Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zagrajmy w pokera … czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej
Let's play poker ... or Student Centered Learning in the practice of academic staff education
podejście skoncetrowane na studencie
dydaktyka akademicka
student Centered Learning approach
academic didactics
Bibliogr. 271-272
Autorka zdecydowała się odsłonić kulisy wycinka własnego warsztatu pracy realizowanego podczas zajęć prowadzonych dla doktorantów oraz nauczycieli akademickich, pokazać metodę i jej teoretyczne uzasadnienie w nadziei, że trop ten może być przydatny innym. Omawiane zajęcia nazywają się "Sztuka motywowania czyli jak zmotywować studentów do uczenia się" i realizowane są w trybie dwugodzinnego warsztatu z możliwym rozszerzeniem do czterech godzin. Wykorzystują metodę ustrukturyzowanej dyskusji grupowej wzorowanej na metodzie "Poker kryterialny", która na potrzeby zajęć została zmodyfikowana i wypełniona została autorską treścią merytoryczną. W doświadczeniu autorki jest kilkadziesiąt warsztatów prowadzonych zgodnie z zaproponowaną strukturą. Dlatego też ważne jest podkreślenie, iż autorski wsad merytoryczny znajduje się w ciągłej przebudowie, w ciągłej modyfikacji z uwagi na możliwe (i rzeczywiste) odsłanianie na kolejnych warsztatach nowego spojrzenia na czynniki motywujące. W artykule przedstawiony zostanie najpierw opis gry, jej elementów, rekwizytów, struktura, zasady, a na końcu wybrane atrybuty podejścia Student Centered Learning, które teoretyczną klamrą spinają i uzasadniają proponowane rozwiązania praktyczne.
The author decided to unveil a behind-the-scenes snippet of her own workshop implemented during classes conducted for doctoral students and university teachers, to show the method and its theoretical justification in the hope that this track may be useful to others. The classes under discussion are called "The Art of Motivation or How to Motivate Students to Learn" and are implemented as a two-hour workshop with a possible extension to four hours. They use the method of structured group discussion modeled on the "Criterion Poker" method, which for the purposes of the class was modified and filled with the author's substantive content. In the author's experience there are dozens of workshops conducted in accordance with the proposed structure. Therefore, it is important to emphasize that the author's substantive input is in constant reconstruction, in constant modification due to the possible (and actual) unveiling of new insights into motivating factors at subsequent workshops. The article will first present a description of the game, its elements, props, structure, rules, and finally selected attributes of the Student Centered Learning approach, which theoretical buckle binds and justifies the proposed practical solutions.
dc.abstract.en | The author decided to unveil a behind-the-scenes snippet of her own workshop implemented during classes conducted for doctoral students and university teachers, to show the method and its theoretical justification in the hope that this track may be useful to others. The classes under discussion are called "The Art of Motivation or How to Motivate Students to Learn" and are implemented as a two-hour workshop with a possible extension to four hours. They use the method of structured group discussion modeled on the "Criterion Poker" method, which for the purposes of the class was modified and filled with the author's substantive content. In the author's experience there are dozens of workshops conducted in accordance with the proposed structure. Therefore, it is important to emphasize that the author's substantive input is in constant reconstruction, in constant modification due to the possible (and actual) unveiling of new insights into motivating factors at subsequent workshops. The article will first present a description of the game, its elements, props, structure, rules, and finally selected attributes of the Student Centered Learning approach, which theoretical buckle binds and justifies the proposed practical solutions. | pl |
dc.abstract.pl | Autorka zdecydowała się odsłonić kulisy wycinka własnego warsztatu pracy realizowanego podczas zajęć prowadzonych dla doktorantów oraz nauczycieli akademickich, pokazać metodę i jej teoretyczne uzasadnienie w nadziei, że trop ten może być przydatny innym. Omawiane zajęcia nazywają się "Sztuka motywowania czyli jak zmotywować studentów do uczenia się" i realizowane są w trybie dwugodzinnego warsztatu z możliwym rozszerzeniem do czterech godzin. Wykorzystują metodę ustrukturyzowanej dyskusji grupowej wzorowanej na metodzie "Poker kryterialny", która na potrzeby zajęć została zmodyfikowana i wypełniona została autorską treścią merytoryczną. W doświadczeniu autorki jest kilkadziesiąt warsztatów prowadzonych zgodnie z zaproponowaną strukturą. Dlatego też ważne jest podkreślenie, iż autorski wsad merytoryczny znajduje się w ciągłej przebudowie, w ciągłej modyfikacji z uwagi na możliwe (i rzeczywiste) odsłanianie na kolejnych warsztatach nowego spojrzenia na czynniki motywujące. W artykule przedstawiony zostanie najpierw opis gry, jej elementów, rekwizytów, struktura, zasady, a na końcu wybrane atrybuty podejścia Student Centered Learning, które teoretyczną klamrą spinają i uzasadniają proponowane rozwiązania praktyczne. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki | pl |
dc.contributor.author | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.contributor.editor | Maciejowska, Iwona - 130150 | pl |
dc.contributor.editor | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-03-14T15:23:37Z | |
dc.date.available | 2023-03-14T15:23:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | pl |
dc.description.additional | Bibliogr. 271-272 | pl |
dc.description.physical | 259-272 | pl |
dc.description.points | 20 | pl |
dc.description.publication | 1 | pl |
dc.identifier.eisbn | 978-83-233-7384-1 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-233-5181-8 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/309110 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pbn.affiliation | Dziedzina nauk społecznych : pedagogika | pl |
dc.pubinfo | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego | pl |
dc.publisher.ministerial | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
dc.rights.licence | Bez licencji otwartego dostępu | |
dc.rights.uri | * | |
dc.sourceinfo | liczba autorów 44; liczba stron 283; liczba arkuszy wydawniczych 18; | pl |
dc.subject.en | student Centered Learning approach | pl |
dc.subject.en | academic didactics | pl |
dc.subject.pl | podejście skoncetrowane na studencie | pl |
dc.subject.pl | dydaktyka akademicka | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Zagrajmy w pokera … czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej | pl |
dc.title.alternative | Let's play poker ... or Student Centered Learning in the practice of academic staff education | pl |
dc.title.container | Dydaktyka akademicka : nowe konteksty, nowe doświadczenia | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |