kwestie reklamy w ochronie zdrowia regulowanej w osobnych aktach prawnych. W kolejnym etapie części teoretycznej przybliżono zagadnienia związane z jakości usług medycznych. Zwieńczeniem części teoretycznej jest przybliżenie przyjmowanych technik oraz sposobów tworzenia strategii marketingowych kończąc na koncepcji marketing-mix. Druga część pracy przedstawia wyniki analiz sytuacji wewnętrznej, otoczenia, SWOT dla przychodni Madalińskiego. Placówka ta znajduje się w Krakowie i oferuje świadczenia medyczne z zakresu wielu specjalizacji, jednak głównie ginekologii. Badana organizacja boryka się z wieloma problemami tj. spadek liczby klientów, przychodów, utratą pozycji na rynku. W analizie satysfakcji pacjentów wykazano liczne problemy. W dalszej części zaproponowano cele oraz strategie marketingowe mające wzmocnić pozycję badanej przychodni.
Aim of this study is to describe and analyze trends in marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic “Madalińskiego” in Cracow. This position is divided into two parts: theoretical and part which containing the steps to create goals an marketing strategies for the clinic “Madalińskiego”. The first part is based on the extensive literature on issues such as marketing, services, medical services and their specificity. Issues related to advertising in health care regulated in separate acts. The next stage brought closer to the theoretical issues related to quality of care. The culmination of the theoretical part is to bring adopted techniques and ways to create a marketing strategy for ending the concept of marketing mix.The second part of work presents the results of analyzes of the internal, environment, SWOT for “Madalińskiego” clinic. This organization is located in Krakow, offering medical services in the field of multiple specializations, but mainly gynecology. The audited organization faces many problems such as decrease in the number of customers, revenue, loss of market position. In the analysis of patient satisfaction showed a number of problems. Next part contain the proposed objectives and marketing strategies to strengthen the position of the study clinic.
dc.abstract.en | Aim of this study is to describe and analyze trends in marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic “Madalińskiego” in Cracow. This position is divided into two parts: theoretical and part which containing the steps to create goals an marketing strategies for the clinic “Madalińskiego”. The first part is based on the extensive literature on issues such as marketing, services, medical services and their specificity. Issues related to advertising in health care regulated in separate acts. The next stage brought closer to the theoretical issues related to quality of care. The culmination of the theoretical part is to bring adopted techniques and ways to create a marketing strategy for ending the concept of marketing mix.The second part of work presents the results of analyzes of the internal, environment, SWOT for “Madalińskiego” clinic. This organization is located in Krakow, offering medical services in the field of multiple specializations, but mainly gynecology. The audited organization faces many problems such as decrease in the number of customers, revenue, loss of market position. In the analysis of patient satisfaction showed a number of problems. Next part contain the proposed objectives and marketing strategies to strengthen the position of the study clinic. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest opis, analiza i kierunki zmian marketingu usług medycznych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej „Madalińskiego” w Krakowie. Praca została podzielona na dwie części: pierwszą teoretyczną oraz drugą zawierającą kolejne etapy tworzenia celów i strategii marketingowych dla przychodni „Madalińskiego”. Pierwsza część opiera się na bogatej literaturze dotyczącej zagadnień takich jak: marketing, usługi, usługi medyczne i ich specyfika. Poruszono także kwestie reklamy w ochronie zdrowia regulowanej w osobnych aktach prawnych. W kolejnym etapie części teoretycznej przybliżono zagadnienia związane z jakości usług medycznych. Zwieńczeniem części teoretycznej jest przybliżenie przyjmowanych technik oraz sposobów tworzenia strategii marketingowych kończąc na koncepcji marketing-mix. Druga część pracy przedstawia wyniki analiz sytuacji wewnętrznej, otoczenia, SWOT dla przychodni Madalińskiego. Placówka ta znajduje się w Krakowie i oferuje świadczenia medyczne z zakresu wielu specjalizacji, jednak głównie ginekologii. Badana organizacja boryka się z wieloma problemami tj. spadek liczby klientów, przychodów, utratą pozycji na rynku. W analizie satysfakcji pacjentów wykazano liczne problemy. W dalszej części zaproponowano cele oraz strategie marketingowe mające wzmocnić pozycję badanej przychodni. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.contributor.author | Tenderowicz, Karol | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Noworol, Czesław - 131075 | pl |
dc.contributor.reviewer | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T18:00:06Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T18:00:06Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | ekonomia stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76731-94950 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189345 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing, medical services, health care, marketing strategy | pl |
dc.subject.pl | marketing, usługi medyczne, ochrona zdrowia, strategie marketingowe | pl |
dc.title | Marketing usług zdrowotnych na przykładzie Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej "Madalińskiego" w Krakowie | pl |
dc.title.alternative | Marketing of medical services on the example of the Specialist Medical Clinic "Madalińskiego" in Cracow. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |