Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Pokolenie Y jako odbiorcy działań promocyjnych w dobie marketingu 3.0.
Generation Y as a recipient of promotional activities in the era of marketing 3.0. Analysis on the basis of selected examples.
Pokolenie Y, Millenialsi, Marketing 3.0, IKEA, Coca-Cola, Samsung, Analiza działań promocyjnych, Marka, Branding
Y generation, Millenials, Marketing 3.0, IKEA Company, Coca-Cola company, Samsung company, Analysis of promotional activities, Brand, Branding
Firmy na całym świecie starają się dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Pragną, aby ich produkty były popularne i chętnie kupowane. Jedną z najtrudniejszych w pozyskaniu i najliczniejszych grup społecznych są młode osoby w wieku 20- 35 lat. Zwani są generacją Y lub millenialsami. Zdobycie ich uznania jest bardzo trudne. Kierują się oni wyznaczonymi zasadami, doceniają określone rzeczy, mają swoje wizje, sprecyzowane oczekiwania. Na ten temat powstało już nawet wiele książek, jak na przykład publikacja Joeri Van Den Bergha i Mattiasa Behrera ,,Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”Marka musi wykonywać odpowiednie działania, aby przykuć uwagę przedstawicieli pokolenia Y. Dbać o swój wizerunek i stworzyć odpowiednie DNA. Mieć jasno określone cele i misję przedsiębiorstwa. We wszystkim, co robi, musi komunikować o rzeczach istotnych dla swojej grupy docelowej. Takie działania powiązane są z założeniami marketingu 3.0. Warto zatem przemyśleć swoją strategię. Czy jest możliwe, aby w każdym ruchu, który podejmuje marka, przejawiały się elementy ważne dla przedstawicieli pokolenia Y? Aby zbadać to zagadnienie, przeprowadzono analizę działań promocyjnych trzech wybranych marek: IKEA, Coca-Cola oraz Samsung. Każda z tych firm działa w innym obszarze. Na potrzeby badań stworzono specjalny schemat badawczy oparty na informacjach znalezionych w książce Bergha i Behrera Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y. Dodatkowo uszczegółowiono go i poszerzono o nowe elementy. Zostały one wybrane przez autorkę pracy w następstwie analizy literatury przedmiotu dotyczącej zachowań, wyznawanych wartości, charakterystyki pokolenia Y. Tak skonstruowany klucz umożliwił dokładne zanalizowanie zjawiska.
Companies from all over the world are trying to reach the largest group of consumers. They want their products to be popular and willingly bought. Young people aged 20-35 are one of the most numerous social groups which are difficult to acquire. They are called the Y generation or millenials. Getting their recognition is very difficult. They follow the set rules, appreciate certain things, have their visions, precise expectations. A lot of books have already been written about this topic, such as the publication of Joeri Van Den Bergh and Mattias Behrer, "How to create brands that will love the Y generation?" The brand must take appropriate actions to catch the attention of the representatives of the Y generation. Take care of their image and create the appropriate DNA. Have clearly defined goals and company mission. They have to communicate about things that are important to their target group in everything they do. Such kind of activities are related to the assumptions of marketing 3.0. It is worth rethinking a strategy. Is it possible that in every move that takes the brand, there are elements important for representatives of the Y generation? To examine this issue, an analysis of the promotional activities of three selected brands: IKEA, Coca-Cola and Samsung was conducted. Each of these companies does operate in a different area. A special research scheme based on information found in the book by Bergh and Behrer was created for the needs of the research "How to create brands that will love the Y generation?". Additionally, it was detailed and expanded with new elements. They were selected by the author of the work following the analysis of the literature on behaviors, professed values, and the characteristics of the Y generation. The studies thus designed enabled a thorough analysis of the phenomenon.
dc.abstract.en | Companies from all over the world are trying to reach the largest group of consumers. They want their products to be popular and willingly bought. Young people aged 20-35 are one of the most numerous social groups which are difficult to acquire. They are called the Y generation or millenials. Getting their recognition is very difficult. They follow the set rules, appreciate certain things, have their visions, precise expectations. A lot of books have already been written about this topic, such as the publication of Joeri Van Den Bergh and Mattias Behrer, "How to create brands that will love the Y generation?" The brand must take appropriate actions to catch the attention of the representatives of the Y generation. Take care of their image and create the appropriate DNA. Have clearly defined goals and company mission. They have to communicate about things that are important to their target group in everything they do. Such kind of activities are related to the assumptions of marketing 3.0. It is worth rethinking a strategy. Is it possible that in every move that takes the brand, there are elements important for representatives of the Y generation? To examine this issue, an analysis of the promotional activities of three selected brands: IKEA, Coca-Cola and Samsung was conducted. Each of these companies does operate in a different area. A special research scheme based on information found in the book by Bergh and Behrer was created for the needs of the research "How to create brands that will love the Y generation?". Additionally, it was detailed and expanded with new elements. They were selected by the author of the work following the analysis of the literature on behaviors, professed values, and the characteristics of the Y generation. The studies thus designed enabled a thorough analysis of the phenomenon. | pl |
dc.abstract.pl | Firmy na całym świecie starają się dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Pragną, aby ich produkty były popularne i chętnie kupowane. Jedną z najtrudniejszych w pozyskaniu i najliczniejszych grup społecznych są młode osoby w wieku 20- 35 lat. Zwani są generacją Y lub millenialsami. Zdobycie ich uznania jest bardzo trudne. Kierują się oni wyznaczonymi zasadami, doceniają określone rzeczy, mają swoje wizje, sprecyzowane oczekiwania. Na ten temat powstało już nawet wiele książek, jak na przykład publikacja Joeri Van Den Bergha i Mattiasa Behrera ,,Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”Marka musi wykonywać odpowiednie działania, aby przykuć uwagę przedstawicieli pokolenia Y. Dbać o swój wizerunek i stworzyć odpowiednie DNA. Mieć jasno określone cele i misję przedsiębiorstwa. We wszystkim, co robi, musi komunikować o rzeczach istotnych dla swojej grupy docelowej. Takie działania powiązane są z założeniami marketingu 3.0. Warto zatem przemyśleć swoją strategię. Czy jest możliwe, aby w każdym ruchu, który podejmuje marka, przejawiały się elementy ważne dla przedstawicieli pokolenia Y? Aby zbadać to zagadnienie, przeprowadzono analizę działań promocyjnych trzech wybranych marek: IKEA, Coca-Cola oraz Samsung. Każda z tych firm działa w innym obszarze. Na potrzeby badań stworzono specjalny schemat badawczy oparty na informacjach znalezionych w książce Bergha i Behrera Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y. Dodatkowo uszczegółowiono go i poszerzono o nowe elementy. Zostały one wybrane przez autorkę pracy w następstwie analizy literatury przedmiotu dotyczącej zachowań, wyznawanych wartości, charakterystyki pokolenia Y. Tak skonstruowany klucz umożliwił dokładne zanalizowanie zjawiska. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kaliszewski, Andrzej - 101306 | pl |
dc.contributor.author | Radziszowska, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kaliszewski, Andrzej - 101306 | pl |
dc.contributor.reviewer | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T15:12:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T15:12:08Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-122604-177282 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227037 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Y generation, Millenials, Marketing 3.0, IKEA Company, Coca-Cola company, Samsung company, Analysis of promotional activities, Brand, Branding | pl |
dc.subject.pl | Pokolenie Y, Millenialsi, Marketing 3.0, IKEA, Coca-Cola, Samsung, Analiza działań promocyjnych, Marka, Branding | pl |
dc.title | Pokolenie Y jako odbiorcy działań promocyjnych w dobie marketingu 3.0. | pl |
dc.title.alternative | Generation Y as a recipient of promotional activities in the era of marketing 3.0. Analysis on the basis of selected examples. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |