Zagrajmy w pokera … czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej

2022
book section
article
dc.abstract.enThe author decided to unveil a behind-the-scenes snippet of her own workshop implemented during classes conducted for doctoral students and university teachers, to show the method and its theoretical justification in the hope that this track may be useful to others. The classes under discussion are called "The Art of Motivation or How to Motivate Students to Learn" and are implemented as a two-hour workshop with a possible extension to four hours. They use the method of structured group discussion modeled on the "Criterion Poker" method, which for the purposes of the class was modified and filled with the author's substantive content. In the author's experience there are dozens of workshops conducted in accordance with the proposed structure. Therefore, it is important to emphasize that the author's substantive input is in constant reconstruction, in constant modification due to the possible (and actual) unveiling of new insights into motivating factors at subsequent workshops. The article will first present a description of the game, its elements, props, structure, rules, and finally selected attributes of the Student Centered Learning approach, which theoretical buckle binds and justifies the proposed practical solutions.pl
dc.abstract.plAutorka zdecydowała się odsłonić kulisy wycinka własnego warsztatu pracy realizowanego podczas zajęć prowadzonych dla doktorantów oraz nauczycieli akademickich, pokazać metodę i jej teoretyczne uzasadnienie w nadziei, że trop ten może być przydatny innym. Omawiane zajęcia nazywają się "Sztuka motywowania czyli jak zmotywować studentów do uczenia się" i realizowane są w trybie dwugodzinnego warsztatu z możliwym rozszerzeniem do czterech godzin. Wykorzystują metodę ustrukturyzowanej dyskusji grupowej wzorowanej na metodzie "Poker kryterialny", która na potrzeby zajęć została zmodyfikowana i wypełniona została autorską treścią merytoryczną. W doświadczeniu autorki jest kilkadziesiąt warsztatów prowadzonych zgodnie z zaproponowaną strukturą. Dlatego też ważne jest podkreślenie, iż autorski wsad merytoryczny znajduje się w ciągłej przebudowie, w ciągłej modyfikacji z uwagi na możliwe (i rzeczywiste) odsłanianie na kolejnych warsztatach nowego spojrzenia na czynniki motywujące. W artykule przedstawiony zostanie najpierw opis gry, jej elementów, rekwizytów, struktura, zasady, a na końcu wybrane atrybuty podejścia Student Centered Learning, które teoretyczną klamrą spinają i uzasadniają proponowane rozwiązania praktyczne.pl
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Pedagogikipl
dc.contributor.authorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.editorMaciejowska, Iwona - 130150 pl
dc.contributor.editorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.date.accessioned2023-03-14T15:23:37Z
dc.date.available2023-03-14T15:23:37Z
dc.date.issued2022pl
dc.description.additionalBibliogr. 271-272pl
dc.description.physical259-272pl
dc.description.points20pl
dc.description.publication1pl
dc.identifier.eisbn978-83-233-7384-1pl
dc.identifier.isbn978-83-233-5181-8pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/309110
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk społecznych : pedagogikapl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 44; liczba stron 283; liczba arkuszy wydawniczych 18;pl
dc.subject.enstudent Centered Learning approachpl
dc.subject.enacademic didacticspl
dc.subject.plpodejście skoncetrowane na studenciepl
dc.subject.pldydaktyka akademickapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleZagrajmy w pokera … czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiejpl
dc.title.alternativeLet's play poker ... or Student Centered Learning in the practice of academic staff educationpl
dc.title.containerDydaktyka akademicka : nowe konteksty, nowe doświadczeniapl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The author decided to unveil a behind-the-scenes snippet of her own workshop implemented during classes conducted for doctoral students and university teachers, to show the method and its theoretical justification in the hope that this track may be useful to others. The classes under discussion are called "The Art of Motivation or How to Motivate Students to Learn" and are implemented as a two-hour workshop with a possible extension to four hours. They use the method of structured group discussion modeled on the "Criterion Poker" method, which for the purposes of the class was modified and filled with the author's substantive content. In the author's experience there are dozens of workshops conducted in accordance with the proposed structure. Therefore, it is important to emphasize that the author's substantive input is in constant reconstruction, in constant modification due to the possible (and actual) unveiling of new insights into motivating factors at subsequent workshops. The article will first present a description of the game, its elements, props, structure, rules, and finally selected attributes of the Student Centered Learning approach, which theoretical buckle binds and justifies the proposed practical solutions.
dc.abstract.plpl
Autorka zdecydowała się odsłonić kulisy wycinka własnego warsztatu pracy realizowanego podczas zajęć prowadzonych dla doktorantów oraz nauczycieli akademickich, pokazać metodę i jej teoretyczne uzasadnienie w nadziei, że trop ten może być przydatny innym. Omawiane zajęcia nazywają się "Sztuka motywowania czyli jak zmotywować studentów do uczenia się" i realizowane są w trybie dwugodzinnego warsztatu z możliwym rozszerzeniem do czterech godzin. Wykorzystują metodę ustrukturyzowanej dyskusji grupowej wzorowanej na metodzie "Poker kryterialny", która na potrzeby zajęć została zmodyfikowana i wypełniona została autorską treścią merytoryczną. W doświadczeniu autorki jest kilkadziesiąt warsztatów prowadzonych zgodnie z zaproponowaną strukturą. Dlatego też ważne jest podkreślenie, iż autorski wsad merytoryczny znajduje się w ciągłej przebudowie, w ciągłej modyfikacji z uwagi na możliwe (i rzeczywiste) odsłanianie na kolejnych warsztatach nowego spojrzenia na czynniki motywujące. W artykule przedstawiony zostanie najpierw opis gry, jej elementów, rekwizytów, struktura, zasady, a na końcu wybrane atrybuty podejścia Student Centered Learning, które teoretyczną klamrą spinają i uzasadniają proponowane rozwiązania praktyczne.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki
dc.contributor.authorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.editorpl
Maciejowska, Iwona - 130150
dc.contributor.editorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.date.accessioned
2023-03-14T15:23:37Z
dc.date.available
2023-03-14T15:23:37Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.description.additionalpl
Bibliogr. 271-272
dc.description.physicalpl
259-272
dc.description.pointspl
20
dc.description.publicationpl
1
dc.identifier.eisbnpl
978-83-233-7384-1
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-5181-8
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/309110
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk społecznych : pedagogika
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 44; liczba stron 283; liczba arkuszy wydawniczych 18;
dc.subject.enpl
student Centered Learning approach
dc.subject.enpl
academic didactics
dc.subject.plpl
podejście skoncetrowane na studencie
dc.subject.plpl
dydaktyka akademicka
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Zagrajmy w pokera … czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej
dc.title.alternativepl
Let's play poker ... or Student Centered Learning in the practice of academic staff education
dc.title.containerpl
Dydaktyka akademicka : nowe konteksty, nowe doświadczenia
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Krakow
3
Andrychow
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Kielce
1
Szczecin
1
Wadowice
1
Warsaw
1
Łańcut
1

No access

No Thumbnail Available