Zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych na przykładzie polskich influencerów

master
dc.abstract.enInfluencer image crises can lead to many negative consequences, including for the companies they work with. The media space has seen numerous instances of celebrities who have failed to deal with an image crisis. The purpose of the research, therefore, was to present and analyze influencer image crises in social media to determine how to properly manage them and avoid crises in the future. The subject of the research is the management of image crisis in social media of three well-known polish influencers: Jessica Mercedes, Barbara Kurdej-Szatan and Nicole Sochacki-Wójcicka, as well as the reactions of social media users to the actions taken by influencers during crises. To this end, empirical qualitative research on the profiles of female influencers and survey research, using survey questionnaires, were used. This research consisted of 26 questions, including issues related to both the general activities of influencers in the social media space, as well as the presented crises of the three selected female influencers. The survey was aimed at social media users who observe the activities of Polish influencers, and was designed to find out respondents' opinions on incidents that have occurred and on preventive measures for image crisis management. The results obtained confirmed the hypothesis that proper management of image crisis in social media is an essential process for personal brands wishing to avoid the negative consequences of crisis situations. The research also expanded the findings to include the most common reasons for Polish influencers' crises and identified possible user reactions to these crises.pl
dc.abstract.plKryzysy wizerunkowe influencerów mogą prowadzić do wielu negatywnych skutków, również dla firm, z którymi współpracują. W przestrzeni mediów można było zauważyć liczne przypadki znanych osób, które nie poradziły sobie z kryzysem wizerunkowym. Celem badań zatem było przedstawienie i przeanalizowanie kryzysów wizerunkowych influencerów w mediach społecznościowych, aby określić jak prawidłowo nimi zarządzać i unikać sytuacji kryzysowych w przyszłości. Przedmiot badań stanowi zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych trzech znanych polskich influencerek: Jessici Mercedes, Barbary Kurdej-Szatan i Nicole Sochacki-Wójcickiej oraz reakcje użytkowników mediów społecznościowych na podejmowane przez influencerów działania w trakcie kryzysów. W tym celu posłużono się empirycznymi badaniami jakościowymi profili influencerek oraz sondażowymi, z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiet. Badania te składały się z 26 pytań, zawierających kwestie związane zarówno z ogólnymi działaniami influencerów w przestrzeni social mediów, jak również z przedstawionymi kryzysami trzech wybranych influencerek. Ankieta została skierowana do użytkowników mediów społecznościowych, którzy obserwują działania polskich influencerów i miała na celu poznanie opinii respondentów na zaistniałe zdarzenia oraz na działania prewencyjne w zakresie zarządzania kryzysem wizerunkowym. Uzyskane wyniki potwierdziły postawioną hipotezę, iż właściwe zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych jest niezbędnym procesem dla marek osobistych, chcących uniknąć negatywnych konsekwencji sytuacji kryzysowych. Badania poszerzyły także wnioski o najczęstsze powody powstawania sytuacji kryzysowych polskich influencerów oraz wskazały możliwe reakcje użytkowników na owe kryzysy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.authorZielińska, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:50:02Z
dc.date.available2023-07-07T21:50:02Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165190-307369pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314845
dc.languagepolpl
dc.subject.enIMAGE CRISIS – IMAGE CRISIS MANAGEMENT – INFLUENCER – SOCIAL MEDIApl
dc.subject.plINFLUENCER – KRYZYS WIZERUNKOWY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZARZĄDZANIE KRYZYSEM WIZERUNKOWYMpl
dc.titleZarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych na przykładzie polskich influencerówpl
dc.title.alternativeManaging image crisis in social media on the example of Polish infuencerspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Influencer image crises can lead to many negative consequences, including for the companies they work with. The media space has seen numerous instances of celebrities who have failed to deal with an image crisis. The purpose of the research, therefore, was to present and analyze influencer image crises in social media to determine how to properly manage them and avoid crises in the future. The subject of the research is the management of image crisis in social media of three well-known polish influencers: Jessica Mercedes, Barbara Kurdej-Szatan and Nicole Sochacki-Wójcicka, as well as the reactions of social media users to the actions taken by influencers during crises. To this end, empirical qualitative research on the profiles of female influencers and survey research, using survey questionnaires, were used. This research consisted of 26 questions, including issues related to both the general activities of influencers in the social media space, as well as the presented crises of the three selected female influencers. The survey was aimed at social media users who observe the activities of Polish influencers, and was designed to find out respondents' opinions on incidents that have occurred and on preventive measures for image crisis management. The results obtained confirmed the hypothesis that proper management of image crisis in social media is an essential process for personal brands wishing to avoid the negative consequences of crisis situations. The research also expanded the findings to include the most common reasons for Polish influencers' crises and identified possible user reactions to these crises.
dc.abstract.plpl
Kryzysy wizerunkowe influencerów mogą prowadzić do wielu negatywnych skutków, również dla firm, z którymi współpracują. W przestrzeni mediów można było zauważyć liczne przypadki znanych osób, które nie poradziły sobie z kryzysem wizerunkowym. Celem badań zatem było przedstawienie i przeanalizowanie kryzysów wizerunkowych influencerów w mediach społecznościowych, aby określić jak prawidłowo nimi zarządzać i unikać sytuacji kryzysowych w przyszłości. Przedmiot badań stanowi zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych trzech znanych polskich influencerek: Jessici Mercedes, Barbary Kurdej-Szatan i Nicole Sochacki-Wójcickiej oraz reakcje użytkowników mediów społecznościowych na podejmowane przez influencerów działania w trakcie kryzysów. W tym celu posłużono się empirycznymi badaniami jakościowymi profili influencerek oraz sondażowymi, z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiet. Badania te składały się z 26 pytań, zawierających kwestie związane zarówno z ogólnymi działaniami influencerów w przestrzeni social mediów, jak również z przedstawionymi kryzysami trzech wybranych influencerek. Ankieta została skierowana do użytkowników mediów społecznościowych, którzy obserwują działania polskich influencerów i miała na celu poznanie opinii respondentów na zaistniałe zdarzenia oraz na działania prewencyjne w zakresie zarządzania kryzysem wizerunkowym. Uzyskane wyniki potwierdziły postawioną hipotezę, iż właściwe zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych jest niezbędnym procesem dla marek osobistych, chcących uniknąć negatywnych konsekwencji sytuacji kryzysowych. Badania poszerzyły także wnioski o najczęstsze powody powstawania sytuacji kryzysowych polskich influencerów oraz wskazały możliwe reakcje użytkowników na owe kryzysy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.authorpl
Zielińska, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:50:02Z
dc.date.available
2023-07-07T21:50:02Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165190-307369
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314845
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
IMAGE CRISIS – IMAGE CRISIS MANAGEMENT – INFLUENCER – SOCIAL MEDIA
dc.subject.plpl
INFLUENCER – KRYZYS WIZERUNKOWY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ZARZĄDZANIE KRYZYSEM WIZERUNKOWYM
dc.titlepl
Zarządzanie kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych na przykładzie polskich influencerów
dc.title.alternativepl
Managing image crisis in social media on the example of Polish infuencers
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
68
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
11
Ashburn
4
Poznan
4
Wroclaw
4
Rawa Mazowiecka
3
Gdansk
2
Katowice
2
Kędzierzyn-Koźle
2
Chełm
1

No access

No Thumbnail Available
Collections