Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zastosowanie instrumentów komunikacji marketingowej w promocji sportu na przykładzie Jorkyball
Application of marketing communication tools due to sport promotion exampled with Jorkyball
JORKYBALL - INSTRUMENTY KOMUNIKACJI - MARKETING - PROMOCJA - SPORT - STRATEGIA
JORKYBALL - COMMUNICATION TOOLS - MARKETING - PROMOTION - SPORT - STRATEGY
Umiejętne wykorzystanie instrumentów promocji w marketingu sportowym, może okazać się kluczowym czynnikiem w drodze do pomyślnego osiągnięcia celu, jakim jest zainteresowanie części społeczeństwa konkretną dyscypliną sportu. W szczególności dotyczy to mało znanych dyscyplin, które chcą zaistnieć oraz pozyskać swoich sympatyków mogących ją uprawiać i propagować. W niniejszej pracy przedstawiono analizę efektywności instrumentów promocji marketingowej na przykładzie jednej z niszowych dziedzin sportu jakim jest Jorkyball.Główną kwestią podjętą przez autora była charakterystyka działań marketingowych związanych ze sponsoringiem oraz szczegółowy podział rodzajów i celów reklamy, jej szerokie i wszechstronne zastosowanie, a także optymalny dobór działań w budowie efektywnej strategii marketingowej w stosunkowo młodej i dopiero rozwijającej się dyscyplinie.Poddano analizie rodzaje i metody promocji dostępne na rynku, przedstawiono sposoby budowania skutecznej strategii oraz oceniono skuteczność stosowanych rozwiązań. W końcowej części pracy poddano ocenie działania marketingowe klubu Jorkyball w Krakowie skupiające się na spopularyzowaniu tej dyscypliny wśród większej liczby odbiorców.
Skilfully usage of promotion tools in sport marketing, can turn out crucial factor in successful reaching the goal, i.e. catching the interest of society particular sport discipline. Particularly it regards almost known disciplines, which intends to come into existence and endear their own camp followers that could train it regularly and also promote throughout their passion.An analysis of marketing promotion tools’ effectiveness had been presented in present work lead by example in one of niche sport discipline known as Jorkyball.Main point undertaken by an author was the characteristic of marketing operations related to sponsorship as well ass specific division of kinds and advertisement goals, it’s wide and all round application, also operations optimal selection while building good marketing strategy in relatively young and already developing sport discipline. There was made an analysis of promotion kinds and methods available on the market, presented different ways of building proper strategy moreover effectiveness of applied solutions was assessed. In the closing part, Krakow Jorkyball club’s marketing operations which focuses on putting on the map this discipline among way bigger number of recipients were evaluated.
dc.abstract.en | Skilfully usage of promotion tools in sport marketing, can turn out crucial factor in successful reaching the goal, i.e. catching the interest of society particular sport discipline. Particularly it regards almost known disciplines, which intends to come into existence and endear their own camp followers that could train it regularly and also promote throughout their passion.An analysis of marketing promotion tools’ effectiveness had been presented in present work lead by example in one of niche sport discipline known as Jorkyball.Main point undertaken by an author was the characteristic of marketing operations related to sponsorship as well ass specific division of kinds and advertisement goals, it’s wide and all round application, also operations optimal selection while building good marketing strategy in relatively young and already developing sport discipline. There was made an analysis of promotion kinds and methods available on the market, presented different ways of building proper strategy moreover effectiveness of applied solutions was assessed. In the closing part, Krakow Jorkyball club’s marketing operations which focuses on putting on the map this discipline among way bigger number of recipients were evaluated. | pl |
dc.abstract.pl | Umiejętne wykorzystanie instrumentów promocji w marketingu sportowym, może okazać się kluczowym czynnikiem w drodze do pomyślnego osiągnięcia celu, jakim jest zainteresowanie części społeczeństwa konkretną dyscypliną sportu. W szczególności dotyczy to mało znanych dyscyplin, które chcą zaistnieć oraz pozyskać swoich sympatyków mogących ją uprawiać i propagować. W niniejszej pracy przedstawiono analizę efektywności instrumentów promocji marketingowej na przykładzie jednej z niszowych dziedzin sportu jakim jest Jorkyball.Główną kwestią podjętą przez autora była charakterystyka działań marketingowych związanych ze sponsoringiem oraz szczegółowy podział rodzajów i celów reklamy, jej szerokie i wszechstronne zastosowanie, a także optymalny dobór działań w budowie efektywnej strategii marketingowej w stosunkowo młodej i dopiero rozwijającej się dyscyplinie.Poddano analizie rodzaje i metody promocji dostępne na rynku, przedstawiono sposoby budowania skutecznej strategii oraz oceniono skuteczność stosowanych rozwiązań. W końcowej części pracy poddano ocenie działania marketingowe klubu Jorkyball w Krakowie skupiające się na spopularyzowaniu tej dyscypliny wśród większej liczby odbiorców. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.contributor.author | Kremel, Tomasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T19:32:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T19:32:37Z | |
dc.date.submitted | 2015-12-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-102564-183557 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209378 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | JORKYBALL - COMMUNICATION TOOLS - MARKETING - PROMOTION - SPORT - STRATEGY | pl |
dc.subject.pl | JORKYBALL - INSTRUMENTY KOMUNIKACJI - MARKETING - PROMOCJA - SPORT - STRATEGIA | pl |
dc.title | Zastosowanie instrumentów komunikacji marketingowej w promocji sportu na przykładzie Jorkyball | pl |
dc.title.alternative | Application of marketing communication tools due to sport promotion exampled with Jorkyball | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |