Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych na przykładzie polskich influencerów
Managing image crisis in social media on the example of Polish infuencers
INFLUENCER – KRYZYS WIZERUNKOWY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZARZĄDZANIE KRYZYSEM WIZERUNKOWYM
IMAGE CRISIS – IMAGE CRISIS MANAGEMENT – INFLUENCER – SOCIAL MEDIA
Kryzysy wizerunkowe influencerów mogą prowadzić do wielu negatywnych skutków, również dla firm, z którymi współpracują. W przestrzeni mediów można było zauważyć liczne przypadki znanych osób, które nie poradziły sobie z kryzysem wizerunkowym. Celem badań zatem było przedstawienie i przeanalizowanie kryzysów wizerunkowych influencerów w mediach społecznościowych, aby określić jak prawidłowo nimi zarządzać i unikać sytuacji kryzysowych w przyszłości. Przedmiot badań stanowi zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych trzech znanych polskich influencerek: Jessici Mercedes, Barbary Kurdej-Szatan i Nicole Sochacki-Wójcickiej oraz reakcje użytkowników mediów społecznościowych na podejmowane przez influencerów działania w trakcie kryzysów. W tym celu posłużono się empirycznymi badaniami jakościowymi profili influencerek oraz sondażowymi, z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiet. Badania te składały się z 26 pytań, zawierających kwestie związane zarówno z ogólnymi działaniami influencerów w przestrzeni social mediów, jak również z przedstawionymi kryzysami trzech wybranych influencerek. Ankieta została skierowana do użytkowników mediów społecznościowych, którzy obserwują działania polskich influencerów i miała na celu poznanie opinii respondentów na zaistniałe zdarzenia oraz na działania prewencyjne w zakresie zarządzania kryzysem wizerunkowym. Uzyskane wyniki potwierdziły postawioną hipotezę, iż właściwe zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych jest niezbędnym procesem dla marek osobistych, chcących uniknąć negatywnych konsekwencji sytuacji kryzysowych. Badania poszerzyły także wnioski o najczęstsze powody powstawania sytuacji kryzysowych polskich influencerów oraz wskazały możliwe reakcje użytkowników na owe kryzysy.
Influencer image crises can lead to many negative consequences, including for the companies they work with. The media space has seen numerous instances of celebrities who have failed to deal with an image crisis. The purpose of the research, therefore, was to present and analyze influencer image crises in social media to determine how to properly manage them and avoid crises in the future. The subject of the research is the management of image crisis in social media of three well-known polish influencers: Jessica Mercedes, Barbara Kurdej-Szatan and Nicole Sochacki-Wójcicka, as well as the reactions of social media users to the actions taken by influencers during crises. To this end, empirical qualitative research on the profiles of female influencers and survey research, using survey questionnaires, were used. This research consisted of 26 questions, including issues related to both the general activities of influencers in the social media space, as well as the presented crises of the three selected female influencers. The survey was aimed at social media users who observe the activities of Polish influencers, and was designed to find out respondents' opinions on incidents that have occurred and on preventive measures for image crisis management. The results obtained confirmed the hypothesis that proper management of image crisis in social media is an essential process for personal brands wishing to avoid the negative consequences of crisis situations. The research also expanded the findings to include the most common reasons for Polish influencers' crises and identified possible user reactions to these crises.
dc.abstract.en | Influencer image crises can lead to many negative consequences, including for the companies they work with. The media space has seen numerous instances of celebrities who have failed to deal with an image crisis. The purpose of the research, therefore, was to present and analyze influencer image crises in social media to determine how to properly manage them and avoid crises in the future. The subject of the research is the management of image crisis in social media of three well-known polish influencers: Jessica Mercedes, Barbara Kurdej-Szatan and Nicole Sochacki-Wójcicka, as well as the reactions of social media users to the actions taken by influencers during crises. To this end, empirical qualitative research on the profiles of female influencers and survey research, using survey questionnaires, were used. This research consisted of 26 questions, including issues related to both the general activities of influencers in the social media space, as well as the presented crises of the three selected female influencers. The survey was aimed at social media users who observe the activities of Polish influencers, and was designed to find out respondents' opinions on incidents that have occurred and on preventive measures for image crisis management. The results obtained confirmed the hypothesis that proper management of image crisis in social media is an essential process for personal brands wishing to avoid the negative consequences of crisis situations. The research also expanded the findings to include the most common reasons for Polish influencers' crises and identified possible user reactions to these crises. | pl |
dc.abstract.pl | Kryzysy wizerunkowe influencerów mogą prowadzić do wielu negatywnych skutków, również dla firm, z którymi współpracują. W przestrzeni mediów można było zauważyć liczne przypadki znanych osób, które nie poradziły sobie z kryzysem wizerunkowym. Celem badań zatem było przedstawienie i przeanalizowanie kryzysów wizerunkowych influencerów w mediach społecznościowych, aby określić jak prawidłowo nimi zarządzać i unikać sytuacji kryzysowych w przyszłości. Przedmiot badań stanowi zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych trzech znanych polskich influencerek: Jessici Mercedes, Barbary Kurdej-Szatan i Nicole Sochacki-Wójcickiej oraz reakcje użytkowników mediów społecznościowych na podejmowane przez influencerów działania w trakcie kryzysów. W tym celu posłużono się empirycznymi badaniami jakościowymi profili influencerek oraz sondażowymi, z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiet. Badania te składały się z 26 pytań, zawierających kwestie związane zarówno z ogólnymi działaniami influencerów w przestrzeni social mediów, jak również z przedstawionymi kryzysami trzech wybranych influencerek. Ankieta została skierowana do użytkowników mediów społecznościowych, którzy obserwują działania polskich influencerów i miała na celu poznanie opinii respondentów na zaistniałe zdarzenia oraz na działania prewencyjne w zakresie zarządzania kryzysem wizerunkowym. Uzyskane wyniki potwierdziły postawioną hipotezę, iż właściwe zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych jest niezbędnym procesem dla marek osobistych, chcących uniknąć negatywnych konsekwencji sytuacji kryzysowych. Badania poszerzyły także wnioski o najczęstsze powody powstawania sytuacji kryzysowych polskich influencerów oraz wskazały możliwe reakcje użytkowników na owe kryzysy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.contributor.author | Zielińska, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:50:02Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:50:02Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165190-307369 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314845 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | IMAGE CRISIS – IMAGE CRISIS MANAGEMENT – INFLUENCER – SOCIAL MEDIA | pl |
dc.subject.pl | INFLUENCER – KRYZYS WIZERUNKOWY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZARZĄDZANIE KRYZYSEM WIZERUNKOWYM | pl |
dc.title | Zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych na przykładzie polskich influencerów | pl |
dc.title.alternative | Managing image crisis in social media on the example of Polish infuencers | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |