Pokolenie Y jako odbiorcy działań promocyjnych w dobie marketingu 3.0.

master
dc.abstract.enCompanies from all over the world are trying to reach the largest group of consumers. They want their products to be popular and willingly bought. Young people aged 20-35 are one of the most numerous social groups which are difficult to acquire. They are called the Y generation or millenials. Getting their recognition is very difficult. They follow the set rules, appreciate certain things, have their visions, precise expectations. A lot of books have already been written about this topic, such as the publication of Joeri Van Den Bergh and Mattias Behrer, "How to create brands that will love the Y generation?" The brand must take appropriate actions to catch the attention of the representatives of the Y generation. Take care of their image and create the appropriate DNA. Have clearly defined goals and company mission. They have to communicate about things that are important to their target group in everything they do. Such kind of activities are related to the assumptions of marketing 3.0. It is worth rethinking a strategy. Is it possible that in every move that takes the brand, there are elements important for representatives of the Y generation? To examine this issue, an analysis of the promotional activities of three selected brands: IKEA, Coca-Cola and Samsung was conducted. Each of these companies does operate in a different area. A special research scheme based on information found in the book by Bergh and Behrer was created for the needs of the research "How to create brands that will love the Y generation?". Additionally, it was detailed and expanded with new elements. They were selected by the author of the work following the analysis of the literature on behaviors, professed values, and the characteristics of the Y generation. The studies thus designed enabled a thorough analysis of the phenomenon.pl
dc.abstract.plFirmy na całym świecie starają się dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Pragną, aby ich produkty były popularne i chętnie kupowane. Jedną z najtrudniejszych w pozyskaniu i najliczniejszych grup społecznych są młode osoby w wieku 20- 35 lat. Zwani są generacją Y lub millenialsami. Zdobycie ich uznania jest bardzo trudne. Kierują się oni wyznaczonymi zasadami, doceniają określone rzeczy, mają swoje wizje, sprecyzowane oczekiwania. Na ten temat powstało już nawet wiele książek, jak na przykład publikacja Joeri Van Den Bergha i Mattiasa Behrera ,,Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”Marka musi wykonywać odpowiednie działania, aby przykuć uwagę przedstawicieli pokolenia Y. Dbać o swój wizerunek i stworzyć odpowiednie DNA. Mieć jasno określone cele i misję przedsiębiorstwa. We wszystkim, co robi, musi komunikować o rzeczach istotnych dla swojej grupy docelowej. Takie działania powiązane są z założeniami marketingu 3.0. Warto zatem przemyśleć swoją strategię. Czy jest możliwe, aby w każdym ruchu, który podejmuje marka, przejawiały się elementy ważne dla przedstawicieli pokolenia Y? Aby zbadać to zagadnienie, przeprowadzono analizę działań promocyjnych trzech wybranych marek: IKEA, Coca-Cola oraz Samsung. Każda z tych firm działa w innym obszarze. Na potrzeby badań stworzono specjalny schemat badawczy oparty na informacjach znalezionych w książce Bergha i Behrera Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y. Dodatkowo uszczegółowiono go i poszerzono o nowe elementy. Zostały one wybrane przez autorkę pracy w następstwie analizy literatury przedmiotu dotyczącej zachowań, wyznawanych wartości, charakterystyki pokolenia Y. Tak skonstruowany klucz umożliwił dokładne zanalizowanie zjawiska.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKaliszewski, Andrzej - 101306 pl
dc.contributor.authorRadziszowska, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKaliszewski, Andrzej - 101306 pl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:12:08Z
dc.date.available2020-07-27T15:12:08Z
dc.date.submitted2018-07-10pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-122604-177282pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227037
dc.languagepolpl
dc.subject.enY generation, Millenials, Marketing 3.0, IKEA Company, Coca-Cola company, Samsung company, Analysis of promotional activities, Brand, Brandingpl
dc.subject.plPokolenie Y, Millenialsi, Marketing 3.0, IKEA, Coca-Cola, Samsung, Analiza działań promocyjnych, Marka, Brandingpl
dc.titlePokolenie Y jako odbiorcy działań promocyjnych w dobie marketingu 3.0.pl
dc.title.alternativeGeneration Y as a recipient of promotional activities in the era of marketing 3.0. Analysis on the basis of selected examples.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Companies from all over the world are trying to reach the largest group of consumers. They want their products to be popular and willingly bought. Young people aged 20-35 are one of the most numerous social groups which are difficult to acquire. They are called the Y generation or millenials. Getting their recognition is very difficult. They follow the set rules, appreciate certain things, have their visions, precise expectations. A lot of books have already been written about this topic, such as the publication of Joeri Van Den Bergh and Mattias Behrer, "How to create brands that will love the Y generation?" The brand must take appropriate actions to catch the attention of the representatives of the Y generation. Take care of their image and create the appropriate DNA. Have clearly defined goals and company mission. They have to communicate about things that are important to their target group in everything they do. Such kind of activities are related to the assumptions of marketing 3.0. It is worth rethinking a strategy. Is it possible that in every move that takes the brand, there are elements important for representatives of the Y generation? To examine this issue, an analysis of the promotional activities of three selected brands: IKEA, Coca-Cola and Samsung was conducted. Each of these companies does operate in a different area. A special research scheme based on information found in the book by Bergh and Behrer was created for the needs of the research "How to create brands that will love the Y generation?". Additionally, it was detailed and expanded with new elements. They were selected by the author of the work following the analysis of the literature on behaviors, professed values, and the characteristics of the Y generation. The studies thus designed enabled a thorough analysis of the phenomenon.
dc.abstract.plpl
Firmy na całym świecie starają się dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Pragną, aby ich produkty były popularne i chętnie kupowane. Jedną z najtrudniejszych w pozyskaniu i najliczniejszych grup społecznych są młode osoby w wieku 20- 35 lat. Zwani są generacją Y lub millenialsami. Zdobycie ich uznania jest bardzo trudne. Kierują się oni wyznaczonymi zasadami, doceniają określone rzeczy, mają swoje wizje, sprecyzowane oczekiwania. Na ten temat powstało już nawet wiele książek, jak na przykład publikacja Joeri Van Den Bergha i Mattiasa Behrera ,,Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”Marka musi wykonywać odpowiednie działania, aby przykuć uwagę przedstawicieli pokolenia Y. Dbać o swój wizerunek i stworzyć odpowiednie DNA. Mieć jasno określone cele i misję przedsiębiorstwa. We wszystkim, co robi, musi komunikować o rzeczach istotnych dla swojej grupy docelowej. Takie działania powiązane są z założeniami marketingu 3.0. Warto zatem przemyśleć swoją strategię. Czy jest możliwe, aby w każdym ruchu, który podejmuje marka, przejawiały się elementy ważne dla przedstawicieli pokolenia Y? Aby zbadać to zagadnienie, przeprowadzono analizę działań promocyjnych trzech wybranych marek: IKEA, Coca-Cola oraz Samsung. Każda z tych firm działa w innym obszarze. Na potrzeby badań stworzono specjalny schemat badawczy oparty na informacjach znalezionych w książce Bergha i Behrera Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y. Dodatkowo uszczegółowiono go i poszerzono o nowe elementy. Zostały one wybrane przez autorkę pracy w następstwie analizy literatury przedmiotu dotyczącej zachowań, wyznawanych wartości, charakterystyki pokolenia Y. Tak skonstruowany klucz umożliwił dokładne zanalizowanie zjawiska.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kaliszewski, Andrzej - 101306
dc.contributor.authorpl
Radziszowska, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kaliszewski, Andrzej - 101306
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:12:08Z
dc.date.available
2020-07-27T15:12:08Z
dc.date.submittedpl
2018-07-10
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-122604-177282
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227037
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Y generation, Millenials, Marketing 3.0, IKEA Company, Coca-Cola company, Samsung company, Analysis of promotional activities, Brand, Branding
dc.subject.plpl
Pokolenie Y, Millenialsi, Marketing 3.0, IKEA, Coca-Cola, Samsung, Analiza działań promocyjnych, Marka, Branding
dc.titlepl
Pokolenie Y jako odbiorcy działań promocyjnych w dobie marketingu 3.0.
dc.title.alternativepl
Generation Y as a recipient of promotional activities in the era of marketing 3.0. Analysis on the basis of selected examples.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available