Reklama sprzeczna z przepisami prawa.

licenciate
dc.abstract.enThe subject of this work is "Advertising inconsistent with law". The main purpose of the work is to clarify the concept of unlawful advertising, to indicate examples that show the prohibition of advertising and promotion. The work has been divided into six chapters in which the subject of the work is divided into prime factors.The first chapter is the introduction, where the structure of the work is described. Chapter two presents the characteristics of the advertisement, its definition and etymology. The meanings, goals and functions of advertising are also mentioned. The concept of advertising contrary to legal provisions and examples of such advertisements are listed in chapter three. Chapter four deals with the issues of advertising for professions such as: notary public, attorney, legal adviser or doctor. Sanctions imposed on violators are found in chapter five. The last chapter is a summary of the entire work.pl
dc.abstract.plTemat niniejszej pracy brzmi "Reklama sprzeczna z przepisami prawa". Głównym celem pracy jest wyjaśnienie pojęcia reklamy sprzecznej z prawem, wskazanie przykładów, które w obrazowy sposób ukazują problem zakazu reklamowania i promocji. Praca została podzielona na 6 rozdziałów, w których temat pracy zostaje rozłożony na czynniki pierwsze. Pierwszym rozdziałem jest wprowadzenie, gdzie opisana zostaje struktura pracy. W rozdziale 2 przedstawiona jest charakterystyka reklamy, jej definicja i etymologia. Wspomniane zostają również znaczenia, cele i funkcje reklamy. Pojęcie reklamy sprzecznej z przepisami prawa oraz przykłady takich reklam wymienione zostają w rozdziale 3. W dziale 4 poruszone zostają kwestie reklamowania się zawodów takich jak: notariusz, adwokat, radca prawny czy lekarz. Sankcje nałożone na podmioty łamiące prawo znajdują się w rozdziale 5. Ostatnim rozdziałem jest podsumowanie całej pracy.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKasprzycki, Dariuszpl
dc.contributor.authorKrzysiowska, Angelinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerChwalba, Jakub - 162098 pl
dc.contributor.reviewerKasprzycki, Dariuszpl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:21:04Z
dc.date.available2020-07-27T19:21:04Z
dc.date.submitted2018-09-11pl
dc.fieldofstudyprawo własności intelektualnej i nowych mediówpl
dc.identifier.apddiploma-126904-210311pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230836
dc.languagepolpl
dc.subject.enlaw, advertisement, prohibition, contradiction with the lawpl
dc.subject.plprawo, reklama, zakazy, sprzeczność z prawempl
dc.titleReklama sprzeczna z przepisami prawa.pl
dc.title.alternativeAdvertising inconsistent with lawpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this work is "Advertising inconsistent with law". The main purpose of the work is to clarify the concept of unlawful advertising, to indicate examples that show the prohibition of advertising and promotion. The work has been divided into six chapters in which the subject of the work is divided into prime factors.The first chapter is the introduction, where the structure of the work is described. Chapter two presents the characteristics of the advertisement, its definition and etymology. The meanings, goals and functions of advertising are also mentioned. The concept of advertising contrary to legal provisions and examples of such advertisements are listed in chapter three. Chapter four deals with the issues of advertising for professions such as: notary public, attorney, legal adviser or doctor. Sanctions imposed on violators are found in chapter five. The last chapter is a summary of the entire work.
dc.abstract.plpl
Temat niniejszej pracy brzmi "Reklama sprzeczna z przepisami prawa". Głównym celem pracy jest wyjaśnienie pojęcia reklamy sprzecznej z prawem, wskazanie przykładów, które w obrazowy sposób ukazują problem zakazu reklamowania i promocji. Praca została podzielona na 6 rozdziałów, w których temat pracy zostaje rozłożony na czynniki pierwsze. Pierwszym rozdziałem jest wprowadzenie, gdzie opisana zostaje struktura pracy. W rozdziale 2 przedstawiona jest charakterystyka reklamy, jej definicja i etymologia. Wspomniane zostają również znaczenia, cele i funkcje reklamy. Pojęcie reklamy sprzecznej z przepisami prawa oraz przykłady takich reklam wymienione zostają w rozdziale 3. W dziale 4 poruszone zostają kwestie reklamowania się zawodów takich jak: notariusz, adwokat, radca prawny czy lekarz. Sankcje nałożone na podmioty łamiące prawo znajdują się w rozdziale 5. Ostatnim rozdziałem jest podsumowanie całej pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kasprzycki, Dariusz
dc.contributor.authorpl
Krzysiowska, Angelina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Chwalba, Jakub - 162098
dc.contributor.reviewerpl
Kasprzycki, Dariusz
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:21:04Z
dc.date.available
2020-07-27T19:21:04Z
dc.date.submittedpl
2018-09-11
dc.fieldofstudypl
prawo własności intelektualnej i nowych mediów
dc.identifier.apdpl
diploma-126904-210311
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/230836
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
law, advertisement, prohibition, contradiction with the law
dc.subject.plpl
prawo, reklama, zakazy, sprzeczność z prawem
dc.titlepl
Reklama sprzeczna z przepisami prawa.
dc.title.alternativepl
Advertising inconsistent with law
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
117
Views per month
Views per city
Krakow
15
Warsaw
14
Poznan
5
Wroclaw
5
Samsun
4
Żywiec
4
Bobrowniki Male
3
Gdansk
3
Lodz
3
Zebrzydowice
3

No access

No Thumbnail Available